Contribuabilii persoane fizice care au obținut în 2017 venituri din activități independente, chirii sau investiții, printre altele, echivalente cu cel puțin 12 salarii minime pe an trebuie să depună, până la 31 ianuarie 2018, declarația 600, în vederea stabilirii contribuțiilor la pensii (CAS) și sănătate (CASS) de achitat în 2018. De altfel, Fiscul a anunțat recent că transmiterea documentului se poate face și online, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV). În cele ce urmează explicăm, pas cu pas, ce pași trebuie să parcurgeți pentru a vă autentifica si a accesa serviciul oferit de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), astfel încât să evitați cozile întâlnite în aceste zile la Fisc sau chiar la poștă. Citește articolul
De la 1 iunie 2017, firmele pot comunica mai ușor cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), online, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV). Astfel, chiar dacă măsura e menită să ușureze relația dintre contribuabil și Fisc, firmele trebuie să acorde o atenție sporită anumitor aspecte, așa cum au explicat recent, în cadrul unui eveniment, specialiștii Deloitte. Practic, odată furnizate acte fiscale prin SPV, companiile își exprimă acordul pentru o comunicare exclusiv online cu Fiscul. Citește articolul
Noi reguli la funcționarea Spațiului Privat Virtual (SPV) se aplică de astăzi, odată cu intrarea în vigoare a unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Astfel, cetățenii pot solicita și primi de-acum mai multe documente, în timp ce firmele și persoanele fizice autorizate (PFA), printre altele, pot obține acte fiscale online, la rândul lor, după ce se vor înregistra în prealabil. Citește articolul
În vederea ușurării relației dintre Fisc și contribuabili, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va permite entităților fără personalitate juridică, de joi începând, înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV). Astfel, persoanele fizice autorizate (PFA), precum și antreprenorii organizați ca întreprinderi individuale (II) sau familiale (IF) vor putea solicita și primi decizii de impunere, ceritificate fiscale, adeverințe de venit sau declarații fiscale. Măsurile sunt incluse într-un act normativ al Fiscului, publicat recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Începând de joi, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va trebui să pună la dispoziția contribuabililor persoane juridice o modalitate mai comodă și modernă pentru comunicarea mai multor documente fiscale, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV). Procedura pentru transmiterea la distanță a deciziilor de impunere, certificatelor de atestare fiscală sau a declarațiilor fiscale, printre altele, este inclusă într-un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial, care stabilește și ce trebuie să facă firmele pentru a se înregistra în acest serviciu online. Citește articolul