avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 795 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Chitanta cu plata pe noiembrie 2009 si totusi ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Chitanta cu plata pe noiembrie 2009 si totusi restantieri....??

Buna ziua. Va rog sa ma lamuriti si pe mine in urmatoarea situatie: Pe 30 decembrie sotul meu a fost la Asociatia de proprietari sa plateasca intretinerea pe lunile iulie-noiembrie 2009. Administratorul care ar apartine de Asociatia noastra nu prea este de gasit asa incat alt administrator s-a uitat in calculatorul acestuia si i-a spus ca ar fi de plata 430 RON (cu tot cu penalizari, restate inclusiv noiembrie 2009). I-a eliberat o chitanta pe care se specifica suma si ceea ce reprezinta (inclisiv nov 2009). Cand s-au afisat listele in ianuarie noi figuram cu o restanta de 123 RON, penalizare 7 Ron si intretinerea pe noiembrie 150 RON, in total am mai avea de plata 280 Ron. Ne-am dus din nou la Asociatia de proprietari si acolo in calculator figuram 0 RON. Dand de administrator acesta a spus ca este o greseala ca pe noiembrie ar fi de plata 220 RON, ca noi avem dat un avans de 50 RON si am mai avea 180 RON. Nu coincide ceea ce el spune cu lista afisata (150 RON la o garsoniera, 2 persoane). I-am cerut explicatii si s-a balbait, si-a inchis doasrul si a plecat. Nu este de gasit. Ne-am dus din nou la Asociatia de Proprietari si ni s-a spus ca listele se refac ca in iulie 2009 s-au facut greseli de calcul caci multi din bloc sunt debransati si noul administrator nu a stiut si a trecut consum de apa calda la toti (noi suntem la pausal). Ca trebuie sa platim astfel noi greseala lui.
1. Cum se poate ca de la o zi la alta sa se schimbe situatia, pe lista sa figuram 150 RON iar el sa zica alta suma si presedinta asociatiei alta suma?
2. Cum sa platim noi niste greseli ale administratorului din iulie 2009?
3. Acum ei vin doar la apartamentul nostru cu aceste modificari, ceilalti vecini ramanand cu chitantele care le-au platit, ba mai mult spun ca trebuie sa se schimbe niste tevi si trebuie sa dam un avans de 50 RON......

Nimeni la Asociatie nu a vrut sa ne arate listele pe lunile iulie, aug...nov 2009 motivand ca presedinta asociatiei nu este ca se fac modificari si ca nu au nici un numar de telefon de la aministrator.

Calculul pe luna noiembrie pentru 2 persoane la o garsoniera a fost 62 RON caldura, 6 Ron administrator, si 82 Ron apa calda - 5 m3 de persoana. Nu avem gaze iar apa rece o platim separat la CUP.

Aceste lucruri se intampla in Focsani si nu mai stiu ce sa cred.

Astept raspuns. Va multumesc
Cel mai recent răspuns: Armenteros , utilizator 16:52, 15 Ianuarie 2010
Conform prevederiulor legii 230/2007 pr. asociatiile de proprietari, intretinerea afisata (care constituie factura de plata) se poate contesta in termen de 15 zile de la afisare. Deci faceti o contestatie a respctivei sume de plata. De asemenea va sfatuiesc sa faceti o cerere scrisa catre Presedintele asociatiei (ca reprezentant legal al acesteia) prin care sa solicitati comunicarea tuturor documentelor justificative ale platilor invocate si ale calculului restantelor. Conform prevederilor aceleeasi legi, asociatia este obligata sa comunice orice documente solicitate de membrii ei.
Cererea cuprinzind solicitarile, redactati-o in doua exemplare cu mentiunea acestei mod de redactare pe fiecare dintre exemplare si expediati-o prin posta cu confirmare de primire, pentru asigurarea probei solicitarilor dvs. Daca in termen de 30 de zile nu vi se raspunde, sau raspunsurile sunt incomplete, puteti solicita in instanta obligarea asociatiei la recalcularea intretinerii si comunicarea documentelor solicitate. Mai mult, in situatia unor inscrieri si calcule eronate, cu intentie, se poate vorbi si de o raspundere penala a celor ce au facut aceasta.
Puteti solicita si extrase din registrul de hotarari al asociatiei, prin care sa se dovedeasca modul legal de stabilire a cuantumului dobanzilor, termenului legal de plata etc.
Succes
Va spun drept ca nu ma descurc in povestea Dv.

Doua lucruri sunt sigure:
1. Banii achitati pe chitanta (suma de 430 lei si ce reprezinta ea) este un document oficial, indiferent de greselile care se fac de administratori noi sau vechi.

