Consumatorii europeni considera ca piata serviciilor este mai putin performanta decat de cea a produselor, cu toate ca cei mai multi sunt multumiti de varietatea de bunuri si servicii de pe piata, informeaza un comunicat de presa al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).
La nivel european, 64% dintre consumatori s-au declarat multumiti de varietatea de bunuri si servicii de pe piata, potrivit unui studiu publicat de Comisia Europeana. Studiul a urmarit determinarea nivelului satisfactiei consumatorilor in ceea ce priveste produsele si serviciile achizitionate in 2011, pe 51 de domenii de piata, impartite in produse si servicii care insumeaza mai mult de 60% din bugetul unei gospodarii, se mai precizeaza in documentul de presa al ANPC.
Europenii sunt nemultumiti de serviciile financiare,
investitii (inclusiv pensiile si titlurile de valoare),
creditele ipotecare si
serviciile imobiliare. De asemenea, un scor sub medie au obtinut si toate
serviciile financiare (de ex. creditele) si
serviciile comunitare (de ex. electricitatea), conform sursei citate.
De asemenea, piata de electricitate si cea de combustibili s-au degradat cel mai mult in 2011 comparativ cu 2010, ca urmare a atitudinii consumatorilor fata de tarifele practicate de furnizori. Totodata, europenii au considerat ca este mai dificil sa schimbe furnizorul pe piata de electricitate, a creditelor ipotecare si a investitiilor, comparativ cu alte piete.
In ceea ce priveste produsele, ultimele clasate, din punct de vedere al europenilor, sunt autoturismele second-hand si carburantii, la fel ca in anul 2010, precizeaza ANPC.
Produsele si serviciile care ii nemultumesc pe romani
Comparativ cu alte state membre,
consumatorii romani sunt mai putin multumiti de bauturile alcoolice de pe piata. De asemenea, romanii sunt nemultumiti atat de
produsele de ingrijire personala, cat si de
fructele si legumele comercializate pe piata, comparativ cu anul 2010. In schimb, bauturile nealcoolice se claseaza pe un loc mai bun fata de anul trecut.
Serviciile care se claseaza pe un loc mai bun in clasament, comparativ cu media UE, sunt
telefonia mobila si
serviciile de furnizare Internet. Totodata, electrocasnicele de dimensiuni mari, produsele electronice si produsele IT se situeaza si ele pe un loc mai bun in Romania fata de media UE, potrivit ANPC.
In comparatie cu anul trecut, romanii sunt de parere ca asigurarile pentru vehicule, pachetele turistice pentru vacanta, precum si serviciile de transport local s-au imbunatatit. La polul opus, se situeaza serviciile de furnizare a gazului si carburanti de care romanii s-au declarat nemultumiti, precizeaza ANPC.
Potrivit ANPC, studiul s-a bazat pe un sondaj de opinie prin care a fost evaluata experienta de cumparare a consumatorilor pe pietele din statele membre ale UE si pe date furnizate de Eurostat. Studiul a vizat atat increderea si satisfactia consumatorilor fata de bunurile achizitionate, cat si posibilitatea de a schimba furnizorul de servicii. Totodata, s-a avut in vedere si usurinta de a compara ofertele de pe piata, problemele cu care s-au confruntat consumatorii pe piata si preturile practicate de comercianti.
Comentarii articol (0)