Proiectul legislativ a fost pus recent în dezbaterea senatorilor și are nevoie, pentru a se putea aplica, de adoptarea Parlamentului și de publicarea în Monitorul Oficial.
Propunerea legislativă prevede, printre altele, că asociațiile de proprietari vor putea deține unul sau mai multe conturi bancare, care să fie folosite la efectuarea de plăți către furnizorii de produse sau servicii cu care colaborează asociația și la încasarea diverselor sume de la proprietari, inclusiv a întreținerii.
Astfel, după ce măsurile incluse în această propunere legislativă vor ajunge să se aplice, asociațiile de proprietari nu vor mai avea limitări cu privire la numărul conturilor bancare și vor putea decide câte conturi vor avea și la ce va fi folosit fiecare dintre ele.
În prezent, Legea nr. 196/2018 stabilește că asociațiile de proprietari sunt obligate să dețină un singur cont și, pentru a permite locatarilor să plătească cotele de întreținere, să afișeze, odată cu lista de plată a cheltuielilor asociației, și datele de identificare ale acestui cont bancar.
Datele ce trebuie afișate la avizier sunt, potrivit Legii nr. 196/2018, numele titularului contului bancar, banca la care a fost deschis contul, sucursala băncii și codul IBAN. International Bank Account Number sau, după cum este el mai cunoscut, codul IBAN permite identificarea beneficiarului unei plăți, chiar dacă nu există și alte detalii legate de respectivul cont bancar.
Atenție! Proiectul nu se aplică momentan. Pentru a intra în vigoare, acesta trebuie adoptat de Parlament, promulgat prin decret prezidențial și publicat în Monitorul Oficial.
Comentarii articol (4)