Buna ziua!
De doi an de zile am achizitionat un pachet turistic cu o agentie de turism in vederea efectuarii unei excursii de 6 zile in Israel. Din cauza pandemiei, calatoria s-a tot amanat, urmand ca data plecarii sa aibe loc pe 6 septembrie 2022. In acea zi, cand am ajuns la aeroport, chiar inainte de efectuarea formalitatilor de check-in, s-a anuntat ca toate zborurile BlueAir sunt anulate din cauza faptului ca statul roman a blocat conturile companiei (agentia a achizitionat biletele de avion catre si dinspre Israel cu compania BlueAir). Agentia de turism mi-a trimis pe email informatia primita de la BlueAir cu privire la anularea zborului, spunandu-mi ca este treaba mea sa ma ocup de acum de obtinerea vreunei compensatii financiare din partea companiei aeriene. De asemenea, agentia de turism a reprogramat excursia (insa eu, din cauza serviciului, nu mai pot merge) cerand inca o suma de bani in plus, pe langa cea achitata initial (probabil pentru acoperirea noilor bilete de avion). In aceste conditii am transmis agentiei de turism ca ma voi retrage din excursie, solicitand restituirea banilor. La randul ei, agentia mi-a transmis ca banii pierduti cu biletele de avion nu intra in obligatia ei iar cu restul de bani nu stie cat va dura restituirea.
Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1. Este de datoria mea sau a agentiei sa solicite companiei aeriene compensatii pentru anularea zborului?
2. Exista vreun termen juridic legal pana la care agentia de turism ar fi obligata sa-mi restituie banii?
Va multumesc!