Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 429 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Recalificările fiscale - riscuri pentru companii. Lectori: EY România. Marți, 19 Octombrie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: contabili
Subiect: contabili
ACCES PREMIUM

Examenele pentru cei care vor să devină contabili sau consultanți fiscali vor avea loc în octombrie și noiembrie

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
16 Septembrie 2021 | 0 | 875 | Timp de citire: 2 min.

Examenul de admitere la stagiu în vederea obţinerii calităţii de expert contabil sau de contabil autorizat se va organiza în zilele de 1 și 3 octombrie 2021, potrivit informațiilor publicate recent de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR). Pe de altă parte, examenul de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent va avea loc pe 6 noiembrie 2021, în sistem online, după cum apare într-o hotărâre a Camerei Consultanților Fiscali (CCF) publicată miercuri în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Parlamentarii se întorc azi la muncă

UPDATE Zece proiecte importante ar putea deveni legi în lunile ce vin. Majoritatea țin de domeniul fiscal-financiar

Dragos Niculescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
1 Septembrie 2021 | 0 | 2483 | Timp de citire: 4 min.

La 1 septembrie începe a doua sesiune parlamentară ordinară din acest an, iar multe dintre proiectele legislative ce nu au trecut încă de Parlament, fiind „moștenite” din precedentele sesiuni legislative, ar putea să primească votul decisiv în următoarele luni și să devină legi. Printre acestea se numără mai multe proiecte importante pentru mediul de afaceri, în special în domeniul fiscal-financiar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE CC vrea ca firmele de contabilitate să poată fi înființate și administrate și de alte persoane, nu doar de profesioniști. CECCAR nu e de acord

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 August 2021 | 5 | 6044 | Timp de citire: 4 min.

În prezent, firmele de contabilitate trebuie să fie deținute și administrate (majoritar) de către contabili pentru a putea funcționa legal. În acest context, Consiliul Concurenței (CC) a făcut un studiu (publicat miercuri) din care reiese că aceste restricții legale afectează concurența de pe piață și, prin urmare, propune modificarea legislației. Răspunsul Corpului Experților Contabili și al Contabililor Autorizați din România (CECCAR) a fost prompt: reprezentanții contabililor spun că sunt împotriva propunerii CC, considerând că nu vorbim de o concurență afectată de restricțiile legale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Chitanța fiscală – unul dintre documentele contabile vitale în activitatea firmei

CIEL Romania în Contabil și fiscal
13 August 2021 | 0 | 561 | Timp de citire: 3 min.

Activitatea unei firme este, desigur, concentrată pe organizarea activității într-un așa fel încât să conducă la minimizarea cheltuielilor și la maximizarea veniturilor și, implicit, a profitului. Practic, acesta este scopul ultim al oricărei afaceri și telul pentru care mulți oameni decid să intre în antreprenoriat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Tot ce trebuie să știi despre registrele contabile obligatorii: conținut, termen de arhivare, sancțiuni de neconformare

Anca Cernat în Start-up
Redactor, avocatnet.ro
23 Iulie 2021 | 0 | 4161 | Timp de citire: 2 min.

Registrele contabile pe care contribuabilii ar trebui să le aibă în mod obligatoriu diferă în funcție de modul în care se ține contabilitatea, în partidă simplă sau în partidă dublă, potrivit unui ghid al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Mai exact, cei care țin contabilitatea în partidă simplă trebuie să aibă Registrul-jurnal de încasări și plăți și Registrul-inventar, în timp ce contribuabilii care își țin contabilitatea în partidă dublă au obligația de a întocmi Registrul-jurnal, Registrul-inventar și Cartea mare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Granturi HoReCa: Datele contabilului sau auditorului se preiau telefonic și se validează prin CECCAR sau CAFR

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
30 Iunie 2021 | 0 | 734 | Timp de citire: 1 min.

Odată cu începerea înscrierilor pentru granturile acordate firmelor care activează în sectorul HoReCa și ținând cont de blocarea adresei de e-mail a Direcției Generale Ajutor de Stat (DGAS) în urma numărului mare de solicitări primite, datele contabilului sau ale auditorului care a întocmit rapoartele necesare înscrierii vor fi preluate telefonic și validate, ulterior, de către corpul experților de care aceștia aparțin, adică de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) sau, după caz, de către Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR), potrivit unui anunț publicat astăzi de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Granturi HoReCa: Raportul de expertiză contabilă poate fi întocmit și de contabilul propriu al firmei

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
28 Iunie 2021 | 0 | 935 | Timp de citire: 2 min.

Contabilii in-house vor putea, în egală măsură, să întocmească raportul de expertiză contabilă pe care trebuie să îl depună persoanele juridice și persoanele fizice care activează în sectorul HoReCa, pentru a obține granturi de la stat în scopul acoperirii pierderilor cauzate de pandemia de coronavirus, potrivit unor precizări recente ale autorităților. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Înscriere granturi HoReCa: Auditorii și experții ar trebui să-și verifice statutul profesional înainte să înceapă întocmirea rapoartelor și înscrierea în platformă

avocatnet.ro în Finanțări
23 Iunie 2021 | 0 | 703 | Timp de citire: 2 min.

În procedura de înscriere pentru granturile HoReCa trebuie, pe lângă încărcarea rapoartelor cerute și pe care-și pun semnătura, să fie indicați expres auditorii și experții contabili responsabili. Asta înseamnă că o verificare prealabilă a statutului de activ/inactiv profesional înainte ar fi utilă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Granturi HoReCa: Descarcă modelul CECCAR de raport de expertiză și modelul CAFR de raport de audit, ce sunt necesare la înscrieri

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Iunie 2021 | 0 | 2668 | Timp de citire: 3 min.

Pentru a putea cere granturile destinate domeniului HoReCa, companiile au nevoie de un raport prin care un expert contabil sau un auditor financiar să certifice datele financiare din care reies pierderile suferite în 2020 din cauza pandemiei de coronavirus. În acest sens, câte un model al acelui raport a fost publicat recent de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) și de Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR). În funcție de acel raport se stabilește exact ce ajutor primește fiecare solicitant. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Tot ce știm până acum despre raportul de expertiză care va permite accesarea granturilor pentru HoReCa

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
11 Iunie 2021 | 0 | 3115 | Timp de citire: 3 min.

Firmele și operatorii economici din sectorul HoReCa vor trebui să completeze, în scopul accesării granturilor oferite de Guvern, care să le acopere, parțial, pierderile suferite în 2020, din cauza pandemiei, atât un raport de expertiză contabilă ori un raport de audit, în funcție de situație, cât și un raport sinteză, ca anexă la raportul inițial. Ambele vor trebui certificate de un expert contabil sau un auditor financiar. Vă prezentăm, concret, toate aspectele importante, disponibile la acest moment, legate de documentele menționate, esențiale în cadrul procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat pentru HoReCa. Citește articolul