Buna ziua.
Am o problema cu presedintele de asociatie prin faptul ca refuza sa imi trimita lunar ce este de plata la asociatie eu fiind plecat din tara. I-am cerut in mod express sa imi trimita prin mesaj/whatsapp/email etc dar refuza sa faca acest lucru. Cum pot actiona/obliga asociatia sa imi trimita ce este de plata lunar? Daca se ajunge in instanta pentru neplata pot dovedi ca a refuzat sa imi trimita ce este de plata?
Deci sa înțeleg ca nu exista nici o baza legala prin care eu pot instiinta asociația despre o posta electronica, tel etc prin care sa îmi trimită ce este de plată. Poate legea ar trebui sa stipuleze acest lucru ca trăim în 2025, iar asociațiile de locatari au mână liberra sa te acționeze în instanta chiar și după 60 de zile. În legătură cu vecinii nu cunosc pe nimeni de acolo ptr ca nu locuiesc acolo și apartamentul a fost achiziționat relativ recent.
Conform legii 196/2018, obligatorie este afisarea listei la avizierul asociatiei.
Mai departe, legea nu interzice dar nici nu obliga presedintii sa foloseasca si alte metode de comunicare.
In unele cazuri se folosesc aplicatii precum e-bloc, in altele exista grupuri de whatsapp, facebook, google, pagini dedicate etc... Insa acestea sunt lasate la latitudinea asociatiei respective.
Da, legea ar trebui revizuita, sunt mai multe limitari, dar deocamdata, legal, presedintele nu poate fi obligat sa va trimita lista de plata prin e-mail/whatsapp.