Luna iulie 2021 aduce termene și obligații de raportare importante pentru companii. Printre altele, avem implementarea unor noi reguli pentru comercianții de alimente neambalate, intrarea în vigoare a noilor reguli de TVA la comerțul electronic, declararea și plata impozitelor micro și pe profit pentru al doilea trimestru din 2021, măsuri suplimentare de relaxare pentru afaceri și altele. Iată, concret și în detaliu, la ce aspecte trebuie să fii atent în săptămânile următoare. Citește articolul
Firmele din industria alimentară vor face obiectul, în perioada următoare, unor controale ale inspectorilor Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) ce vor viza efectuarea acţiunilor de tip dezinsecţie, deratizare şi dezinfecţie (DDD), după ce instituţia s-a autosesizat în cazul apariţiei recente a unor imagini cu rozătoare aflate printre produsele alimentare ale unui supermarket. Amenzile pentru cei care nu iau măsurile necesare împotriva insectelor şi rozătoarelor pot ajunge până la 8.000 lei, firmele riscând chiar şi suspendarea activitaţii sau închiderea unităţii. Citește articolul
Obținerea granturilor destinate afacerilor din domeniul HoReCa va veni la pachet cu o perioadă de monitorizare în care autoritățile vor putea face controale la beneficiari, inclusiv inopinate. În situația în care un beneficiar refuză aceste verificări, autoritățile vor cere înapoi grantul încasat, plus dobândă. Granturile vor fi acordate în curând pentru a acoperi o parte din pierderile cauzate de epidemia de coronavirus afacerilor din acest domeniu. Citește articolul
Majoritatea companiilor (59%, dintre care 60% sunt mari contribuabili) nu au făcut până acum obiectul unei inspecții de mediu, rezultă dintr-un sondaj realizat zilele acestea de EY, în cadrul seminarului ”Cum să abordezi inspecțiile fiscale privind obligațiile la Fondul pentru Mediu. Noi provocări”. În schimb, printre problemele cel mai des întâlnite în cadrul inspecțiilor fiscale, așa cum a rezultat din sondaj, se numără neidentificarea tuturor obligațiilor la Fondul pentru Mediu, determinarea și declararea incorectă a cantităților introduse pe piață, nedeclararea ambalajelor reutilizabile sau deficiențe privind documentele justificative. Citește articolul
În contextul noilor măsuri de relaxare anunțate la începutul acestei luni, există mai multe aspecte importante cărora angajatorii ar trebui să le acorde atenție: de la menținerea obligativității măștii de protecție la birou, plata orelor suplimentare în telemuncă, testarea angajaților și controalele anunțate în acest sens, la multitudinea de date cu caracter personal de gestionat conform prevederilor legale și alte asemenea chestiuni esențiale. Astfel, vă prezentăm, în continuare, opt lucruri care nu trebuie trecute cu vederea de niciun angajator. Citește articolul
Transportul rutier public de persoane este verificat zilele astea, polițiștii verificând atât actele șoferilor, cât și pe cele ale firmele de transport. Controalele polițiștilor sunt programate până la sfârșitul acestei săptămâni. Citește articolul
Companiile care folosesc zilieri în activitatea lor vor fi controlate de luna viitoare de inspectoratele teritoriale de muncă (ITM), în timp ce vor fi demarate şi acţiuni de combatere a cazurilor de muncă nedeclarată în domeniul prestărilor de servicii. Măsurile fac parte din calendarul controalelor la angajatori stabilit pentru trimestrul al treilea din 2021. Citește articolul
Firmele care au primit decizii de impunere de la Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF), în urma unei verificări documentare, ar trebui să facă o contestație și, ulterior, dacă aceasta e respinsă, să se adreseze instanțelor de contencios administrativ-fiscal, conform recomandărilor specialiștilor. Citește articolul
Deși acum câteva luni se vorbea despre implementarea efectivă în 2021 a administrării contribuabililor în funcție de riscul fiscal asociat, măsura a fost inclusă acum printre obiectivele majore ale Guvernului din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), cu termen de finalizare august 2026. Din explicațiile autorităților reiese că această reformă în relația Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) cu firmele și persoanele fizice este mai complexă decât poate părea la prima vedere. Citește articolul
Dubla-impunere, în special în materia prețurilor de transfer, reprezintă una dintre cele mai frecvente și spinoase probleme cu care se confruntă societățile multinaționale cu prezență în România, în special din cauza ineficienței practice a soluțiilor pentru eliminarea acesteia post factum. Citește articolul