Desfășurarea în paralel a campaniilor de colectare a ambalajelor calificate în Sistemul de Garantare-Returnare (SGR) și a acelor non-SGR, fără sublinierea clară a categoriilor de produse cărora se adresează, poate induce în eroare consumatorii cu privire la drepturile si obligațiile pe care le au. În ciuda bunelor intenții ale comercianților, există riscul confuziei ambalajelor SGR cu celelalte, accentuând necesitatea respectării normelor HG 1074/2021 pentru evidențierea produselor SGR. Citește articolul
Ambalajele care fac parte din Sistemul de garanție-returnare (SGR) vor lua treptat locul celor actuale, odată cu epuizarea vechilor stocuri ale acestora din urmă. Clienții și comercianții trebuie să fie atenți la faptul că numai ambalajele care au sigla SGR pot fi integrate în acest sistem, fiind purtătoare de garanție. Citește articolul
Cei ce vor cumpăra băuturi, indiferent de tipul acestora - alcoolice sau nu -, vor trebui să lase la magazin, din 2022, o garanție pentru ambalaje, urmând să-și recupereze banii atunci când le returnează, potrivit unei hotărâri oficializate aseară. Garanția va fi de 0,5 lei pentru fiecare recipient făcut din sticlă, plastic sau metal. Citește articolul