ACCES PREMIUM
De ce premium?
Cum se poate verifica dacă o casă de marcat este conectată la sistemul ANAF
Pentru a verifica dacă o casă de marcat cu jurnal electronic este conectată la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), există trei variante, conform informațiilor furnizate de reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România.
Articolul continuă mai jos
În primul rând, specialiștii au precizat, la solicitarea avocatnet.ro, că
verificarea o poate face inginerul de service după ce se ocupă de conectarea casei de marcat.
„În urma operațiunilor de conectare, inginerul de service scoate din casa de marcat un raport în care se specifică conexiunea la internet a casei de marcat, inclusiv modalitatea prin care s-a făcut conectarea la server (GSM sau LAN) și un raport Z pe zero. Datele cuprinse în acest raport Z se transmit online la ANAF imediat după generarea raportului. Conform legislației, raportul de închidere zilnică (raportul Z) rezultat în urma conectării casei de marcat la serverul ANAF se anexează cărții de intervenție a aparatului. Tot în cartea de intervenții se notează și operațiunile făcute pentru conectare. În cazul utilizatorului care are un contract de service lunar, trimestrial, semestrial, inginerul de service verifică periodic conexiunea casei de marcat cu serverul ANAF”, a explicat sursa citată.
În al doilea rând, există și varianta în care
firma care folosește casa de marcat poate verifica singură dacă aparatul este conectat la sistemul ANAF. Asta e posibil, însă, doar în cazul anumitor aparate.
„Unele aparate de marcat sunt programate de producător să tipărească automat, după transmiterea raportului Z, un scurt raport de confirmare în care se specifică faptul că transmiterea s-a făcut cu succes sau pot tipări un mesaj de eroare în cazul în care transmiterea de date către server nu s-a putut face. Mesajele tipărite pot să difere de la un model de casă de marcat la altul. În cazul echipamentelor care nu generează automat raportul de confirmare și există suspiciuni că acel aparat nu transmite, utilizatorii pot solicita unității de service o procedură prin care pot genera raportul de confirmare a transmiterii datelor către ANAF.După generarea raportului Z, utilizatorul trebuie să aștepte un minut înainte de închiderea casei de marcat pentru a da timp aparatului să realizeze transmisia de date către serverul ANAF. În cazul în care, în momentul generării raportului Z, nu există internet în locație, casa de marcat va transmite fișierele imediat ce se va restabili conexiunea la internet”, au subliniat reprezentanții Patronatului Caselor de Marcat.
În fine, separat de cele două variante anterioare, e bine de știut că
ANAF face oricum propria monitorizare a conexiunilor și informează prin Spațiul Privat Virtual (SPV) dacă există probleme.
„Lunar sau ori de câte ori este nevoie, ANAF va transmite utilizatorilor prin SPV un raport în ceea ce privește starea casei de marcat (dacă transmite date sau nu) și erorile care au apărut în urma transmiterii de date către server. Raportul privind erorile de transmisie a datelor trebuie dat mai departe firmei de service cu care utilizatorul are contract, pentru a se remedia disfuncționalitățile semnalate”, a precizat sursa citată.
Firmele mari au avut la dispoziție, pentru conectarea aparatelor, perioada 31 martie - 30 iunie 2021. În paralel, contribuabilii mici și mijlocii au avut timp să se achite de obligație în perioada 31 martie - 30 noiembrie 2021. Până recent,
în evidențe figurau ca legate peste 530.000 de aparate.
Companiile care nu respectă termenele impuse de Fisc riscă o amendă de la 8.000 la 10.000 de lei, așa cum prevede Ordonanța de urgență a Guvernului 28/1999. Cu toate acestea,
inspectorii ANAF pot fi înțelegători, momentan, la controale, cu firmele mici și medii care nu s-au conectat încă, dar sunt pe lista de așteptare pentru conectare.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.