Avand in vedere prevederile art. 7 alin. (6) si ale art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2008 privind masuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 203/2009, in temeiul dispozitiilor art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, viceprim-ministrul, ministrul administratiei si internelor, emite prezentul ordin.
Art. 1. — Se aproba indicatorii specifici de fundamentare a fondului de salarii in domeniul serviciilor comunitare de utilitati publice definite in Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazuti in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. — Autoritatile administratiei publice locale vor dispune masurile necesare pentru ducerea la indeplinire a dispozitiilor prezentului ordin.
Art. 3. — La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului administratiei publice nr. 502/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare, indomeniul serviciilor publice de gospodarie comunala, a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 79/2001 privind intarirea disciplinei economico-financiare si alte dispozitii cu caracter financiar, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei
Art. 4. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I
Viceprim-ministru, ministrul administratiei si internelor, Dan Nica
Bucuresti, 15 septembrie 2009, Nr. 222
Indicatorii specifici de fundamentare a fondului de salarii in domeniul serviciilor comunitare de utilitati publice
1. Fundamentarea fondului de salarii anual, prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli al operatorilor furnizori/prestatori ai serviciilor comunitare de utilitati publice definite in Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, aflati in subordinea, coordonarea sau sub autoritatea autoritatilor administratiei publice locale, se face pe baza indicelui de crestere a castigului salarial mediu brut lunar, conditionat de indeplinirea urmatorilor indicatori de performanta:
a) asigurarea continuitatii calitative si cantitative a serviciului, la nivelul parametrilor contractuali, prin reducerea perioadelor de intrerupere a furnizarii/prestarii serviciilor, respectiv a duratei interventiilor planificate si/sau accidentale pentru revizii si reparatii la sistemele de utilitati publice aferente acestora, raportat la anul anterior adoptat ca nivel de referinta;
b) reducerea consumurilor specifice de energie, combustibili si materii prime pe unitatea de produs/serviciu furnizat/prestart utilizatorilor, in termeni comparabili, in raport cu anul anterior adoptat ca nivel de referinta;
c) cresterea gradului de incasare a facturilor emise, raportat la gradul de incasare realizat in anul anterior, inclusiv prin promovarea contractelor individuale de furnizare/prestare a serviciilor si a tarifului compus, in sistem binom.
2. Indicatorii prevazuti la pct. 1 se aplica tuturor operatorilor/operatorilor regionali aflati in subordinea, coordonarea sau sub autoritatea autoritatilor administratiei publice locale, indiferent de forma de organizare si statutul juridic al acestora — servicii de interes local sau judetean cu personalitate juridica, respectiv societati comerciale la care unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici sau majoritari —si de forma de gestiune in care acestia isi desfasoara activitatea — gestiune directa, respectiv gestiune delegata.
3. Autoritatile administratiei publice locale in subordinea, coordonarea sau sub autoritatea carora se afla operatorii serviciilor comunitare de utilitati publice, in conformitate cu atributiile si responsabilitatile ce le revin potrivit Legii nr. 51/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pot adopta, suplimentar fata de indicatorii prevazuti la pct. 1, si alti indicatori de performanta, dupa consultarea conducerii operatorului si a organizatiei sindicale, pentru a asigura:
a) cresterea numarului de utilizatori la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale raportat la anul anterior, considerat nivel de referinta;
b) cresterea gradului de acoperire a serviciului la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale fata de anul anterior, adoptat ca nivel de referinta, corespunzator dezvoltarii/extinderii sistemelor de utilitati publice aferente serviciilor;
c) cresterea gradului de satisfactie a utilizatorilor, respective cresterea adaptabilitatii serviciilor la cerintele acestora, reflectata prin reducerea numarului de reclamatii fata de anul precedent, adoptat ca nivel de referinta;
d) cresterea gradului de transparenta si protectie a utilizatorilor, in raportul contractual al acestora cu operatorul, cu privire la stabilirea contravalorii serviciilor furnizate/prestate prin individualizarea consumurilor, facturarea individuala, imbunatatirea procedurilor de determinare, facturare si plata a consumurilor/ cantitatilor de utilitati publice furnizate/prestate.
ACCES GRATUIT
avocatnet.ro
Timp de citire: 3 min.
Ordinul MAI nr. 222/2009 - aprobarea indicatorilor specifici de fundamentare a fondului de salarii in domeniul serviciilor comunitare de utilitati publice
Salvează articol Îl poți citi, ulterior, când ai timp.
Timp de citire: 3 min.
Ordinul Ministerului Administratiei si Internelor nr. 222/2009 pentru aprobarea indicatorilor specifici de fundamentare a fondului de salarii in domeniul serviciilor comunitare de utilitati publice a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 634, din 25 septembrie 2009.
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Ora 11:00, 10 Decembrie 2025
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Ora 11:00, 16 Decembrie 2025
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro

Comentarii articol (0)