avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 817 soluții astăzi
Acasă Subiect: spv
Subiect: spv
ACCES PREMIUM

Pregătirea afacerilor pentru 2022: Șapte schimbări importante care pot influența activitatea firmelor pe plan financiar-fiscal

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Noiembrie 2021 | 0 | 2632 | Timp de citire: 3 min.

Companiile și persoanele fizice ar trebui -- dacă n-au început deja demersuri în acest sens -- să-și pună la punct un calendar al schimbărilor pentru 2022. Printre noutățile anului viitor se numără chestiuni precum începerea procesului (îndelungat al) implementării fișierului SAF-T, simplificarea declarațiilor de înregistrare fiscală, mutarea anumitor termene fiscale majore pentru afaceri și reorganizarea Fiscului. Citește articolul

ACCES PREMIUM
e-Factura

UPDATE Oficial: Facturarea electronică va fi disponibilă pentru companii prin SPV. Cum va funcționa sistemul

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Noiembrie 2021 | 0 | 1486 | Timp de citire: 3 min.

Persoanele fizice și juridice care vor opta pentru folosirea sistemului de facturare electronică al statului (e-Factura) vor trebui să aibă cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru a-l accesa efectiv, conform unui ordin publicat aseară în Monitorul Oficial de Ministerul Finanțelor. e-Factura va avea două mari componente, facturile emise în relația cu statul (B2G) și cele emise în relația cu partenerii de afaceri (B2B), însă momentan numai prima va fi operațională. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ghid ANAF: Ce formalități trebuie să facă persoanele fizice atunci când cer sau depun acte la autoritățile fiscale

Anca Cernat în PFA & Profesii liberale
Redactor, avocatnet.ro
5 Noiembrie 2021 | 1 | 1238 | Timp de citire: 5 min.

Persoanele fizice autorizate (PFA) care desfășoară activități economice în mod independent, persoanele fizice care exercită profesii liberale, asocierile și alte entități fără personalitate juridică și persoanele fizice trebuie să prezinte, la momentul solicitării a diverse documente precum cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscală, certificatul de stabilire a rezidenței fiscale, ori la momentul înregistrării în scopuri de TVA, o serie de acte care trebuie completate, depuse sau prezentate autorităților, potrivit unui ghid publicat astăzi de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Vă prezentăm, în continuare, care este documentația aferentă principalelor documente de interes pentru PFA-uri și pentru celelalte categorii de contribuabili amintite mai sus, în conformitate cu ultimele actualizări intervenite în anul 2021. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În ce stadiu sunt proiectele majore de digitalizare care vor simplifica relația firmelor cu ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Noiembrie 2021 | 0 | 1999 | Timp de citire: 4 min.

În ultimii ani s-a vorbit destul de mult despre marile proiecte pentru digitalizarea activității Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Dacă până acum lucrurile erau neclare, în anul 2021 au început, în sfârșit, să se așeze piesele puzzle-ului, astfel că avem termene concrete de la care vom vedea operaționale sistemele e-Facturare și SAF-T, dar și termene concrete până la care casele de marcat vor fi conectate la sistemul național de monitorizare și interacțiunea cu Fiscul va trece aproape cu totul în online. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Call center-ul ANAF e nefuncțional. Ce alte variante ai pentru a relaționa cu Fiscul de la distanță?

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Octombrie 2021 | 0 | 1219 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care, de luni, persoanele fără certificat verde privind COVID-19 pot relaționa numai la distanță cu personalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Call center-ul instituției a cedat în această dimineață. În aceste condiții, iată ce alte variante au la dispoziție persoanele nevaccinate, netestate sau nevindecate pentru a relaționa cu Fiscul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Avem reguli noi în funcție de care se acordă asistență fiscală contribuabililor

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
20 Octombrie 2021 | 0 | 1595 | Timp de citire: 3 min.

Până acum, orice contribuabil putea transmite o cerere de soluționare a unei problematici fiscale direct către Ministerul Finanțelor (MF), fără a consulta gradual celelate structuri de îndrumare și asistență a contribuabililor, precum și către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), această relaționare cu cele două instituții fiind făcută în baza a două proceduri distinct reglementate. Prin urmare, s-a impus armonizarea prevederilor celor două proceduri, pentru a se elimina suprapunerile de atribuții și pentru a se stabili modul de soluționare, atât de către MF, cât și de către ANAF, a cererilor privind problematica fiscală depuse de contribuabili, potrivit unui ordin oficializat aseară. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2022, Fiscul va ignora documentele tipărite. Dacă digitalizarea nu se face cum trebuie, firmele pot avea de suferit, spun specialiștii

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Septembrie 2021 | 0 | 6054 | Timp de citire: 4 min.

Din martie 2022, relația firmelor și persoanelor fizice cu Fiscul se va derula exclusiv online, prin intermediul contului obligatoriu în Spațiul Privat Virtual (SPV), conform unor modificări recente la Codul de procedură fiscală. În același timp, documentele tipărite nu vor mai fi primite de autorități, legislația stabilind clar că „nu vor fi luate în considerare”. În acest context, specialiștii avertizează că, dacă digitalizarea relației cu Fiscul nu se va face cum trebuie, contribuabilii pot avea de suferit. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Contul obligatoriu în SPV, oficializat: Din martie 2022, firmele și PFA-urile vor comunica exclusiv online cu Fiscul

Lucia Tozaru în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
1 Septembrie 2021 | 1 | 16719 | Timp de citire: 2 min.

Comunicarea persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate (PFA) sau a altor entități fără personalitate juridică cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se va face, din 1 martie 2022, exclusiv online, ceea ce înseamnă că, până la acea dată, toți contribuabilii care au o relație cu Fiscul vor trebui să se înregistreze în Spațiul Privat Virtual (SPV), potrivit unei OG oficializate marți, care modifică Codul de procedură fiscală. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Zeci de modificări la codurile fiscale au fost publicate în Monitorul Oficial. Lista schimbărilor

Simona Voiculescu, Anca Cernat în Taxe și impozite
1 Septembrie 2021 | 0 | 14497 | Timp de citire: 7 min.

Două OG-uri importante, unul de modificare a Codului fiscal și unul de modificare a Codului de procedură fiscală, au fost publicate marți în Monitorul Oficial. Aceste OG-uri se vor aplica după trei zile de la data publicării, adică începând din 3 septembrie 2021. Totuși, anumite prevederi au date distincte de intrare în vigoare. Sunt vizate, în principal, chestiuni ce țin de impozite, taxe, amnistii, controale la contribuabili și nu numai. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ANAF: În ultimul an, 30.000 de contribuabili au folosit identificarea vizuală online pentru a-și crea cont în SPV. Cum se procedează

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
17 August 2021 | 1 | 1280 | Timp de citire: 2 min.

La un an de la lansarea aplicației online pentru programări, 30.000 de contribuabili au optat pentru această modalitate de a valida conturile nou-create în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după cum se arată într-un comunicat publicat luni. În acest context, reamintim cum se procedează efectiv pentru validarea unui cont nou în SPV fără a face deplasări la instituțiile statului. Citește articolul