Clienții casnici și noncasnici vor beneficia de facturi reduse la energie și în perioada 1 aprilie 2022 - 31 martie 2023, conform unei ordonanțe de urgență a Guvernului ce a fost oficializată azi. Practic, autoritățile vor continua să ajute persoanele fizice și juridice să facă față creșterilor de prețuri pentru furnizarea de gaze naturale și electricitate. Citește articolul
După cum a fost stabilit în 2020, clienții casnici ce doresc să se racordeze la rețeaua de energie electică sau gaze naturale o pot face gratuit. La sfârșitul anului 2021, autoritățile au modificat legislația energiei electrice și a gazelor naturale, unele dintre schimbări vizând racordarea clienților casnici la aceste utilități. Acum, printr-un ordin al Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) oficializat azi, apare regulamentul de branșare la rețeaua de gaze naturale a clienților casnici, ceea ce face posibilă aplicarea noilor reguli, dar nu și în cazul electricității. Noile reguli se aplică cererilor de branșare la gaze depuse de la începutul anului. Citește articolul
Cei ce vor dori să schimbe furnizorul de energie electrică sau gaze naturale vor trebui să aștepte pentru asta mai puțin de 21 de zile, cât este termenul maxim în prezent, și vor putea verifica online, în orice moment, ce se-ntâmplă cu cererea lor sau în ce stadiu este acest proces. Pentru asta, autoritățile trebuie să implementeze, până la jumătatea anului, un proiect cu finanțare europeană, ce are ca scop simplificarea procedurilor administrative pentru schimbarea furnizorilor de electricitate sau gaze, prin realizarea unei platforme informatice ce va conține datele tuturor clienților și furnizorilor din țara noastră. În plus, printr-un ordin publicat chiar azi în Monitorul Oficial, Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a stabilit regulile de funcționare a platformei, astfel că se mai face un pas în direcția operaționalizării ei. Citește articolul
Începând cu 1 februarie se va aplica o nouă schemă de plafonare a tarifelor la gaze și electricitate, iar limita de consum de la care se va aplica aceasta va crește, potrivit unei ordonanțe publicate miercuri în Monitorul Oficial. Schema se va aplica atât persoanelor fizice, cât și consumatorilor non-casnici. După cum a subliniat ministrul energiei, noua schemă de plafonare și compensare a facturilor la energie, mai avantajoasă pentru consumatori, nu se va putea aplica retroactiv, adică și pentru lunile anterioare intrării în vigoare a noilor reguli. Citește articolul
Debranșările de la rețea ca urmare a neachitării facturilor la energie electrică și gaze naturale sunt interzise până-n vară, iar furnizorii care nu au aplicat schema de plafonare și compensare sunt obligați ca, în termen de 15 zile, să refacă facturile emise deja. Acestea vor fi recalculate și retrimise fără niciun fel de penalități, potrivit unei ordonanțe de urgență publicată azi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Amenzi în valoare de 645.000 lei a aplicat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) în urma controalelor făcute la începutul acestui an la cele 72 de furnizori de energie, fiind aplicate și patru propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii. Citește articolul
Începutul acestui an a adus mai multe schimbări în domeniul furnizării de curent electric, gaze naturale sau al serviciilor de canalizare. Printre altele, au fost modificate regulile branșării gratuite la electricitate și gaze naturale pentru clienții casnici, s-a stabilit că regularizarea consumului trebuie făcută la cel mult trei luni, iar cei ce riscă debranșarea de la curent trebuie să primească alternative înainte de sistarea serviciilor. Citește articolul
În contextul în care mulți consumatori primesc facturi eronate de la furnizorii de energie electrică și gaze naturale, inclusiv unele în care nu se aplică schema de plafonare și compensare a prețurilor stabilită în 2021, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a prezentat care sunt pașii pe care trebuie să-i parcurgă cei ce au neclarități legate de facturarea electricității și a gazelor naturale. Citește articolul
Cei ce consideră că sunt probleme la măsurarea cantității de gaze naturale consumate, adică atunci când pe factură apare o cantitate mai mare decât cea pe care cred că au consumat-o, pot face o sesizare sau reclamație la furnizorul de gaze. Potrivit unei noi proceduri de rezolvare a unor astfel de reclamații, apărută marți, sesizările se pot depune fizic la furnizorul de gaze naturale, dar pot fi transmise și online către acesta. Citește articolul
Legea furnizării de gaze naturale și energie electrică (123/2012) a fost modificată recent prin OUG pentru a introduce obligația furnizorilor de a emite facturi de regularizare cel puțin o dată la trei luni, dacă nu chiar mai des. Citește articolul