Avand in vedere:
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararea Curtii Europene de Justitie in Cauza C-393/06 Ing. Aigner, Wasser-Wärme-Umwelt GmbH impotriva Fernwärme Wien GmbH, in sensul unei abordari unitare din partea tuturor partilor/institutiilor implicate in procesul atribuirii contractelor de achi zitie publica, in procesul verificarii modului de atribuire si derulare a acestor contracte, precum si in solutionarea contestatiilor formulate cu privire la procedura de atribuire a acestor contracte, in temeiul art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2005 privind infiintarea Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 111/2006, cu modificarile ulterioare, presedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice emite urmatorul ordin:
Art. 1. - (1) Contractele sectoriale sunt acele contracte care se atribuie de catre o autoritate contractanta, astfel cum este definita la art. 8 lit. d) si e) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare (O.U.G. nr. 34/2006), in scopul desfasurarii unei activitati relevante in sectoarele de utilitate publica „apa”, „energie”, „transport” si „posta”
(2) Contractul sectorial are ca obiect achizitia de produse, servicii sau lucrari care sunt destinate, in mod direct ori indirect, realizarii/sustinerii activitatii relevante
(3) In sensul alin. (2), sunt considerate contracte sectoriale si acele contracte ce au ca obiect dobandirea de produse/servicii/lucrari destinate functionarii autoritatii contractante din punct de vedere administrativ-organizatoric (anexa nr. 2).
Art. 2. - (1) Pentru a fi exceptate de la obligatia aplicarii prevederilor O.U.G. nr. 34/2006, in baza art. 243 din O.U.G. nr. 34/2006, este necesar ca produsele/serviciile/lucrarile care fac obiectul contractului respectiv sa fie destinate desfasurarii altei/altor activitati efectuate de entitatea contractanta care nu are si calitatea de autoritate contractanta in sensul art. 8 lit. a)-c) din O.U.G. nr. 34/2006, alta/altele decat activitatile relevante
(2) Atunci cand, pe langa activitatea relevanta desfasurata, entitatea contractanta care nu are si calitatea de autoritate contractanta in sensul art. 8 lit. a)-c) din O.U.G. nr. 34/2006 efectueaza si o alta/alte activitate/activitati comerciala/industriala/comerciale/industriale, contractelor care au ca obiect achizitia de produse, servicii sau lucrari destinate exclusiv acestei/acestor din urma activitati le sunt aplicabile prevederile art. 243 din O.U.G. nr. 34/2006 (anexa nr. 1)
(3) Pentru deplina aplicabilitate a dispozitiilor de exceptie prevazute la alin. (1) si (2) se impune identificarea acelei/acelor activitati, alta/altele decat activitatile relevante, pentru desfasurarea careia/carora este nevoie de achizitia produselor/serviciilor/lucrarilor respective, cu justificarea/demonstrarea faptului ca ele sunt destinate exclusiv activitatilor ce nu sunt de tipul celor precizate la art. 229 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2006.
Art. 3. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, Cristina Traila
Bucuresti, 13 octombrie 2011.
Nr. 553.
Anexa Nr. 1
Exemple de contracte atribuite de autoritatea contractanta care au ca obiect achizitia de produse/servicii/lucrari destinate altor activitati decat activitatile relevante
1. Daca o autoritate contractanta, pe langa activitatea relevanta in sectorul de utilitate publica „energie”, organizeaza activitati sportive avand in acest sens si o baza sportiva, prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare (O.U.G. nr. 34/2006), nu sunt aplicabile in cazul atribuirii contractelor aferente activitatii sportive.
2. Daca o autoritate contractanta, pe langa activitatea relevanta in sectorul de utilitate publica „transport”, detine un hotel sau doreste sa construiasca un hotel, pentru realizarea achizitiilor necesare administrarii/constructiei acestui hotel nu sunt aplicabile prevederile O.U.G. nr. 34/2006.
