Controalele desfășurate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) se desfășoară în baza unor fișe pe care instituția a decis să le facă publice, dând astfel comercianților șansa de a se conforma prevederilor legale care se aplică domeniului lor de activitate. Inițiativa se poate dovedi de un real folos, în condițiile în care amenzile pe care le poate aplica ANPC sunt substanțiale. Citește articolul
Recent, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat pe pagina sa web criteriile conform cărora desfășoară controalele în sectorul alimentar, cu scopul de a ajuta operatorii din acest domeniu să se conformeze cerințelor legislative din sfera de competență a instituției. În fișele de control, pe lângă criteriile menționate, sunt incluse și informații despre sancțiunile pe care inspectorii le pot impune. Citește articolul
Criteriile în baza cărora se derulează controalele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) în domeniul HoReCa au fost publicate recent pe pagina de internet a instituției, tocmai pentru a facilita conformarea operatorilor din domeniu la rigorile legislative aflate în zona de competență a Autotității. Fișele de control conțin, pe lângă amintitele criterii de control, și sancțiunile pe care le pot aplica inspectorii. Citește articolul
De la finalul lui 2023, persoanele fizice și juridice care folosesc bunuri fără documente de proveniență în activitatea de producție, comerț sau prestări riscă amendarea, confiscarea bunurilor și, în caz de recidivă, chiar suspendarea activității. Pentru a pune în aplicare sancțiunea suspendării activității contravenienților recidiviști, autoritățile au oficializat recent un ordin cu regulile pe care trebuie să le folosească inspectorii de stat. Citește articolul
Mediul online rămâne în vizorul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), care își reafirmă atenția față de acest spațiu prin emiterea Ordinului ANPC 225/2023 privind informarea consumatorilor de către operatorii economici care desfășoară activitate în mediul online. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a introdus un nou serviciu online, denumit "Voluntar ANPC", permițând cetățenilor să sesizeze nereguli săvârșite de comercianți în legătură cu alte persoane. Aplicația este accesibilă pe pagina de internet a instituției și urmărește extinderea rețelei de observatori a acesteia. Utilizatorii trebuie să furnizeze probe pentru a-și susține sesizările, chiar dacă nu sunt implicați direct într-o relație business to consumer, și pentru ca acestea să fie luate în considerare. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) prezintă într-un document actualizat procedura-cadru privind activitatea de supraveghere și control. Documentul, un ghid util pentru operatorii economici totodată, detaliază regulile generale de procedură, drepturile și obligațiile personalului de control, tipurile de acțiuni de control, documentele încheiate în cadrul acestora, măsurile și sancțiunile complementare, precum și alte aspecte relevante. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a fost sancționată cu avertisment de către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) în cursul lunii iunie, deoarece inspectorii ANPC au utilizat camere portabile atunci când mergeau în control, iar legislația nu le permite asta. În plus, ANPC a fost obligată să șteargă toate datele cu caracter personal colectate cu ajutorul camerelor video purtate de inspectorii autorității.
Citește articolulÎn noiembrie anul trecut, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) anunța că firmele interesate pot solicita un control de fond voluntar din partea Autorității, care să nu se finalizeze cu sancțiuni pentru neregulie găsite, atâta timp cât nu sunt unele grave. Acum există și un formular ce poate fi ușor de completat de către companiile interesate de un astfel de control la cerere. Citește articolul
Practica unora dintre comercianți de a ridica prețurile produselor doar pentru a oferi un preț mai mic cu ocazia reducerilor de Black Friday și care, în realitate, nu indică nicio schimbare a prețului respectiv poate fi reclamată de către consumatori și sancționată de către autorități. Ținând cont de faptul că, peste numai câteva zile, începe perioada cu cele mai mari reduceri de preț din an, iată cum poate fi reclamată această practică a magazinelor care încearcă să-și păcălească clienții. Citește articolul