ACCES GRATUIT
(P) Au companiile din B2B nevoie de marketing si comunicare?
De cele mai multe ori o companie B2B nu va dezvolta un departament dedicat de marketing cu oameni specializati. In cele mai multe cazuri, o persoana din departamentul de vanzari sau comercial ajunge sa preia si responsabilitatile de marketing.
Articolul continuă mai jos
Totusi in conditiile in care concurenta este tot mai acerba iar clientii sunt greu de castigat si multumit, se impun alte reguli de marketare. Cresterea afacerii doar prin relatii si eforturi personale a devenit limitativa. Chiar si acolo unde exista o forta buna de vanzari tot ar fi nevoie de un ‘stimulent’. Un agent de vanzari va deschide o usa cu mult mai usor in cazul in care compania pe care o reprezinta are o comunicare constanta in piata si un branding atragator.
Pana nu demult companiile puteau trai si fara marketing, si fara branding. Si desi marketingul incepe sa-si ceara drepturile, inca nu se afla pe lista prioritatilor. Bugetele sunt mici, actiunile timide, ca atare nici rezultatele nu se vad in mod semnificativ. Ne invartim intr-un cerc vicios, pentru a castiga incredere in tacticile de marketing trebuie sa incepi de undeva, sa testezi si sa imbunatatesti pe masura ce lucrurile capata contur.
Cel mai mare dusman al marketingului B2B este sa fii sporadic. Ceea ce ai facut azi, nu te astepta ca oamenii sa te tina minte peste luni de zile.. Constanta este un atribut pentru a marca rezultate.
Cu cat o companie este mai mica, cu atat bugetul de comunicare ar trebui sa fie mai generos pentru a se putea dezvolta si a-si crea notorietatea. Pentru o cifra anuala de afaceri de pana la 1 mil Euro, bugetul de marketing s-ar situa la 7-8% insa depinde foarte mult de piata in care compania activeaza, marginea de profitabilitate si planul de dezvoltare pe termen lung.
Pentru a veni in sprijinul companiilor din B2B,
Trendelligent, lanseaza o serie pilot de 6 workshop-uri interactive despre comunicarea integrata. Workshop-urile sunt orientate antreprenoriatului si companiilor care externalizeaza serviciile de marketing si comunicare, pentru a intelege, prin studii de caz si strategii on the spot, cum se pot utiliza instrumentele de marketing si PR pentru a creste cifra de afaceri.
Primul workshop va avea loc pe data de 18 mai, intre orele 08:45 si 11:30 la hotel Caro si va aborda tema „
De la Promovare la Vanzare in B2B”. Discutiile se vor indrepta catre ce inseamna pozitionarea in marketing, asteptari de la actiunile de comunicare, rolul si tacticile marketing-ului si ale PR-ului in cresterea afacerii precum si bugetele care trebuie alocate unei comunicari eficiente.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)