Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Obligația de a depune declarația anuală privind beneficiarii reali are termenul stabilit, ca regulă generală, în funcție de depunerea situațiilor financiare. Anul acesta, termenul a fost amânat și ne apropiem cu pași repezi de acesta - 1 octombrie. Chiar dacă e stabilit prin raportare la situațiile financiare, ca regulă, și firmele care nu au avut deloc activitate trebuie să o depună - pentru că nu există nicio exceptare care să-i vizeze direct. Citește articolul
Obligația de a depune declarația anuală privind beneficiarii reali se aplică firmelor abia din al doilea an de existență, din moment ce aceasta este strâns legată de aprobarea situațiilor financiare pe anul precedent. Prin urmare, în anul înființării, o firmă depune declarația de beneficiar real, de principiu, numai la momentul înființării. Citește articolul
Companiile care trebuie să depună declarația anuală (pentru 2021) cu beneficiarii lor reali, până la 1 octombrie, pot folosi același formular și pentru a îndeplini o obligație mai veche, conform unui anunț de joi al Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC). Mai precis, este vorba de firmele înființate înainte de 21 iulie 2019, care în prezent trebuie să depună declarația de beneficiar real la trei luni după terminarea stării de alertă (dacă n-au depus-o deja). Citește articolul
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Declarația anuală cu beneficiarii reali ai firmelor, ce trebuia depusă pentru 2021 în 15 zile de la aprobarea situațiilor financiare, a fost amânată pentru data de 1 octombrie 2021, prin ordonanță. Astfel, reprezentanții firmelor mai au puțin timp la dispoziție pentru a depune hârtiile. Ministrul economiei a clarificat că nu vor mai fi amânări anul acesta și că declarația va trebui depusă anul acesta. Citește articolul
Declarația anuală cu beneficiarii reali ai firmelor, care pentru 2021 trebuie depusă până la 1 octombrie, va putea fi eliminată din nou abia din 2022, a declarat marți Claudiu Năsui, ministrul economiei. Astfel, avem o confirmare că documentul trebuie depus neapărat de firme în 2021 și că orice discuție despre eliminarea obligației se amână pentru anul viitor. Citește articolul
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Întotdeauna, beneficiarul real este o persoană fizică: chiar și în cazul societăților aflate într-o schemă complicată sau foarte lungă de deținere, chiar și dacă trebuie să ne ducem să o căutăm peste hotare, beneficiarul este, negreșit, o persoană fizică. Dar nu întotdeauna ocupă o funcție de conducere, iar desemnarea cuiva din conducere poate fi răspunsul greșit în multe situații, deși e cel mai ușor de încercuit. Citește articolul
Entitățile raportoare din Legea contra spălării banilor pot fi nevoite, în funcție de dimensiune, activitate și eventuale norme sectoriale, să ia diverse măsuri interne pentru a demonstra autorităților că respectă prevederile acestei legi. Dincolo de obligația de a desemna un responsabil, instruirea periodică a salariaților, similar instruirii pe aspecte de sănătate și securitate în muncă, precum și normele care tratează cum anume sunt aduse la lumină neregulile interne sunt două chestiuni care le vizează aproape pe toate entitățile. Citește articolul
Irelevant din perspectiva dimensiunii sale, o firmă poate deveni entitate raportoare în materia Legii contra spălării banilor și, prin urmare, este obligată să desemneze un responsabil cu respectarea acestei legi, altfel riscând să fie amendată. Prin urmare, chiar administratorul unic al firmei poate fi responsabilul cerut de lege - caz în care, umbrela responsabilității sale în materia acestei legi e și mai mare. Citește articolul