avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 967 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Acasă Act normativ: LEGE nr 365 / 2002

Act normativ: LEGE nr 365 / 2002

ACCES PREMIUM

Decizie definitivă în instanță: Firma care pune la dispoziție un marketplace NU este responsabilă de conduita comercianților care-l folosesc

avocatnet.ro în Aspecte juridice
8 August 2025 | 603 | Timp de citire: 2 min.

Compania care deține un marketplace ce facilitează vânzările între comercianți și clienți nu poate fi considerată responsabilă de conduita pe care o au acei comercianți. Așa a stabilit recent, printr-o decizie definitivă, Tribunalul București, potrivit unui comunicat remis redacției noastre. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Valoarea comerțului electronic din România – spre 3,4% din PIB în 2024

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
14 Octombrie 2024 | 635 | Timp de citire: 1 min.

Valoarea comerțului online din România ar putea ajunge la 11,7 miliarde de euro în 2024, echivalentul a 3,42% din PIB, în creștere cu 10% față de anul precedent, estimează specialiștii din domeniu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Aplicarea DSA în România și cum a ajuns legiuitorul să-i oblige pe diverși administratori de pagini și grupuri să se supună unei birocrații nenecesare

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
28 Martie 2024 | 2090 | Timp de citire: 6 min.

În adoptarea unei legi pentru aplicarea regulamentului european privind piață unică a serviciilor digitale, legiuitorul român a înțeles să meargă dincolo ce prevede necesar regulamentul, prin faptul că a propus și oficializat o obligație care poate fi interpretată într-un mod mult prea extins, impunând obligații deținătorilor de site-uri cu comentarii, inclusiv unor persoane fizice ce administrează pagini de YouTube, Facebook sau LinkedIn. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cineva câștigă de pe urma folosirii nelegale a brand-ului tău? Iată ce măsuri poți lua ca să-ți protejezi business-ul și să stopezi astfel de practici

avocatnet.ro în Start-up
19 Mai 2023 | 6301 | Timp de citire: 12 min.

În era digitalizării, “brand-ul” (care, într-o traducere simplă, ar reprezenta un tip de produs și/sau serviciu realizat/oferit de o anumită companie și vândut sub un anumit nume) capătă noi proporții, dimensiuni și complexități, nefiind suficientă livrarea de produse sau servicii calitative, senzații și emoții, ci si provocarea de a ieși in evidență, a de diferenția și a găsi metode de a „sparge zgomotul de fundal”. Social media a amplificat procesul de dezvoltare a “branding-ului”, deschizând frontiere inimaginabile de promovare a produselor și serviciilor, dar devenind și principalul instrument prin intermediul căruia se poate aduce impact negativ brandului/mărcii comerciale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE S-a stabilit mai clar ce polițiști constată contravențiile legate de comerțul online, calitatea în construcții sau transportul deșeurilor

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
18 August 2022 | 4641 | Timp de citire: 2 min.

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a clarificat, printr-un ordin oficializat miercuri, care sunt angajații din cadrul acestei instituții care pot constata anumite contravenții stabilite în cadrul mai multor acte normative. Acest lucru era necesar deoarece în legislație erau menționați ca fiind abilitați să constate contravențiilor și, eventual, să aplice sancțiuni "polițiști" sau "ofițeri sau subofițeri de poliție", însă fără a fi stabilite, în mod clar, ce departamente sau structuri din cadrul MAI le pot aplica în mod efectiv. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ghid de bune practici în privința comerțului electronic: recomandări în relația marketplace - utilizator

avocatnet.ro în Aspecte juridice
25 Ianuarie 2022 | 1535 | Timp de citire: 2 min.

Un Ghid de bune practici dedicat celor care operează, sau care doresc să își înființeze platforme de comerț electronic a fost publicat recent de Asociatia Română a Magazinelor Online (ARMO). În mare, ghidul conține recomandări pentru o relație de afaceri echitabilă și transparentă între furnizorii de servicii de intermediere online și utilizatorii acestora. Citește articolul