Pe perioada stării de alertă, așa cum s-a stabilit acum aproape doi ani, furnizorii de utilități nu puteau debranșa clienții, chiar dacă aceștia nu-și plăteau facturile. Pentru că s-a decis ca starea de alertă să nu se mai prelungească dincolo de 8 martie, ea s-a încheiat oficial azi-noapte. Astfel, odată cu ridicarea stării de alertă, interdicția de debranșare de la apă, canalizare și salubritate a dispărut. În cazul datornicilor la curent și gaze, debranșarea de la aceste utilități este posibilă din noiembrie 2021. Citește articolul
Cei ce vor dori să schimbe furnizorul de energie electrică sau gaze naturale vor trebui să aștepte pentru asta mai puțin de 21 de zile, cât este termenul maxim în prezent, și vor putea verifica online, în orice moment, ce se-ntâmplă cu cererea lor sau în ce stadiu este acest proces. Pentru asta, autoritățile trebuie să implementeze, până la jumătatea anului, un proiect cu finanțare europeană, ce are ca scop simplificarea procedurilor administrative pentru schimbarea furnizorilor de electricitate sau gaze, prin realizarea unei platforme informatice ce va conține datele tuturor clienților și furnizorilor din țara noastră. În plus, printr-un ordin publicat chiar azi în Monitorul Oficial, Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a stabilit regulile de funcționare a platformei, astfel că se mai face un pas în direcția operaționalizării ei. Citește articolul
Amenzi în valoare de 645.000 lei a aplicat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) în urma controalelor făcute la începutul acestui an la cele 72 de furnizori de energie, fiind aplicate și patru propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii. Citește articolul
Începutul acestui an a adus mai multe schimbări în domeniul furnizării de curent electric, gaze naturale sau al serviciilor de canalizare. Printre altele, au fost modificate regulile branșării gratuite la electricitate și gaze naturale pentru clienții casnici, s-a stabilit că regularizarea consumului trebuie făcută la cel mult trei luni, iar cei ce riscă debranșarea de la curent trebuie să primească alternative înainte de sistarea serviciilor. Citește articolul
În contextul în care mulți consumatori primesc facturi eronate de la furnizorii de energie electrică și gaze naturale, inclusiv unele în care nu se aplică schema de plafonare și compensare a prețurilor stabilită în 2021, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a prezentat care sunt pașii pe care trebuie să-i parcurgă cei ce au neclarități legate de facturarea electricității și a gazelor naturale. Citește articolul
Clienții casnici care nu-și pot plăti factura la energie electrică și riscă, din acest motiv, să fie debranșați trebuie să primească, mai nou, cu suficient timp înainte de data stabilită pentru întreruperea serviciilor, informații despre alternativele disponibile, potrivit unei ordonanțe care se aplică deja. Citește articolul
Schema prin care firmele mici și mijlocii, PFA-urile și profesioniștii pot cere reducerea facturilor la energie în sezonul rece nu este considerată un ajutor de stat și, prin urmare, nu trebuie aprobată de Comisia Europeană pentru a se aplica efectiv, au explicat, pentru avocatnet.ro, reprezentanții Ministerului Energiei. Citește articolul
Ca-n fiecare an, și-n 2021, legislația din mai toate domeniile a suferit o serie de modificări, unele dintre ele vizând firmele, iar altele cetățenii. În acest context, prezentăm astăzi ce măsuri care vizează cetățenii se aplică chiar de mâine. Citește articolul
Proiectul legislativ care prevede, printre altele, scăderea nivelului taxei pe valoarea adăugată (TVA) la electricitate și gaze naturale timp de șase luni și renunțarea la acciza aplicată energiei electrice a fost respins luni la Senat. Măsurile amintite, cinci la număr, erau concepute pentru a reduce impactul majorărilor recente ale prețurilor la energie electrică și gaze naturale. Citește articolul
Toți clienții casnici ce fac parte din categoria consumatorilor vulnerabili de energie pot solicita de-acum autorităților suspendarea, pe o perioadă de cel mult șase luni, a obligației de plată a facturilor la electricitate sau gaze. Măsura e conținută de o lege apărută acum câteva zile și se aplică deja. Citește articolul