avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 766 soluții astăzi
Acasă Subiect: operatori de telefonie mobila
Subiect: operatori de telefonie mobila
ACCES GRATUIT

Reminder Ce despăgubiri pot primi clienții în acest an dacă nu se respectă regulile portării numerelor de telefon

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
25 Ianuarie 2024 | 1 | 5436 | Timp de citire: 2 min.

Autoritățile au stabilit o serie de obligații privind portarea numărului de telefon mobil și schimbarea furnizorului de internet, una dintre ele stabilind că portarea se face în cel mult o zi lucrătoare, în caz contrar, clienții având dreptul de a primi despăgubiri din partea operatorilor. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a stabilit acum aproape un an regulile de acordare a despăgubirilor în cazul abonaților afectați de nerespectarea obligațiilor legate de portarea numerelor de telefon, dar și sumele pe care le pot primi aceștia. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Lege oficializată

UPDATE La intrarea în localitățile unde există risc de roaming involuntar vor exista indicatoare care să avertizeze asupra acestui risc

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
25 Iulie 2023 | 0 | 1577 | Timp de citire: 2 min.

Cei ce merg în localități de graniță în care există riscul ca telefonul lor mobil să se conecteze automat la o rețea ce funcționează într-o țară vecină, adică să riște taxarea suplimentară, vor fi avertizați asupra acestui risc prin indicatoare rutiere speciale, potrivit unei legi noi. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Număr mare de portări în acest an

Cum poți să-ți portezi numărul de telefon și care sunt recomandările autorităților

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
7 August 2022 | 2 | 4151 | Timp de citire: 2 min.

În prima jumătate a acestui an au fost portate peste 600.000 de numere de telefon, potrivit datelor transmise recent de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Din 2008, când a fost lansată posibilitatea portării numerelor de telefon, peste nouă milioane de numere de telefon și-au schimbat operatorul, dar nu și utilizatorul, opt milioane fiind numere de telefonie mobilă. De principiu, cererea de portare trebuie depusă la operatorul către care se face transferul numărului, acesta ocupându-se de toate detaliile transferului, iar din luna iulie, portarea numărului de telefon mobil trebuie să se facă în maximum o zi lucrătoare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Clienții vor primi despăgubiri dacă schimbarea furnizorului de telefonie sau internet nu se face în maximum o zi lucrătoare. Valoarea lor va fi stabilită de ANCOM

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
8 Iulie 2022 | 0 | 6766 | Timp de citire: 2 min.

Portarea numărului de telefon mobil și schimbarea furnizorului de internet vor trebui să se facă în maximum o zi lucrătoare, iar furnizorii care nu se achită de această obligație vor trebui, pe lângă suportarea de amenzi aplicate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), să ofere și despăgubiri clienților. Noile obligații se regăsesc într-o lege care se va aplica de duminică și care schimbă cadrul legislativ al comunicațiilor electronice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

ANCOM: Operatorii de telefonie mobilă pot refuza portarea doar în anumite situații

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
7 Iunie 2021 | 0 | 2256 | Timp de citire: 2 min.

După cum stabilește legislația momentului, utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă au dreptul să-și porteze numărul de telefon folosit la un alt operator decât cel la care îl au înscris. Portarea este gratuită și nu poate fi refuzată, potrivit Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), decât în anumite situații stabilite de lege. Informațiile vin în contextul unor controale recente, în care au existat firme amendate pentru refuzul nejustificat al portării. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Companiile de telefonie mobilă ar putea primi amenzi mai mari dacă au clauze abuzive în contracte

Andreea Vrabie în Justițiabil in România
Asistent Marketing, avocatnet.ro
19 Aprilie 2019 | 1 | 2093 | Timp de citire: 2 min.

Marți a avut loc o dezbatere în Senat în care s-au discutat majorările tarifelor companiilor de telefonie mobilă și măsurile ce pot fi luate pentru combaterea acestora. În urma acestei dezbateri, senatorii au ajuns la concluzia că ar fi necesară creșterea cuantumului amenzilor aplicate operatorilor de telecomunicații care folosesc clauze abuzive în contractele cu clienții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Taxa de reziliere 2019: Când se poate solicita legal la încetarea contractului de telefonie mobilă

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
11 Ianuarie 2019 | 6 | 32471 | Timp de citire: 5 min.

Solicitarea unei taxe de reziliere, atunci când clienții doresc încetarea contractului de telefonie mobilă, este considerată, potrivit legislației în vigoare, abuzivă. Însă, în anumite situații, această solicitarea a operatorilor de telefonie mobilă este considerată justificată. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum poți să-ți transferi numărul de telefon și datele personale de la un operator de telefonie mobilă la altul

Alexandros Bakos în Date personale & viața privată
Redactor, avocatnet.ro
22 Octombrie 2018 | 2 | 4759 | Timp de citire: 2 min.

Dacă vrei să îți schimbi rețeaua de telefonie din care faci parte și, în același timp, vrei să îți păstrezi datele și numărul aferente vechii rețele, acest lucru este posibil. Din momentul în care numărul și datele au fost transferate (portate), vechiul operator nu mai are vreun motiv să prelucreze datele tale personale. Astfel, poți cere inclusiv ștergerea lor din bazele sale de date. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce trebuie să ştii despre perioada minimă a contractului de telefonie, internet sau TV

Oana Teodorescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
16 Mai 2018 | 10 | 24135 | Timp de citire: 3 min.

Nu de puţine ori, utilizatorii de telefonie mobilă, internet sau televiziune au diverse nemulţumiri în relaţia cu furnizorii de astfel de servicii. Din acest motiv, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pune la dispoziţia românilor o serie de informaţii şi sfaturi utile, pentru a evita apariţia unor neînţelegeri între clienţi şi furnizori, precum şi pentru prevenirea unor abuzuri din partea companiilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Taxa de reziliere 2018: Când poate fi cerută legal la încetarea contractului de telefonie mobilă?

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Ianuarie 2018 | 109 | 590227 | Timp de citire: 5 min.

Practica operatorilor de telefonie mobilă de a cere o taxă de reziliere, atunci când clienţii vor încetarea serviciilor înainte de expirarea duratei minime contractuale, este considerată abuzivă, potrivit legislaţiei în vigoare. Totuşi, în anumite situaţii, solicitarea unei taxe de reziliere poate fi considerată justă. Citește articolul