3. Daca o autoritate contractanta, pe langa activitatea relevanta in sectorul de utilitate publica „posta”, detine o ferma de animale, achizitiile de produse/servicii/lucrari legate de gestionarea/administrarea/functionarea acestei activitati se incadreaza in exceptia prevazuta de art. 243 din O.U.G. nr. 34/2006.
4. Daca o autoritate contractanta, pe langa activitatea relevanta in sectorul de utilitate publica „apa”, efectueaza si lucrari de reabilitare si extindere a retelelor de apa si canalizare, in calitate de constructor, pentru realizarea achizitiilor necesare derularii contractelor pe care aceasta le-a castigat in calitate de constructor sau pentru desfasurarea acestei activitati care nu este relevanta, autoritatii in cauza ii sunt aplicabile prevederile art. 243 din O.U.G. nr. 34/2006, produsele/serviciile/lucrarile fiind destinate exclusiv activitatii de constructii, alta decat activitatea relevanta.
Anexa Nr. 2
Exemple de contracte atribuite de autoritatea contractanta care conduc direct sau indirect la desfasurarea activitatii relevante
1. O autoritate contractanta ce efectueaza o activitate relevanta in sectorul de utilitate publica „energie” are obligatia ca pentru achizitionarea serviciilor de arhivare ori a serviciilor de paza ori a serviciilor de asistenta juridica sa aplice prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare (O.U.G. nr. 34/2006), deoarece aceste servicii sunt necesare/contribuie in mod indirect la realizarea activitatii relevante pe care aceasta o desfasoara.
2. O autoritate contractanta ce efectueaza o activitate relevanta in sectorul de utilitate publica „apa” are obligatia ca pentru achizitionarea serviciilor de audit sa aplice prevederile O.U.G. nr. 34/2006, deoarece aceste servicii sunt legate de activitatea relevanta pe care aceasta o desfasoara.
3. O autoritate contractanta ce efectueaza o activitate relevanta in sectorul de utilitate publica „posta” are obligatia ca pentru achizitionarea serviciilor de curatenie si a serviciilor de mentenanta si intretinere cladiri si instalatii sa aplice prevederile O.U.G. nr. 34/2006, deoarece aceste servicii sunt legate de desfasurarea activitatii relevante.
4. O autoritate contractanta ce efectueaza o activitate relevanta in sectorul de utilitate publica „energie” are obligatia ca pentru achizitia de echipamente de lucru si protectie sa aplice prevederile O.U.G. nr. 34/2006, deoarece utilizarea acestor produse este legata de activitatea relevanta pe care aceasta o desfasoara.
5. O autoritate contractanta ce efectueaza o activitate relevanta in sectorul de utilitate publica „posta” are obligatia ca pentru achizitionarea aparatelor de aer conditionat sa aplice prevederile O.U.G. nr. 34/2006, deoarece utilizarea acestor produse este legata de desfasurarea activitatii relevante.
6. O autoritate contractanta ce efectueaza o activitate relevanta in sectorul de utilitate publica „apa” are obligatia ca pentru achizitionarea serviciilor de consultanta cu privire la managementul activitatii relevante desfasurate sa aplice prevederile O.U.G. nr. 34/2006.
ACCES GRATUIT
avocatnet.ro
| Timp de citire: 5 min.
Ordinul ANRMAP nr. 553/2011 - interpretarea art. 243 din OUG nr. 34/2006 - atribuirea contractelor de achizitie publica
Salvează articol Îl poți citi, ulterior, când ai timp.
| Timp de citire: 5 min.
Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentruReglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice nr. 553/2011pentru interpretarea art. 243 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 735 din 19 octombrie 2011.
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Ora 11:00, 4 Decembrie 2025
Biriș Goran SPARL
Evaluarea performanței angajaților și concedierea pentru necorespundere profesională
Vreau să particip
Biriș Goran SPARL
Evaluarea performanței angajaților și concedierea pentru necorespundere profesională
Vreau să particip
Ora 11:00, 10 Decembrie 2025
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Ora 11:00, 16 Decembrie 2025
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro

Comentarii articol (0)