De la începutul acestei luni, Codul muncii stabilește concret variantele legale pe care le au angajatorii pentru a-și organiza activitatea de resurse umane și salarizare. Deși Legea 213/2020, cea care a introdus noutățile, face referire la un drept, specialiștii spun că vorbim mai degrabă de o obligație la care angajatorii trebuie să se conformeze mai nou. Citește articolul
Deoarece Codul muncii a fost modificat, de sâmbăta trecută, prin introducerea unor noi reguli pentru activitatea de resurse umane și salarizare, respectiv, în cazul externalizării serviciului, fiind nevoie acum de coordonarea unui expert în legislația muncii, au apărut voci care susțin că această activitate nu va mai putea fi desfășurată, ca până acum, și de contabili. În acest context, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) a transmis recent, printr-un comunicat de presă, că experții contabili au competența necesară pentru a desfășura astfel de activități. Citește articolul
În contextul epidemiei de coronavirus și în urma unei directive europene recente, Guvernul a decis să amâne prin OUG primele raportări impuse specialiștilor și firmelor apropo de aranjamentele fiscale transfronteliere pe care le implementează. Este vorba de acele aranjamente fiscale transfrontaliere care le permit companiilor să evite taxele și impozitele sau să obțină o reducere a acestora, a căror raportare la Fisc trebuia să înceapă în iulie 2020. Citește articolul
După ce, cu doar câteva luni în urmă, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) transmitea, la solicitarea redacției noastre, că toate oficiile din țară ar trebui să accepte numai împuterniciri notariale, acum ne confirmă că, pe toată durata stării de alertă, contabilii pot transmite cereri de înregistrare în registrul comerțului și actele aferente doar în baza împuternicirilor simple, nu notariale. Totodată, ONRC ne-a transmis și faptul că are intenția de a permanentiza aplicarea acestei măsuri. Citește articolul
În condițiile în care multe activități economice sunt afectate de criza financiară provocată de epidemia de coronavirus, dar și de măsurile restrictive din timpul stării de urgență, contabilii au un rol-cheie în asigurarea continuității afacerilor. Din acest motiv, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) a publicat o serie de recomandări pentru contabilii care-și continuă activitatea în timpul crizei. Citește articolul
Un proiect de act normativ prin care se urmărește schimbarea anumitor prevederi din Legea privind prevenirea spălării banilor și a faptelor de finanțare a terorismului (Legea nr. 129/2019) este propus pentru adoptare la Senat, după ce mai multe comisii au avizat favorabil propunerea. Acest proiect urmărește să limiteze obligațiile directe de raportare pe care le au acum avocații, contabilii, notarii și alte entități. De asemenea, se urmărește consacrarea respectării secretului profesional și de către Oficiul contra spălării banilor. Citește articolul
Criza generată de coronavirus a produs o serie de dezechilibre economice în rândul întreprinderilor mici și mijlocii (IMM), astfel încât rolul contabililor devine unul esențial în gestionarea situațiilor de criză, se arată într-un material realizat de Accountancy Europe. Citește articolul
Un ghid oficial despre registrele contabile și raportările anuale a fost publicat luni de către reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Documentul succint pus la dispoziție gratuit este adresat atât persoanelor fizice, cât și firmelor care sunt obligate să își conducă contabilitatea în partidă simplă sau în partidă dublă. Citește articolul
Începând din vară, specialiștii și companiile vor avea obligația de a raporta la Fisc aranjamentele transfrontaliere care le aduc avantaje, conform Ordonanței Guvernului 5/2020. Cu alte cuvinte, este vorba de acele tranzacții sau scheme care le permit firmelor să obțină scutirea de obligațiile fiscale sau reducerea lor. Pentru a veni în ajutorul celor vizați de această obligație, am sintetizat astăzi cele mai importante aspecte legate de noua obligație de raportare. Citește articolul
Începând din vară, fiscaliștii și companiile vor avea obligația de a raporta autorităților aranjamentele fiscale transfrontaliere care le permit să evite taxele și impozitele sau să obțină o reducere a acestora. Însă cine va fi obligat, mai precis, să raporteze o asemenea schemă sau tranzacție? Citește articolul