Subiect: relatia cu ANAF si MF
ACCES PREMIUM
SFIA: Cum pot obține companiile, chiar de la autorități, un tratament fiscal inatacabil la controale și cât costă
Firmele care estimează că se vor confrunta cu o speță complexă în activitatea lor și care vor să evite riscurile aplicării unui tratament fiscal greșit pot cere autorităților, contra cost, o soluție fiscală individuală anticipată (SFIA), conform legislației actuale. Din moment ce Ministerul Finanțelor vrea să îmbunătățească activitatea referitoare la SFIA, prin preluarea acesteia de la Fisc, iată ce e de știut despre instrument. Citește articolul
ACCES PREMIUM
SAF-T: Firmele mijlocii ar trebui să înceapă deja pregătirile pentru implementarea sistemului, pentru că acestea pot dura destul de mult
Deși obligația de a raporta fișierul standard de control fiscal (SAF-T) se va aplica firmelor mijlocii abia de la 1 ianuarie 2023, specialiștii recomandă pregătirea din timp a implementării sistemului. Chiar dacă a rămas aproape un an până la termen, analiza premergătoare implementării raportării (declarația 406) poate să dureze câteva luni bune. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE SAF-T în 2022: 18 întrebări și răspunsuri esențiale despre sistemul care a devenit obligatoriu de la 1 ianuarie
2021 este anul în care autoritățile au pus la punct sistemul fișierului standard de control fiscal (SAF-T), care se implementează treptat, în funcție de mărimea companiilor, începând din 1 ianuarie 2022. În acest context, explicăm astăzi succint pentru cine intervine, din această lună, obligația de a raporta, prin declarația 406, fișierul SAF-T și ce reguli de bază trebuie reținute despre sistem. Pentru a face asta, am luat în calcul și informațiile pe care le-am mai aflat, între timp, de la publicarea inițială a articolului (noiembrie 2021) și până acum. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Ce reguli tranzitorii se aplică în contextul schimbării organului fiscal cu care interacționează PFA-urile și profesioniștii
De la 1 ianuarie 2022, PFA-urile și profesioniștii sunt administrați de organul fiscal din zona domiciliului fiscal al persoanelor fizice, conform unui ordin recent al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). În acest context, autoritățile au stabilit și reguli tranzitorii pe care PFA-urile și profesioniștii ar trebui să le știe. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Calendar 2022: Ce schimbări fiscale majore sunt bătute în cuie în următoarele 12 luni
Noul an va aduce tot felul de schimbări legislative de natură fiscală pe care firmele și persoanele fizice ar trebui să le aibă marcate în calendar. De la modificări privind obligațiile declarative la dezvoltarea facturării electronice de stat și nu numai, am inventariat azi principalele puncte de reper din 2022. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Relația firmelor cu statul: Principalele modificări care au apărut în 2021 în relația cu ANAF și alte entități publice
Cele mai multe noutăți legislative din sfera relației companiilor cu statul țin de activitatea autorităților fiscale, însă anul 2021 a venit cu modificări și în relația cu alte entități publice. De la contul obligatoriu în Spațiul Privat Virtual (SPV) și verificarea identității prin video, iată reperele anului ce stă să se încheie. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Din ianuarie, titularii de PFA și profesioniștii vor interacționa cu Fiscul din raza lor de domiciliu
De la 1 ianuarie 2022, PFA-urile și profesioniștii vor fi administrați de organul fiscal din zona domiciliului fiscal al persoanelor fizice, conform unui ordin publicat joi în Monitorul Oficial de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
ACCES PREMIUM
Controale la firme: Ce schimbări importante a adus anul 2021 în privința verificărilor inspectorilor de stat
Majoritatea noutăților din anul 2021 din domeniul controalelor la companii vin din sfera fiscală. Pe de o parte, avem câteva ajustări la inspecția fiscală, iar, pe de altă parte, avem și schimbări importante ce țin de relația instituțională în contextul verificărilor fiscale. Însă mai sunt și noutăți legate de plata amenzilor. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE SAF-T: Fiscul a publicat ghidul final pentru firme și a actualizat documentația tehnică
În contextul în care raportarea fișierului standard de control fiscal (SAF-T), prin intermediul declarației 406, devine obligatorie din 2022 pentru marii contribuabili, Fiscul a publicat recent forma finală a ghidului destinat firmelor. În același timp, a fost actualizată documentația tehnică aferentă sistemului SAF-T. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Sistemul e-Factura, extins
UPDATE Oficial: Din iulie 2022, facturarea electronică va fi obligatorie în relația B2B, însă doar pentru produsele cu risc ridicat
Sistemul național de facturare electronică, denumit e-Factura, va deveni obligatoriu în relația firmelor cu partenerii de afaceri (business to business – B2B) începând cu 1 iulie 2022, pentru produsele cu risc fiscal ridicat comercializate între firme, potrivit unui OUG publicat sâmbătă în Monitorul Oficial. Între aprilie și iunie 2022, acest sistem va putea fi folosit opțional pentru respectivele produse cu risc fiscal mare. În paralel, din aprilie 2022, facturarea voucherelor de vacanță se va face obligatoriu prin e-Factura. Citește articolul










