Subiect: relatia cu ANAF si MF
ACCES PREMIUM
Alexandru Boiciuc, Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Septembrie 2023 | 1 | 11987 | Timp de citire: 2 min.
Exclusiv ANAF se pregătește de actualizarea listelor contribuabililor, care trebuie făcută până pe 10 decembrie
28 Septembrie 2023 | 1 | 11987 | Timp de citire: 2 min.
Actualizarea listelor contribuabililor trebuie făcută anual până la începutul lunii decembrie, conform regulilor în vigoare. În acest sens, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) ne-au spus că, în prezent, fac pregătiri pentru actualizarea așteptată peste aproximativ două luni și un pic. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Interviu Efectele așteptate după mutarea soluționării contestațiilor fiscale la MF întârzie să apară. Ce problemă majoră există în practică
Din primăvara anului 2022, activitatea de soluționare a contestațiilor fiscale ale contribuabililor a trecut de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) la Ministerul Finanțelor (MF). Deși măsura a fost lăudată în spațiul public, pentru că va aduce, cu adevărat, obiectivitate în relația autorităților fiscale cu firmele și persoanele fizice, specialiștii de la Taxhouse ne-au spus că efectele dorite încă se lasă așteptate. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Orlando Surugiu-Pânzaru, Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal
22 Septembrie 2023 | 1382 | Timp de citire: 2 min.
În ce condiții pot face inspectorii fiscali constatări la fața locului, în relația cu contribuabilii
22 Septembrie 2023 | 1382 | Timp de citire: 2 min.
Expunem astăzi o serie de aspecte procedural-fiscale privind activitatea de constatare la fața locului desfășurată de organele fiscale. Putem considera că activitatea de constatare la faţa locului este un procedeu pe baza căruia se pot verifica sau confirma anumite elemente definitorii ale stării de fapt fiscale. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Mărfuri de import: Modificările la procedura de amânare a determinării definitive a valorii în vamă, oficializate. Ce trebuie să știe importatorii
Importatorii de mărfuri sunt vizați de o serie de modificări ale procedurii de amânare a determinării definitive a valorii în vamă, conform unei hotărâri oficializate miercuri de Executiv. Există situații în care determinarea valorii nu se poate face imediat, astfel că importatorii pot ridica mărfurile, dar este necesară intrarea în procedura specială pentru determinarea definitivă ulterioară a valorii. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Alexandru Boiciuc, Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Septembrie 2023 | 1 | 9299 | Timp de citire: 3 min.
e-Factura: La ce dificultăți ar trebui să se aștepte contribuabilii în lunile ce vin (și nu numai), în contextul implementării facturării electronice
18 Septembrie 2023 | 1 | 9299 | Timp de citire: 3 min.
Trecerea, în relația B2B, la obligația generalizată de facturare electronică, ce este așteptată în 2024, va veni la pachet cu o serie de dificultăți majore pentru afacerile din România, sunt de părere specialiștii de la Țuca Zbârcea & Asociații Tax. Însă lucrurile s-ar putea dovedi complicate, în contextul folosirii sistemului e-Factura, atât în relația dintre contribuabili și stat, cât și în relațiile cu clienții sau partenerii de afaceri. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Intrarea în grevă generală a anumitor angajați din ANAF și MF, estimată pentru 25 septembrie
Intrarea în grevă generală a bugetarilor finanțiști din Federația Sindicatelor din Administrația Fiscală „Solidaritatea” (FSAFS) este estimată pentru 25 septembrie 2023, așa cum reiese din declarațiile recente ale președintelui organizației. Inițial, se dorea o intrare coordonată în grevă generală a tuturor organizațiilor finanțiștilor, însă până la urmă doar FSAFS anunță că este decisă să ducă demersul până la capăt. În paralel, protestele spontane deja afectează o parte a contribuabililor. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Interviu Mutarea online a relaționării contribuabililor cu ANAF a adus avantaje, dar și dezavantaje. Ce aspecte necesită îmbunătățiri
După un an și jumătate de la instituirea obligativității de a avea cont în Spațiul Privat Virtual (SPV), pentru a putea relaționa cu reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), specialiștii au identificat în practică atât avantaje, cât și dezavantaje. Cert este, însă, că sunt necesare, în continuare, îmbunătățiri. Iată ce am aflat de la Alexandru Tabacu, Senior Tax Partner la Voicu & Filipescu Tax Advisers. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Orlando Surugiu-Pânzaru, Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal
7 Septembrie 2023 | 5492 | Timp de citire: 2 min.
Ce trebuie să știe firmele dacă vor să împuternicească terțe persoane să le reprezinte în relația cu Fiscul
7 Septembrie 2023 | 5492 | Timp de citire: 2 min.
Ca o regulă generală, ținând cont de prevederile art. 18 alin. (1) din Codul de procedură fiscală, contribuabilii pot fi reprezentați printr-un împuternicit în relația cu organul fiscal. Astfel, conţinutul şi limitele reprezentării sunt cele cuprinse în împuternicire sau stabilite de lege. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Interviu Monitorizarea persoanelor cu averi mari: Cât de utilă e noua procedură de la ANAF și la ce efecte ar trebui să ne așteptăm în practică
Persoanele fizice cu averi mari și rudele lor apropiate vor fi monitorizate separat de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), în conformitate cu un ordin oficializat recent. Însă care sunt efectele practice ale noii reglementări și cât de utilă se va dovedi aceasta în creșterea conformării voluntare printre persoanele cu averi mari? Ne explică avocatul Gabriel Biriș, unul dintre cei mai reputați experți în fiscalitate din România. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Deconturile de TVA ar putea fi precompletate de ANAF în viitor, după trecerea la obligația generală de folosire a facturării electronice
După ce sistemul e-Factura va deveni obligatoriu pentru toate tranzacțiile în relația B2B, autoritățile fiscale spun că vor să treacă la modificări legate de declarațiile de TVA. Un exemplu în acest sens este cel al decontului de TVA (formularul 300), care va putea fi precompletat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), astfel încât firmele doar să-l verifice și corecteze înainte de depunere. Citește articolul










