Proiectul de lege prin care mai mulți parlamentari voiau ca serviciile publice oferite românilor din străinătate să fie îmbunătățite, prin introducerea unor măsuri de digitalizare și reducere a birocrației, a fost retras de inițiatori, ceea ce înseamnă că măsurile conținute nu se vor aplica. Mai exact, printre altele, de anul viitor, cererile de obținere a certificatului de cazier judiciar ar fi trebuit să poată fi depuse de românii de peste hotare și prin mijloace electronice, direct la secțiile de poliție din țară, nu doar la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, ca acum. Citește articolul
Formular de localizare a pasagerului, sau, pe scurt, formularul PLF, trebuie completat, începând din decembrie 2021, de către toate persoanele care intră în țară. Documentul se poate completa, mai nou, în cel mult patru zile, amenzile pentru neîndeplinirea acestei obligații fiind cuprinse între 500 și 3.000 de lei. Citește articolul
Amenzile primite în legătură cu documentul obligatoriu la trecerea graniței, respectiv formularul de localizare a pasagerului (PLF), sunt cuprinse, mai nou, între 500 și 3.000 de lei și intră în categoria sancțiunilor contravenționale. Astfel, ele pot fi plătite la jumătate din minimul amenzii stabilite de lege, dar și contestate în termen de cel mult 15 zile. În plus, ca o excepție de la regulă, în cazul unei amenzi primite pentru necompletarea formularului PLF, contestarea ei se face în județul în care are sediul direcția de sănătate publică care a emis procesul-verbal, de cele mai multe ori, acesta fiind cel în care are domiciliul persoana sancționată. Citește articolul
Din 20 decembrie, cei ce vor să intre în anumite țări europene, în prezent, în număr de 18, potrivit autorităților, trebuie să completeze un document numit formular de localizare a pasagerului (PLF). Documentul permite identificarea rapidă a persoanelor infectate cu COVID-19 ori a celor ce au intrat în contact cu acestea și luarea măsurilor necesare, inclusiv plasarea lor în carantină. În acest context, Guvernul a stabilit, printr-o ordonanță apărută spre sfârșitul lui 2021, folosirea unui astfel de document și în țara noastră. Cei ce nu completează documentul ce, în țara noastră, se numește formular digital de intrare în România riscă amenzi de 3.000 de lei. Formularul PLF se poate completa și după intrarea în țară, respectiv timp de 24 de ore de la trecerea graniței. Citește articolul
Direcția de Sănătate Publică (DSP) va emite automat sancțiuni pentru toți cei care nu au completat, în termen de 24 de ore de la intrarea în țară, formularul digital de intrare în România. Anunțul a fost făcut marți de ministrul afacerilor interne și vine ca urmare a introducerii recente a formularului de localizare a pasagerului. Amenzile pentru necompletarea formularului sunt cuprinse între 2.000 și 3.000 de lei. Citește articolul
Persoanele care sunt asigurate la sănătate în alte state ale Uniunii Europene (UE) și care obțin, în România, venituri pentru care datorează contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS) sunt scutite de la plata CASS și pot solicita, mai nou, această scutire direct online, prin depunerea în format electronic a formularului 603 și a documentelor justificative aferente, potrivit unui ordin comun al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) publicat luni în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Această măsură de digitalizare vine în condițiile în care, până la oficializarea ordinului amintit, aceste persoane trebuiau să depună documentele amintite în format tipărit. Citește articolul
Cei care intră în România din alte țări vor trebui să completeze un formular online începând cu data de 20 decembrie 2021. În acest formular trebuie introduse țările în care o persoană a călătorit și are drept scop identificarea rapidă a persoanelor infectate cu COVID-19 ori a celor ce au intrat în contact cu acestea. Cei care nu vor completa formularul riscă să fie sancționați cu amenzi cuprinse între 2.000 și 3.000 de lei. În contextul introducerii noului formular digital, prezentăm astăzi ce pași trebuie să parcurgi pentru a-l completa. Citește articolul
Cei vaccinați împotriva COVID-19 în țară au posibilitatea de a obține certificatul verde relativ simplu, fie în versiunea electronică, prin intermediul unei aplicații informatice, fie în format tipărit, de la direcția teritorială de sănătate publică, de la primărie sau de la serviciul de evidență a persoanelor. În schimb, românii care s-au vaccinat doar parțial aici, una dintre doze fiind administrată în țările Uniunii Europene (UE) sau în Regatul Unit al Marii Britanii, trebuie să parcurgă o procedură specială pentru a putea primi certificatul verde de la autoritățile române. Citește articolul
Cetățenii români din străinătate cu venituri mici, care au nevoie de un pașaport pentru a se angaja, ar putea fi scutiți de plata taxei consulare pentru eliberarea documentului, potrivit unui proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor. În plus, taxa consulară pentru eliberarea unui pașaport simplu, în valoare de aproape 60 de euro, va putea fi plătită în străinătate și online, nu doar în numerar sau cu cardul la consulat, ca acum. Citește articolul
Românii din străinătate stabiliți într-o localitate unde se află o comunitate românească aflată la distanță față de un oficiu consular permanent vor avea mai ușor acces la acte notariale, documente de călătorie și de stare civilă sau acte din România care pot fi procesate de către consulate, după cum este stabilit într-un plan lansat joi în consultare publică de către Ministerul Afacerilor Externe (MAE), potrivit unui comunicat de presă publicat pe site-ul instituției. Citește articolul