avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 410 soluții astăzi
Acasă Subiect: romani plecati in strainatate
Subiect: romani plecati in strainatate
ACCES GRATUIT

Alegeri prezidențiale și parlamentare 2024: Cei ce doresc să voteze prin corespondență sau în străinătate se pot înregistra deja

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
3 Aprilie 2024 | 0 | 581 | Timp de citire: 2 min.

Din această lună, persoanele cu domiciliul în afara țării care vor să voteze, în cazul alegerilor prezidențiale ori al celor parlamentare ce se desfășoară anul acesta, prin corespondență sau la o secție din străinătate mai apropiată de locul unde stau efectiv se pot înscrie deja online. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect legislativ

Românii din străinătate vor putea vota prin corespondență și în cazul alegerilor europarlamentare

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
17 August 2023 | 1 | 990 | Timp de citire: 2 min.

Legislația electorală ar putea fi modificată în următoarea perioadă, potrivit unei propuneri legislative aflate în dezbatere la Senat, astfel încât, similar alegerilor parlamentare sau prezidențiale, românii din străinătate să poată vota prin corespondență și la alegerile pentru Parlamentul European. Citește articolul

ACCES GRATUIT

În pașapoartele pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate se va înscrie și adresa din țara de domiciliu, nu doar numele țării

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
11 Martie 2023 | 2 | 6099 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a facilita interacțiunea cetățenilor români ce au domiciliul în străinătate cu autoritățile publice, mai mulți parlamentari propun, printr-un proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor, ca în pașapoartele acestora să apară și adresa din țara de domiciliu, nu doar numele țării. Acum, pentru că pașapoartele pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate (CRDS) sunt considerate documente de călătorie, nu și acte de identitate, aceștia sunt nevoiți să prezinte, atunci când interacționează cu instituțiile, două documente: pașaportul CRDS și o carte de identitate provizorie. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Românii din străinătate vor putea beneficia anul acesta de servicii consulare în aproape 150 de consulate mobile

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
8 Februarie 2023 | 0 | 1645 | Timp de citire: 1 min.

Organizarea a nu mai puțin de 144 de de consulate itinerante (mobile) în 25 de state apare în calendarul anual publicat chiar azi de către Ministerul Afacerilor Externe (MAE). Acestea vor ajuta românii din străinătate care sunt stabiliți la distanță mare față de un oficiu consular permanent să aibă mai ușor acces la acte notariale, documente de călătorie și de stare civilă sau alte acte din România. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Proiectul ce stabilește introducerea unei noi situații în care se poate dobândi cetățenia română, trimis la CCR de președintele țării

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
23 Decembrie 2022 | 14 | 15602 | Timp de citire: 2 min.

Proiectul de lege care stabilește că, pe lângă străinii ce stau în România de multă vreme sau sunt căsătoriți cu cetățeni români de mai mulți ani, vor putea obține cetățenia română și străinii cu soț/ soție din țara noastră ce locuiesc în afara granițelor acesteia a primit, la finalul lunii noiembrie, undă verde de la Parlament, dar președintele țării a trimis joi Curții Constituționale a României (CCR) o sesizare de neconstituționalitate în legătură cu acesta. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Propunere retrasă: Românii din străinătate să poată cere online, direct în țară, eliberarea cazierului judiciar

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
4 Octombrie 2022 | 1 | 3874 | Timp de citire: 2 min.

Proiectul de lege prin care mai mulți parlamentari voiau ca serviciile publice oferite românilor din străinătate să fie îmbunătățite, prin introducerea unor măsuri de digitalizare și reducere a birocrației, a fost retras de inițiatori, ceea ce înseamnă că măsurile conținute nu se vor aplica. Mai exact, printre altele, de anul viitor, cererile de obținere a certificatului de cazier judiciar ar fi trebuit să poată fi depuse de românii de peste hotare și prin mijloace electronice, direct la secțiile de poliție din țară, nu doar la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, ca acum. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Formularul PLF: 15 întrebări și răspunsuri despre documentul obligatoriu la intrarea în țară

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
11 Februarie 2022 | 1 | 9321 | Timp de citire: 2 min.

Formular de localizare a pasagerului, sau, pe scurt, formularul PLF, trebuie completat, începând din decembrie 2021, de către toate persoanele care intră în țară. Documentul se poate completa, mai nou, în cel mult patru zile, amenzile pentru neîndeplinirea acestei obligații fiind cuprinse între 500 și 3.000 de lei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Formularul PLF: Cum poți contesta amenda primită în legătură cu documentul de intrare în țară

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
10 Februarie 2022 | 21 | 17886 | Timp de citire: 3 min.

Amenzile primite în legătură cu documentul obligatoriu la trecerea graniței, respectiv formularul de localizare a pasagerului (PLF), sunt cuprinse, mai nou, între 500 și 3.000 de lei și intră în categoria sancțiunilor contravenționale. Astfel, ele pot fi plătite la jumătate din minimul amenzii stabilite de lege, dar și contestate în termen de cel mult 15 zile. În plus, ca o excepție de la regulă, în cazul unei amenzi primite pentru necompletarea formularului PLF, contestarea ei se face în județul în care are sediul direcția de sănătate publică care a emis procesul-verbal, de cele mai multe ori, acesta fiind cel în care are domiciliul persoana sancționată. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Formularul PLF, obligatoriu la intrarea în țară, se poate completa în cel mult 24 de ore de la trecerea frontierei

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
19 Ianuarie 2022 | 7 | 22648 | Timp de citire: 2 min.

Din 20 decembrie, cei ce vor să intre în anumite țări europene, în prezent, în număr de 18, potrivit autorităților, trebuie să completeze un document numit formular de localizare a pasagerului (PLF). Documentul permite identificarea rapidă a persoanelor infectate cu COVID-19 ori a celor ce au intrat în contact cu acestea și luarea măsurilor necesare, inclusiv plasarea lor în carantină. În acest context, Guvernul a stabilit, printr-o ordonanță apărută spre sfârșitul lui 2021, folosirea unui astfel de document și în țara noastră. Cei ce nu completează documentul ce, în țara noastră, se numește formular digital de intrare în România riscă amenzi de 3.000 de lei. Formularul PLF se poate completa și după intrarea în țară, respectiv timp de 24 de ore de la trecerea graniței. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Persoanele care nu completează formularul digital de localizare vor primi amenda la adresa de domiciliu declarată

Iulia Moraru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
26 Decembrie 2021 | 0 | 3820 | Timp de citire: 1 min.

Direcția de Sănătate Publică (DSP) va emite automat sancțiuni pentru toți cei care nu au completat, în termen de 24 de ore de la intrarea în țară, formularul digital de intrare în România. Anunțul a fost făcut marți de ministrul afacerilor interne și vine ca urmare a introducerii recente a formularului de localizare a pasagerului. Amenzile pentru necompletarea formularului sunt cuprinse între 2.000 și 3.000 de lei. Citește articolul