Prezentată publicului, în 2020, ca o măsură de debirocratizare, eliminarea prin lege a limitei de sedii sociale la aceeași adresă a dus, în doar câțiva ani, la ușurarea anumitor nereguli care au impact inclusiv în zona fiscală. Sau cel puțin așa reiese din verificările derulate recent de Curtea de Conturi a României la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Însă întrebarea esențială acum este dacă problema este eliminarea, în sine, a limitei sau lipsa de reacție a ANAF în a ajusta parametrii analizei de risc? Citește articolul
Sediile sociale comune pentru zeci, sute sau chiar mii de firme ar trebui să devină un indicator de risc fiscal utilizat în activitatea de control a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), subliniază, într-un comunicat recent, Curtea de Conturi a României. Aceasta deoarece s-a constatat că, cel puțin la nivelul anului 2023, existau peste 2.000 de adrese care figurau ca sedii sociale pentru peste 47.000 de contribuabili ce însumau datorii la stat de aproape 30 miliarde lei. Citește articolul
Restricția ce împiedica persoanele fizice să fie asociați unici la mai multe societăți cu răspundere limitată (SRL) a fost eliminată în urmă cu trei ani. Astfel, în prezent, o persoană fizică, fie ea și contabil, poate fi asociat unic la mai multe SRL-uri. Citește articolul
Ținând cont de situația epidemiologică din țara noastră și pentru a preveni infectarea cu virusul SARS-CoV-2, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) anunță, printr-un comunicat de presă publicat joi, că, în următoarea perioadă, cei ce au de rezolvat o situație în relația cu autoritatea și trebuie să facă o vizită la unul dintre sediile acesteia vor trebui să respecte o serie de reguli speciale. Astfel, după cum anunță ONRC, asistența nu se poate acorda celor interesați la sediu decât dacă fac o programare în acest sens. Citește articolul
Dacă o firmă n-are activitate la sediul social timp de maximum trei ani, aceasta scapă de-acum de necesitatea de a da declarația specială pe propria răspundere din care rezultă inactivitatea, conform unei noi ordonanțe de urgență. Această simplificare intervine însă numai la solicitarea certificatului de înregistrare cu codul unic de înregistrare sau a certificatului de înscriere de mențiuni, când oricum se depune o declarație din care rezultă inactivitatea la sediul social (așa că se depune o singură declarație în loc de două declarații). Citește articolul
Avem câteva modificări recent intrate în vigoare ce privesc locuitorii de la bloc, precum și o importantă decizie a Înaltei Curți de Casație și Justiție ce privește facturile de utilități, pe care le prezentăm în cele ce urmează: Citește articolul
Au intrat în vigoare recent unele modificări la Legea societăților nr. 31/1990 - mai exact, unele simplificări ce presupun mai puține formalități de îndeplinit cu autoritățile și eliminarea unor restricții. Printre acestea, în Legea societăților scrie acum că nu mai e necesar un document care să ateste acordul vecinilor de bloc la schimbarea destinației în sediu de firmă dacă la respectivul sediu nu se desfășoară activitate. Citește articolul
Săptămâna trecută au fost eliminate, prin intermediul Legii nr. 102/2020, restricțiile care existau în legislația societăților cu privire la posibilitatea unui asociat unic - fie persoană juridică, fie persoană fizică - de a deține această calitate în mai multe societăți cu răspundere limitată (SRL). Acum că acest lucru este posibil, există mai multe avantaje pentru antreprenori, conform unui articol apărut pe blog-ul PwC România. Citește articolul
Ca urmare a intrării în vigoare, în cursul weekend-ului, a unor modificări la Legea societăților, începând de azi, în relația cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), reprezentanții firmelor scapă de obligația de a prezenta mai multe documente, ceea ce simplifică procedurile atunci când vorbim de înființarea firmelor sau de oficializarea unor modificări apărute în cadrul acestora. Citește articolul
Legea societăților a fost modificată, astfel că cei care vor să schimbe destinația imobilului nu vor mai avea nevoie de acordul vecinilor, însă numai în situația în care la sediul social nu se desfășoară activitate, se arată într-o lege publicată joi în Monitorul Oficial. Citește articolul