Autoritățile au stabilit noi obligații privind portarea numărului de telefon mobil și schimbarea furnizorului de internet, una dintre ele stabilind că portarea se face în cel mult o zi lucrătoare, în caz contrar, clienții având dreptul de a primi despăgubiri din partea operatorilor. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a stabilit regulile de acordare a despăgubirilor în cazul abonaților afectați de nerespectarea obligațiilor legate de portarea numerelor de telefon, dar și sumele pe care le vor putea primi aceștia. Citește articolul
În prima jumătate a acestui an au fost portate peste 600.000 de numere de telefon, potrivit datelor transmise recent de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Din 2008, când a fost lansată posibilitatea portării numerelor de telefon, peste nouă milioane de numere de telefon și-au schimbat operatorul, dar nu și utilizatorul, opt milioane fiind numere de telefonie mobilă. De principiu, cererea de portare trebuie depusă la operatorul către care se face transferul numărului, acesta ocupându-se de toate detaliile transferului, iar din luna iulie, portarea numărului de telefon mobil trebuie să se facă în maximum o zi lucrătoare. Citește articolul
Portarea numărului de telefon mobil și schimbarea furnizorului de internet vor trebui să se facă în maximum o zi lucrătoare, iar furnizorii care nu se achită de această obligație vor trebui, pe lângă suportarea de amenzi aplicate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), să ofere și despăgubiri clienților. Noile obligații se regăsesc într-o lege care se va aplica de duminică și care schimbă cadrul legislativ al comunicațiilor electronice. Citește articolul
După cum stabilește legislația momentului, utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă au dreptul să-și porteze numărul de telefon folosit la un alt operator decât cel la care îl au înscris. Portarea este gratuită și nu poate fi refuzată, potrivit Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), decât în anumite situații stabilite de lege. Informațiile vin în contextul unor controale recente, în care au existat firme amendate pentru refuzul nejustificat al portării. Citește articolul
Marți a avut loc o dezbatere în Senat în care s-au discutat majorările tarifelor companiilor de telefonie mobilă și măsurile ce pot fi luate pentru combaterea acestora. În urma acestei dezbateri, senatorii au ajuns la concluzia că ar fi necesară creșterea cuantumului amenzilor aplicate operatorilor de telecomunicații care folosesc clauze abuzive în contractele cu clienții. Citește articolul
Solicitarea unei taxe de reziliere, atunci când clienții doresc încetarea contractului de telefonie mobilă, este considerată, potrivit legislației în vigoare, abuzivă. Însă, în anumite situații, această solicitarea a operatorilor de telefonie mobilă este considerată justificată. Citește articolul
Dacă vrei să îți schimbi rețeaua de telefonie din care faci parte și, în același timp, vrei să îți păstrezi datele și numărul aferente vechii rețele, acest lucru este posibil. Din momentul în care numărul și datele au fost transferate (portate), vechiul operator nu mai are vreun motiv să prelucreze datele tale personale. Astfel, poți cere inclusiv ștergerea lor din bazele sale de date. Citește articolul
Nu de puţine ori, utilizatorii de telefonie mobilă, internet sau televiziune au diverse nemulţumiri în relaţia cu furnizorii de astfel de servicii. Din acest motiv, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pune la dispoziţia românilor o serie de informaţii şi sfaturi utile, pentru a evita apariţia unor neînţelegeri între clienţi şi furnizori, precum şi pentru prevenirea unor abuzuri din partea companiilor. Citește articolul
Practica operatorilor de telefonie mobilă de a cere o taxă de reziliere, atunci când clienţii vor încetarea serviciilor înainte de expirarea duratei minime contractuale, este considerată abuzivă, potrivit legislaţiei în vigoare. Totuşi, în anumite situaţii, solicitarea unei taxe de reziliere poate fi considerată justă. Citește articolul