Firmele care pun pe piață ambalaje, echipamente electrice sau baterii, printre altele, precum și cele care produc deșeuri din hârtie, metal, sticlă sau plastic sunt obligate să desemneze un responsabil cu gestionarea deșeurilor, dintre angajații proprii. Prevederea există în legislația românească de câțiva ani, fiind stabilită și obligația ca persoanele desemnate să urmeze cursuri de specialitate în managementul deșeurilor. Tot obligație va reprezenta, în curând, și colectarea selectivă a deșeurilor, pe cel puțin patru categorii, așa cum stabilește un document tocmai promulgat de președintele țării. Citește articolul
Cadrul legislativ al gestionării ambalajelor și al deșeurilor de ambalaje a cunoscut mai multe modificări în ultima perioadă, în condiţiile în care ţara noastră are un grad de colectare şi reciclare foarte scăzut, cu mult sub ţinta asumată în faţa Comisiei Europene. Concret, comercianţii sunt obligaţi să îşi administreze deşeurile pe care le generează, prin ţinerea unei evidenţe în acest sens. În plus, specialiştii contactaţi de redacţia noastră le recomandă acestora întocmirea unui dosar de mediu, mai ales în contextul în care autorităţile au început să desfăşoare controale. Nu în ultimul rând, este important să reamintim că nerespectarea dispozițiilor privind ambalajele și deșeurile de ambalaje se poate sancţiona cu amenzi de până la 25.000 de lei. Citește articolul