2. Dv. nu platiti ceva in plus pentru greseala cuiva, ci ati plati o recalculare pentru erori facute in trecut, daca acest lucru ar fi adevarat. Eu nu stiu ce aveti acolo in acte si cine a gresit si ce....dar daca a gresit niste calcule si acum se refac....asta e, trebuie sa platiti! E ca si cum ar fi trebuit sa platiti mai mult in iulie-august-septembrie si neplatind atunci, se compenseaza acum printr-o suma mai mare.
............................
Ce nu inteleg este de ce intr-un anume calculator se uita alt "administrator" si cine este aceasta persoana care incaseaza banii in locul celui oficial?
Restul pe care nu-l inteleg, nu mai spun, ca am incurca lucrurile si mai mult.
...........................
Cert e ca numai la fata locului puteti primi explicatii de natura sa va lamureasca, noi aici, pe forum, nestiind ce se afla in calculator, nu va putem lamuri.
Eu citesc o anomalie:
Pe 30 decembrie sotul meu a fost la Asociatia de proprietari sa plateasca intretinerea pe lunile iulie-noiembrie 2009

Pai de ce pe 30 decembrie se plateste pentru iulie?
Apoi:
Administratorul care ar apartine de Asociatia noastra nu prea este de gasit

Adica nu e de gasit din iulie pana in decembrie?
Cotele la asociatie trebuesc platite lunar, nu odata la 6 luni. Acum daca s-a facut o verificare si s-a constatat ca administratorul a gresit calculele, repartizarea cheltuielilor, etc, este firesc sa se faca acele corectii. Unii proprietari vor avea ceva suplimentar de plata, altii pot sa figureze cu plati in avans. A gresi este omeneste. Daca greselile sunt grave, daca administratorul este nepriceput, comitetul executiv trebuie sa caute alt administrator.
Cand se afiseaza o lista de plata puteti sa o contestati legal in termen de 10 zile de la afisare, iar raspunsul trebuie sa-l primiti in maxim 7 zile.
In urma contestatiilor repetate ale proprietarilor presedintele si cenzorul trebuie sa faca verificarile si sa ia masuri.
Poate m-am pierdut in explicatii si nu am pus problema corect

Listele care au fost afisate in scara blocului nu coincid cu listele care se aflau in calculatorul Uniunii Asociatiei de Proprietari unde eu am fost sa platesc restanta, penalizarile si factura pe noiembrie. Acolo dupa ce am platit am figurat 0 RON. Insa pe lista afisata jos in ianuarie figuram ca nu am platit pe noiembrie, mai aveam o restanta de 123 RON + 7 Ron penalizare.

Acum Presedinta Uniunii Asociatiei de Proprietari si administratorul nu sunt de gasit pe motiv ca sunt ocupati si mi s-a spus sa astept deoarece listele se modifica, atat cele afisate cat si cele din calculator. Intrebare daca nu ma sesizam mai aveau loc aceste modificari?

Sumele pe noiembrie nu coincid intre lista afisata, ceea ce spune administratorul si ceea ce spune Presedinta UAP.

Nu mi se da clar o explicatie pentru ce am platit 430 RON daca conform listei mai am de plata 280 RON. Acum sa-mi fie cu iertare dar in 3 luni de vara unde nu platesc decat apa calda, deoarece gaze nu sunt iar apa rece se plateste la distribuitor, nu cred ca la o garsoniera intretinerea sa fie peste 150 Ron, in conditiile in care in luna noimebrie cu tot cu caldura lista arata 150 RON...

Daca eu am o chitanta care arata ca am platit inclusiv noiembrie si se va ajunge la concluzia ca s-a gresit atunci ea se va anula? Si daca da, inseamna ca se vor anula si toate chitantele celorlati locatari?

cum eu am platit penalizari pentru ca nu am achitat intretinerea la timp mi se pare normal ca fiecare cand greseste sa plateasca, in consecinta si administratorul daca nu a calculat corect. Daca nu este apt sa nu mai fie administrator sau daca a gresit cu intentie (cum spunea cineva mai sus) sa plateasca....
Ahhh ce boala am eu pe aceste Uniuni, Ligi si alte asemenea denumiri pompoase care, de fapt, sunt niste fundatii care se lupta pentru "cascaval", asa cum se intampla si la FAPR.

Listele afisate sunt cele care conteaza, indiferent de ce spune unul si altul. Daca se constata o eroare, atunci situatia va fi indreptata in lista pe luna urmatoare.

Totusi, pentru a va lamuri, solicitati administratorului sa va puna la dispozitie fisa de cont a apartamentului dvs. unde trebuie sa apara clar cat ati avut de plata pe fiecare luna in parte.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Liste duble la cheltuielile de bloc pe luna noiembrie miki_miha miki_miha BUNA ZIUA ....IN BLOCUL IN CARE LOCUIESC S-AU AFISAT IN DATA DE 23-12-2010 CHELTUIELI AFERENTE PE LUNA NOIEMBRIE.IN DATA DE 29-12-2010 S-AU FACUT INCASARI DUPA ... (vezi toată discuția)
Penalizari fond de reparatii raducanulaurentiu raducanulaurentiu Buna ziua, Am urmatoarea problema cu Asociatia de proprietari : in anul 2005 a fost stabilit un fond de raparatii in valoare de 410 ron,am platit din ... (vezi toată discuția)
Cine trebuie tras la raspundere gabrielaghm gabrielaghm Buna ziua, Luna trecuta, administratorul pe care il aveam la bloc si-a dat demisia si presedintele asociatiei ne-a prezentat un alt administrator care va ... (vezi toată discuția)