ACCES GRATUIT
Tehnologiile inovatoare care contribuie la reducerea emisiilor de CO2 la automobile pot fi eligibile ca eco-inovatii
Comisia Europeana a adoptat, pe 26 iulie, un regulament ce stabileste procedurile in cazul solicitarii, evaluarii, aprobarii si certificarii tehnologiilor inovatoare care contribuie la reducerea emisiilor de CO2 generate de automobile, astfel incat, pana in anul 2015, emisiile de CO2 de la masinile noi inregistrate in UE sa nu depaseasca 130 g/km, informeaza Departamentul pentru Afaceri Europene.
Articolul continuă mai jos
Programul Cadru pentru Inovare si Competitivitate, componenta Eco-inovare, urmareste sa sprijine proiectele care vizeaza prima aplicare sau reproducerea pe piata a unor tehnici, produse sau servicii eco-inovative cu relevanta pentru Uniunea Europeana.
Programul de finantare se adreseaza IMM-urilor, iar valoarea finantata ajunge la maxim 50% din totalul cheltuielilor eligibile.
Conform DAE, o tehnologie inovatoare, asa cum este ea definita in articolul 3 al regulamentului in discutie, inseamna o tehnologie sau o combinatie de tehnologii cu elemente si caracteristici tehnice similare in cazul carora reducerea emisiilor de CO
2 poate fi demonstrata printr-o singura metoda de testare.
De asemenea, documentul stabileste ca nu pot fi eligibile ca eco-inovatii tehnologiile deja disponibile pe piata. De asemenea, nu pot fi incadrate in aceasta categorie decat tehnologiile obligatorii pentru functia de transport a autovehiculului. Pentru a putea fi eligibila,
o astfel de tehnologie trebuie sa fi fost instalata in maxim 3% dintre toate automobilele noi inmatriculate incepand din 2009.
Potrivit DAE, printre tehnologiile care nu sunt considerate inovatoare sunt cele care tin de imbunatatirea eficientei sistemelor de aer conditionat sau sistemele de monitorizare a presiunii in pneuri. Totodata, in principiu, nu sunt eligibile nici tehnologiile care contribuie la reducerea emisiilor de CO
2 in functie de comportamentul soferului la volan.
"Pentru ca o tehnologie sa poata aspira la statutul de eco-inovatie trebuie sa reduca emisiile cu minimum 1g CO
2/km. Demonstrarea reducerilor se va face comparand emisiile de CO
2 generate de vehicul atunci cand este echipat cu tehnologia respectiva cu emisiile generate atunci cand nu este echipat", se mai arata in documentul de presa al DAE.
Dupa depunerea cererii de catre solicitant, Comisia va face o evaluare si, in termen de noua luni, va aproba tehnologia inovatoare respectiva ca eco-inovatie, daca in acest timp nu va exista nicio obiectie. In anumite situatii, perioada de evaluare poate fi prelungita cu cinci luni.
Regulamentul prevede si posibilitatea producatorilor de a beneficia de o reducere a emisiilor specifice medii de CO
2 cu ajutorul eco-inovatiilor.
Legislatia UE cere ca, pana in anul 2015, emisiile de CO
2 de la masinile noi inregistrate in UE sa nu depaseasca 130 g/km.
Detalii suplimentare puteti gasi aici.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)