Adunarea generală a proprietarilor va avea o serie de noi atribuții, odată cu intrarea în vigoare, în luna septembrie 2018, a noii legislații privind organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari. Mai exact, adunarea generală va avea de peste două ori mai multe atribuții decât în prezent. Citește articolul
Președinții asociațiilor de proprietari, administratorii acestora, dar și alte persoane din conducerea asociațiilor nu vor mai avea dreptul de a reprezenta în ședințe, începând din luna septembrie, un alt proprietar din imobil. Această prevedere modifică situația din prezent, care dă posibilitatea oricărui membru al asociației să reprezinte unul sau mai mulți proprietari de apartamente în cadrul adunării generale. Citește articolul
Atribuțiile președinților asociațiilor de proprietari vor putea fi transferate temporar, începând cu luna septembrie, unui alt membru al comitetului executiv, dar președintele va rămâne, în continuare, resposabil din punct de vedere legal. Și în prezent, un președinte de asociație își poate delega atribuțiile, dar nu este stabilită o durată maximă pentru delegare și nici cine răspunde în fața legii: președintele sau cel delegat. Citește articolul
Activitatea membrilor comitetului executiv al unei asociații de proprietari se va desfășura după noi reguli, introduse, de luna viitoare, de către noua legislație privind înființarea și organizarea asociațiilor de proprietari. O modificare adusă Legii asociațiilor de proprietari vizează cazurile în care un membru al comitetului executiv, inclusiv președintele asociației, își dă demisia și ce condiții trebuie îndeplinite pentru ca demisia să se aplice efectiv. Citește articolul
Din septembrie 2018, legislația privind înființarea și organizarea asociațiilor de proprietari se modifică, iar noua lege aduce, pe lângă mai multe noutăți privind folosirea, modificarea și întreținerea apartamentelor sau modul în care se pot înființa și funcționa asociațiile de proprietari sau chiriași, și schimbări privind activitatea administratorilor de imobile. Mai exact, administratorii de bloc nu vor mai putea plăti furnizorii de servicii și produse în numerar, ci doar din contul curent al asociației, plus că orice sumă încasată de asociație va trebui să ajungă în acel cont bancar. Citește articolul
Administratorii au, în principal, atribuții legate de monitorizarea lucrărilor de întreținere și modernizare a unuia sau mai multor imobile și de gestionarea bunurilor și fondurilor fiecărei asociații de proprietari. Legislația privind asociațiile se va schimba, începând cu luna septembrie, iar schimbările aduse de noua lege a asociațiilor vor viza inclusiv condițiile în care o persoană poate deveni administrator de bloc și activitatea acestora. Citește articolul
Proprietarii apartamentelor de bloc au anumite drepturi specifice, conform Legii asociațiilor de proprietari, act care urmează să fie înlocuit complet spre finele lunii septembrie 2018. Acestea ajută la buna administrare a spaţiilor comune şi la desfăşurarea eficientă a activităţilor asociaţiei de proprietari, motiv pentru care profităm de schimbarea cadrului legal pentru a-ți reaminti ce drepturi ai atunci când stai la bloc. Citește articolul
O nouă lege a asociațiilor va intra în vigoare spre sfârșitul lunii septembrie și va aduce o serie de modificări legislației ce reglementează modul în care se pot înființa și organiza asociațiile de proprietari. Pe lângă alte aspecte, documentul acordă o atenție deosebită și obligațiilor proprietarilor de apartamente din blocuri, completând și clarificând o mare parte dintre acestea. Citește articolul
Spre sfârșitul lunii septembrie 2018, legislația actuală ce reglementează înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari va fi înlocuită, iar noua lege a asociațiilor va aduce noutăți și clarificări privind folosirea, modificarea și întreținerea apartamentelor, privind modul în care se pot înființa și funcționa asociațiile de proprietari și chiriași sau obligativitatea adoptării unui regulament de bloc. Citește articolul
Din 28 septembrie 2018, va exista posibilitatea chiriaşilor dintr-un imobil de a se organiza în asociaţii care să le reprezinte interesele. În aceste condiţii, vă vom explica cum pot fi înfiinţate astfel de asociaţii. Citește articolul