Site-urile de socializare, de tip Facebook sau Twitter, pot crea o opinie publica europeana pe internet, este concluzia la care au ajuns mai multi eurodeputati in cadrul unui atelier organizat la Parlamentul European, se arata intr-un comunicat al legislativului comunitar.
La atelier au participat, printre altii, eurodeputatii Alexander Alvaro (Grupul Alianþei Liberalilor ºi Democraþilor pentru Europa, Germania), Marie-Christine Vergiat (Grupul Confederal al Stangii Unite Europene/Stanga Verde Nordica, Franta), Marietje Schaake (Grupul Alianþei Liberalilor ºi Democraþilor pentru Europa, Olanda), Gianni Pittella (Grupul Alianþei Progresiste a Socialiºtilor si Democraþilor din Parlamentul European, Italia, vicepresedinte al Parlamentului European) si Ryan Heath, specialist in site-uri de specializare pe langa comisarul european Neelie Kroes.
Mai multi europeni implicati in politica
Din ce in ce mai multi oameni sunt implicati in procesul de luare de decizii la nivel european prin intermediul site-urilor de socializare si au mai multe posibilitati de a interactiona cu deputaþii europeni, a aratat eurodeputatul Gianni Pittella.
“Cu site-urile de socializare ajungem la mai multi oameni decat cu presa traditionala. Daca tiparim o brosura despre Europa risipim 99% din bani, daca facem un program radio sau TV ajungem la un public restrans, dar daca folosim Facebook sau organizam chat-uri pe aceste site-uri ajungem cu mare usurinta la peste un milion de oameni“, a explicat el.
Site-urile de socializare ofera rapiditate
„Nu vreau decat sa vad cum gandesc oamenii si site-urile de socializare imi ofera cea mai rapida solutie. Prin acestea, ajungi la retele
de retele de comunicare“, a declarat parlamentarul Alexander Alvaro.
Marietje Schaake a adaugat ca uneori gasesti mai repede informatia pe Facebook si Twitter decat in ziare, dand exemplul protestelor recente din Tunisia, care au aparut pe site-urile de socializare cu trei saptamani mai devreme decat in presa traditionala.
Exista insa si dezavantaje ale comunicarii pe site-urile de socializare. Utilizatorii acestora nu reflecta intreaga societate.
„Este periculos sa vezi site-urile de socializare drept un instrument al democratiei. Exista riscul ca politicienii sa asculte doar o majoritate a vocilor active in statele membre“, a aratat Marietje Schaake.
In plus, activitatea pe aceste site-uri cere mult timp. „Multi colegi nu folosesc personal site-urile de socializare. Dar daca nu le folosesti personal, nu poti intelege cu adevarat dinamica acestora“, a precizat Alvaro.
Eurodeputatii sunt din ce in ce mai prezenti pe site-urile de socializare
Pentru Marie-Christine Vergiat, „Facebook poate fi un instrument de informare, dar si unul de dezinformare. Pentru mine, Facebook reprezinta o modalitate de a discuta cu oamenii pe care ii aleg personal. Refuz sa am o pagina pentru fani, care nu permite aceeasi calitate a comunicarii“.
O firma de consultanta din Bruxelles a prezentat in cadrul atelierului tendintele digitale ale deputaþilor europeni pe site-urile de socializare: in ultimul an, utilizarea site-urilor de socializare de catre deputaþii europeni s-a dublat; in paralel, prezenta pe blog-uri a diminuat, iar 60% din eurodeputati sunt activi pe retelele sociale. Majoritatea doresc un dialog cu cetatenii.
„Este de datoria noastra sa ajutam la crearea si consolidarea opiniei publice europene. In campania pentru alegerile europene din 2014, site-urile de socializare vor juca probabil un rol mai important, vor fi mai complicate si mai inteligente“, a mai declarat domnul Alvaro.
Atelierul, care a avut loc pe 12 ianuarie la Parlamentul European, a fost organizat de „Lo Spazio della Politica“, o organizatie italiana de tip think-tank (
grup de analiza, de reflectie – n.red.).
Potrivit statisticilor de la Parlamentul European, institutia avea, la 14 ianuarie 2011, 110.000 de fani, iar deputatii europeni aveau impreuna peste 900.000 de prieteni si fani pe Facebook. Mai mult, pe Twitter, deputatii europeni sunt urmariti de 215.000 de internauti.
Comentarii articol (2)