Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 439 soluții astăzi
Acasă Subiect: deloitte
Subiect: deloitte
ACCES PREMIUM
Studiu Deloitte

Multinaționalele ar putea fi afectate serios de noile reglementări propuse pentru taxarea economiei digitale și impozitarea minimă a profitului

Dragos Niculescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
19 Noiembrie 2020 | 1 | 1372

Mai mult de jumătate dintre companiile de pe glob estimează că se vor confrunta cu o creștere a poverii fiscale aferente impozitului pe profit, ce este efectul implementării unor noi reguli anunțate, la începutul anului, de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) în zona taxării economiei digitale și aplicarea unui impozit minim pe profit, potrivit unui studiu realizat de către specialiștii în fiscalitate de la Deloitte. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Transformarea digitală a companiei: Un proces cu avantaje nu doar financiare

Criza sanitară generată de pandemia de COVID-19 a impulsionat companiile să caute noi soluții pentru a răspunde contextului incert. Pentru multe businessuri, transformarea digitală poate fi o astfel de soluție, capabilă să contribuie la relansarea activității și la favorizarea unei creșteri durabile. În România, o țară care se bucură de o susținută notorietate în Europa în materie de oportunități în domeniul tehnologiei, mai mult de jumătate dintre companii (55%) au făcut doar mici investiții în acest sector, potrivit celei mai recente ediții a studiului Digital Economy and Society Index, așadar încă există multe oportunități pe care le pot explora. Citește articolul

ACCES PREMIUM

România anunță noi obligații pentru emitenții de criptomonede, un domeniu cu tranzacții suspecte de miliarde de dolari anual

Uniunea Europeană extinde domeniul de reglementare asupra furnizorilor de servicii din domeniul criptomonedelor și a furnizorilor de portofele digitale, în încercarea de a asigura un cadru care să poată preveni spălarea banilor, după ce fenomenul a atins cote îngrijorătoare la nivel mondial. Posibilitatea de a deschide rapid conturi anonime și de a converti numerar în mod ilicit, precum și existența mijloacelor de tranzacționare a veniturilor de origine ilicită peste granițe sunt doar câteva dintre argumentele care au stat la baza deciziei UE. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Înregistrarea în scop de TVA a societăților din România se complică din nou

Procedura de înregistrare a unei companii în scopuri de TVA în România a intrat într-un proces de simplificare începând din 2019, când, în Codul fiscal, pentru anumite companii s-a introdus posibilitatea obținerii codului de TVA în ziua solicitării, sub rezerva efectuării ulterioare a unei analize de risc. Din luna mai a acestui an, regula ar trebui să se aplice tuturor companiilor care se înregistrează, indiferent dacă solicită codul de TVA la înființare sau pe parcursul derulării activității. Însă reglementările adoptate recent cu scopul declarat de a ajuta societățile comerciale în acest demers par să fi complicat lucrurile. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Acordarea reducerilor la impozitul pe clădiri pentru proprietarii centrelor comerciale se mai poate face doar luna asta

Proprietarii de clădiri incluse în circuitul economic pot beneficia de o reducere a impozitului pe proprietate în anumite condiții, în baza unui act normativ adoptat în contextul pandemiei de COVID-19 care, însă, a lăsat la latitudinea autorităților locale să decidă dacă acordă sau nu această facilitate, în ce cuantum și pentru ce perioadă. Termenul pentru depunerea cererii de accesare a facilității este 15 septembrie 2020. În ce măsură au răspuns autoritățile locale la această provocare și ce condiții trebuie îndeplinite pentru a obține reducerea de impozit? Citește articolul

ACCES PREMIUM
Start la raportarea tranzacțiilor transfrontaliere în UE!

Raportarea tranzacțiilor transfrontaliere: De ce ar trebui să evite contribuabilii raportările excesive

Data de 31 august 2020 este primul termen în ceea ce privește raportarea în Uniunea Europeană (UE) în conformitate cu DAC6 - Directiva europeană care impune contribuabililor sau intermediarilor să raporteze, în scop fiscal, anumite tranzacții transfrontaliere. Deși acest termen a fost amânat cu șase luni în majoritatea statelor europene în contextul pandemiei de COVID-19, inclusiv în România, data limită de raportare a tranzacțiilor „istorice”, încheiate în perioada 25 iunie 2018 – 30 iunie 2020, a rămas 31 august 2020 în state precum Austria, Germania, Finlanda și, în anumite cazuri, Polonia, jurisdicții în care se află parteneri comerciali importanți ai multor societăți din România. Aceasta înseamnă, că începând din 31 august, inclusiv tranzacții care implică societăți comerciale din România vor fi raportate către autoritățile fiscale din diverse state membre UE. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reglementări fiscale noi pentru casele de marcat electronice – avantaje și neclarități

Conectarea caselor de marcat electronice la sistemul informatic al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pare a intra în linie dreaptă, după adoptarea celui mai recent ordin care prevede procedura și termenele până la care contribuabilii sunt obligați să se conecteze. În același timp, se dorește și schimbarea tratamentului fiscal pentru costurile cu casele de marcat electronice, pe care contribuabilii au fost obligați să le achiziționeze încă din 2018 - costul cu casele de marcat urmează să fie recuperat direct din impozitul pe profit datorat. Măsura este una benefică pentru cele mai multe companii, dar în mod deosebit pentru cele care sunt obligate, prin natura activității, să dețină multe case de marcat: marii comercianți, benzinării, farmacii etc. Este neclar, însă, cum se va corela noua prevedere cu cele deja existente, atât din punct de vedere contabil cât și fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Managerii trebuie să se asigure că firmele lor respectă măsurile autorităților, pentru a evita problemele și a adapta din mers activitatea

Răspândirea accentuată a pandemiei COVID-19 în Europa, implicit în România, și măsurile din ce în ce mai stricte luate de autorități pentru a preveni efectele nocive asupra cetățenilor și economiei ridică numeroase întrebări privind acțiunile care ar trebui luate de societăți pentru a asigura respectarea obligațiilor legale și mai ales persoanele responsabile cu luarea acestor măsuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Decizie CJUE: Se datorează TVA pentru rambursarea costurilor aferente detașării de personal de la societatea-mamă la filială

Sumele percepute de către societatea-mamă de la filialele sale pentru împrumuturile sau detașările de personal sunt supuse TVA, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) în cauza C-94/19 San Domenico Vetraria. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum reflectăm coronavirusul în situațiile financiare

Evenimentele recente au multiple implicații în raportările financiare ale societăților, în mod special pentru cele care au legături economice cu zonele afectate. Societățile care se aprovizionează sau care au piață de desfacere în zonele afectate, cele care sunt finanțate sau finanțează societăți aflate în zone afectate se confruntă cu provocări multiple care țin de continuitatea activității, precum și de estimarea și reflectarea acestor potențiale efecte în situațiile financiare. Din punctul de vedere al situațiilor financiare, COVID-19 se consideră un eveniment ulterior semnificativ, care are potențialul de a impune ajustarea situațiilor financiare aferente anului 2019, în funcție de anumite criterii, detaliate în continuare. Citește articolul