avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 317 soluții astăzi
Acasă Subiect: deloitte
Subiect: deloitte
ACCES PREMIUM

Cum reflectăm coronavirusul în situațiile financiare

Deloitte România în Contabil și fiscal
16 Martie 2020 | 1 | 1690 | Timp de citire: 2 min.

Evenimentele recente au multiple implicații în raportările financiare ale societăților, în mod special pentru cele care au legături economice cu zonele afectate. Societățile care se aprovizionează sau care au piață de desfacere în zonele afectate, cele care sunt finanțate sau finanțează societăți aflate în zone afectate se confruntă cu provocări multiple care țin de continuitatea activității, precum și de estimarea și reflectarea acestor potențiale efecte în situațiile financiare. Din punctul de vedere al situațiilor financiare, COVID-19 se consideră un eveniment ulterior semnificativ, care are potențialul de a impune ajustarea situațiilor financiare aferente anului 2019, în funcție de anumite criterii, detaliate în continuare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum îți pregătești un plan pentru situațiile de criză prin care poate trece afacerea ta

Deloitte România în Aspecte juridice
6 Martie 2020 | 0 | 1661 | Timp de citire: 4 min.

Majoritatea organizațiilor mari din România au un plan de continuitate a afacerii (business continuity plan), care de obicei este concretizat sub forma unui document care cuprinde acțiunile necesare reluării activității în cazul apariției unor situații atipice și cu impact semnificativ asupra businessului. În mod tradițional, aceste planuri de continuitate iau în considerare scenarii de atacuri cibernetice, dezastre naturale, cum ar fi cutremurele, sau informații și scenarii adverse intens mediatizate care pot afecta capacitatea organizației de a-și continua activitatea în parametri obișnuiți. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2020, producătorii și importatorii de electrice și electronice vor plăti taxe de mediu după reguli noi

Deloitte România în Contabil și fiscal
20 Noiembrie 2019 | 1 | 1732 | Timp de citire: 3 min.

Producătorii și importatorii care pun pe piața din România echipamente electrice și electronice trebuie să plătească începând din 2020 o taxă de 4 lei/kg sau de 20 de lei/kg, în cazul lămpilor. Taxa trebuie achitată de companiile care nu îndeplinesc obligația anuală de colectare de asemenea deșeuri în scopul reciclării. Până acum, taxa se aplica pentru produsele introduse pe piață și nedeclarate la Administrația Fondului de Mediu (AFM). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Dacă ai de recuperat TVA pe 2018 din alte state UE, rambursarea se cere până azi

Deloitte România în Contabil și fiscal
30 Septembrie 2019 | 0 | 1994 | Timp de citire: 4 min.

Firmele românești care au achiziționat bunuri/servicii sau au efectuat importuri în alte state membre ale Uniunii Europene, pentru care au achitat TVA în statele respective, pot recupera taxa în anumite condiții. Pentru taxa achitată în 2018, termenul de depunere a cererii pentru solicitarea rambursării TVA este 30 septembrie 2019. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impactul neglijenței în verificarea potențialului de risc al partenerilor de business asupra TVA

Deloitte România în Taxe și impozite
24 Iulie 2019 | 0 | 1699 | Timp de citire: 2 min.

Verificarea regulată a potențialului de risc al partenerilor de business devine din ce în ce mai stringentă. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) aplică, deja de câțiva ani, principiul preluat din jurisprudența Curții de Justiție a Uniunii Europene care stabilește că, atunci când are loc o evaziune în domeniul TVA, părțile implicate în tranzacție „știau sau ar fi trebuit să știe“ că participă la evaziune fiscală. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Semnătura electronică, potențiala soluție în încheierea contractelor la distanță

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
24 Octombrie 2017 | 0 | 2534 | Timp de citire: 2 min.

În cadrul unui eveniment recent, specialiștii de la Deloitte au discutat, din mai multe perspective, implicațiile schimbărilor tehnologiei asupra fiscalității. Printre altele, a fost prezentată și insuficiența reglementărilor legale în ceea ce privește utilizarea pe scară largă a tehnologiei. Spre exemplu, în cazul contractelor comerciale încheiate la distanță, prin intermediul e-mail-ului, folosirea semnăturii electronice poate reprezenta soluția atunci când apare un litigiu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firma ta comunică cu Fiscul prin Spațiul Privat Virtual? Principalul risc pe care ți-l asumi

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
23 Octombrie 2017 | 0 | 13214 | Timp de citire: 2 min.

De la 1 iunie 2017, firmele pot comunica mai ușor cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), online, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV). Astfel, chiar dacă măsura e menită să ușureze relația dintre contribuabil și Fisc, firmele trebuie să acorde o atenție sporită anumitor aspecte, așa cum au explicat recent, în cadrul unui eveniment, specialiștii Deloitte. Practic, odată furnizate acte fiscale prin SPV, companiile își exprimă acordul pentru o comunicare exclusiv online cu Fiscul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Cei care aplică opțional sistemul vor avea nevoie de o procedură de ieșire din el

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
18 Octombrie 2017 | 0 | 1898 | Timp de citire: 2 min.

Chiar dacă legislația în vigoare stabilește că un sistem al plății defalcate a TVA va fi aplicat obligatoriu, din 2018, de toate firmele cu cod de TVA, obligativitatea utilizării noului mecanism urmează să fie mult restrânsă, potrivit Guvernului. În acest caz, specialiștii de la Deloitte se întreabă cum vor proceda firmele care aplică deja opțional sistemul, de la 1 octombrie 2017, și care vor vrea să renunța la aplicarea sistemului, de îndată ce acesta nu va mai fi obligatoriu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Cum te pregătești în șapte pași pentru implementarea sistemului, conform Deloitte

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
26 Septembrie 2017 | 0 | 4024 | Timp de citire: 2 min.

Noul mecanism de plată defalcată a TVA va fi aplicat obligatoriu din 2018, însă există firme plătitoare de TVA ce vor implementa sistemul și mai devreme. În acest context, specialiștii de la Deloitte au identificat principalii pași pe care trebuie să îi aibă în vedere companiile în perioada imediat următoare, astfel încât să fie pregătite pentru aplicarea mecanismului split TVA.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Deloitte, despre noutățile split TVA: Există îmbunătățiri, dar tot rămân probleme

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
22 August 2017 | 0 | 4333 | Timp de citire: 3 min.

Sistemului de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (TVA) sau split TVA, pe scurt, i-au fost aduse recent mai multe modificări, unele dintre acestea venind la propunerea reprezentanților mediului de afaceri sau patronatelor. Într-un material de analiză publicat pe site-ul propriu, specialiștii în fiscalitate de la Deloitte sunt de acord, printre altele, cu amânarea obligativității aplicării noului mecanism cu trei luni sau beneficiile acordate firmelor care vor implementa sistemul mai devreme, existând însă numeroase neajunsuri și întrebări la care nu există un răspuns, la acest moment.  Citește articolul