Prin oficializarea, în 2021, a unui regulament privind drepturile călătorilor din transportul feroviar, Parlamentul European (PE) a stabilit o serie de noi reguli care să ofere o protecție mai bună călătorilor ce se confruntă cu întârzieri, anulări sau discriminări. Mai exact, cetățenii Uniunii Europene (UE), deci și românii, pot alege, în cazul unor întârzieri mari ale trenurilor, rambursarea banilor plătiți pe bilet, continuarea călătoriei sau redirecționarea gratuită și în condiții comparabile. Noile reguli se aplică atât călătoriilor naționale, cât și celor internaționale din spațiul UE. Regulamentul european se aplică direct, de azi, și în țara noastră, fără să fie necesară transpunerea lui prin lege sau ordonanță. Totuși, termenul de aplicare din regulament, respectiv 2023, e unul teoretic, deoarece autoritățile de la noi au amânat deja, printr-o hotărâre apărută marți, o parte dintre măsurile conținute de actul normativ european. Citește articolul
În vară, când au fost stabilite tarifele pentru călătoriile cu trenul pentru următoarea perioadă, autoritățile nu au stabilit prețul biletelor pentru toate tipurile de tren, ci doar pentru două dintre ele, respectiv pentru trenurile Regio și InterRegio. Acum, printr-un ordin oficializat marți, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) stabilește și prețurile pentru călătoriile cu trenurile InterCity. Citește articolul
Începând de azi, prețurile biletelor de tren se majorează cu aproximativ 20% față de cele de până acum, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor apărut în mai. De asemenea, ordinul stabilește și că, în afară de variantele pe care le au de mai multă vreme la dispoziție pentru a cumpăra bilete de tren, respectiv direct de la ghișeele din gări sau online, cei ce călătoresc pe calea ferată pot achita contravaloarea călătoriei și prin intermediul telefonului, mai exact, prin SMS. Citește articolul
O parte din măsurile adoptate în timpul stării de alertă se referă la regulile, în principal de igienă, pe care persoanele care circulă cu trenul sau cu autobuzul trebuie să le respecte sau la care să se aștepte, dacă cei obligați la respectarea lor sunt transportatorii. Acestea sunt cuprinse în Ordinul comun al Ministerului Transporturilor și al Ministerului Sănătății nr. 984/829/2020. Citește articolul
La urcarea fără bilet într-un tren la care accesul este liber, adică nu există bariere sau turnicheți de care se poate trece doar pe baza unei legitimații de transport, cel ce călătorește pe calea ferată încheie, de fapt, un contract cu operatorul de transport, conform unei decizii recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Aici nu vorbim despre un contract de transport în format tipărit, ci despre unul tacit. Citește articolul
Ori de câte ori călătoria cu trenul devine imposibilă din vina celor de la Căile Ferate Române (CFR), cei care și-au cumpărat deja biletele au dreptul să le returneze și să ceară banii înapoi, potrivit autorităților feroviare. Astăzi, în contextul grevei spontane a angajaților CFR pe tema salarizării, călătorii care nu mai pot ajunge la destinație din pricina întârzierilor pot cere banii pe biletele cumpărate. Citește articolul
Biletele pentru trenurile Regio si Interregio se vor scumpi de la 1 septembrie, mentioneaza un act normativ, intrat in vigoare joi. Cele mai importante modificari sunt la calatoriile cu trenurile regio, pentru distante ce depasesc 500 km. Citește articolul
Odata cu intrarea in vigoare a Noului mers al trenurilor, la 11 decembrie 2011, vor intra in vigoare si noile tarife pentru calatoriile cu trenul, stabilite recent de Ministerul Transportului si Infrastructurii. Citește articolul
Incepand cu acest sfarsit de saptamana, durata unei calatorii cu trenul rapid, de la Bucuresti spre Constanta, precum si retur, va fi de doua ore si jumatate, informeaza un comunicat de presa al CFR Calatori. In acelasi timp, durata de calatorie a celorlalte trenuri pe aceeasi distanta va fi, in medie, de 2 ore si 50 de minute. Citește articolul
Tarifele maximale pentru calatoriile cu trenul vor fi stabilite pana la data de 1 octombrie 2011, prin ordin al ministrului transporturilor, potrivit unei ordonante de urgenta, recent publicata in Monitorul Oficial. Citește articolul