ACCES GRATUIT
Ce trebuie să facă utilizatorii atunci când doresc să anuleze portarea unui număr de telefon
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a explicat care sunt pașii necesari pentru anularea unei cereri de portare a unui număr de telefon. Portarea numerelor permite utilizatorilor să își schimbe rețeaua de telefonie păstrând același număr, însă există situații în care aceștia aleg să renunțe la proces. Anularea poate fi realizată doar dacă sunt respectate anumite condiții stricte, iar procesul trebuie inițiat cu cel puțin 24 de ore înainte de portarea efectivă.
Articolul continuă mai jos
Potrivit comunicatului transmis de ANCOM, entru a anula portarea, utilizatorii trebuie să depună o cerere la operatorul unde au solicitat inițial portarea (furnizorul acceptor). Formularul tipizat pentru anulare poate fi obținut direct de la furnizorul acceptor sau de pe site-ul ANCOM. În cazul în care portarea a fost solicitată prin mijloace de comunicare la distanță, anularea poate fi trimisă într-un mod similar.
Cererea de anulare trebuie depusă cu cel puțin 24 de ore înainte de data stabilită pentru portare. Este important de menționat că acest termen de 24 de ore se calculează doar în zile lucrătoare. După primirea cererii de anulare, furnizorul are obligația de a confirma recepția și procesarea acesteia.
ANCOM recomandă utilizatorilor să păstreze o dovadă a acceptării cererii de anulare.
În cazul în care acest termen nu este respectat, portarea va fi procesată, iar anularea nu va mai fi posibilă. ANCOM subliniază că autoritatea nu poate interveni pentru anularea portării, acest proces fiind gestionat exclusiv de către părțile implicate: utilizatorul și furnizorul acceptor.
Înainte de a lua decizia de a porta un număr de telefon, utilizatorii sunt sfătuiți să:
- verifice cu atenție ofertele de pe piață ca să poată alege cea mai bună ofertă;
- verifice condițiile din contractul pe care îl au cu actualul furnizor pentru a evita plata unor eventuale penalități de încetare anticipată a acestuia. Portarea nu anulează astfel de costuri;
- să se asigure că dețin o dovadă a primirii în termenul legal, de către furnizorul acceptor, a cererii de anulare a portării în cazul în care nu mai doresc finalizarea procesului de portare.
În cazul în care apar dificultăți sau nelămuriri pe parcursul procesului de portare, utilizatorii sunt sfătuiți să contacteze mai întâi furnizorul acceptor. Dacă situația nu este rezolvată, aceștia pot depune o plângere la ANCOM. Pentru informații suplimentare privind pașii necesari pentru portarea unui număr de telefon, răspunsuri la întrebările frecvente legate de acest proces și sfaturi utile pentru a preveni eventualele probleme, accesați www.portabilitate.ro.
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic & Conformitate,
Vânzări (Commercial - partea de "sales"),
Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement"),
Managementul Riscului & Control Intern,
Asigurări & Gestionarea Reclamatiilor
Articolul face referire la următoarele acte normative
DECIZIE nr 343 / 2012
Citește mai mult despre
portare,
telecomunicatii,
contract telefonie,
modificare contract telefonie,
operatori de telefonie mobila,
servicii telefonie,
telefonie mobila,
abonati telefonie,
telefon mobil,
numar de telefon
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)