Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Comercianții care sunt scutiți de plata TVA-ului în România vor putea folosi și ei ghișeul unic de TVA (One Stop Shop - OSS), de la 1 iulie 2021, conform specialiștilor. Evident, această opțiune (aplicarea unui regim special de TVA pentru UE) este valabilă dacă firmele respective vând produse în UE pentru care datorează TVA. Această clarificare vine în contextul noilor reguli de TVA pentru comerțul electronic, ce sunt impuse la nivelul UE. Citește articolul
Companiile stabilite în România vor putea folosi, începând cu data de 1 iulie 2021, două regimuri speciale de TVA pentru comerțul online. În acest sens, pentru a-și simplifica activitatea, firmele vor putea folosi ghișeul unic de TVA (One Stop Shop - OSS) al Fiscului. Măsurile sunt prevăzute de legislația europeană și vor fi transpuse în Codul fiscal prin OUG. Citește articolul
Firmele și operatorii economici din sectorul HoReCa vor trebui să completeze, în scopul accesării granturilor oferite de Guvern, care să le acopere, parțial, pierderile suferite în 2020, din cauza pandemiei, atât un raport de expertiză contabilă ori un raport de audit, în funcție de situație, cât și un raport sinteză, ca anexă la raportul inițial. Ambele vor trebui certificate de un expert contabil sau un auditor financiar. Vă prezentăm, concret, toate aspectele importante, disponibile la acest moment, legate de documentele menționate, esențiale în cadrul procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat pentru HoReCa. Citește articolul
Balanța de verificare este un instrument contabil de control al echilibrului cerut de dubla înregistrare a tranzacțiilor economice. Cu ajutorul acesteia, se oferă o garanție practică a veridicității și rigurozității înregistrărilor pentru fiecare cont contabil. De asemenea, metoda este utilă și ca bază de întocmire a bilanțurilor unei entități. Citește articolul
Trei proceduri și o declarație electronică, ce sunt importante pentru companii în prezent, n-au fost emise la timp de către autorități. Acestea țin atât de relația contribuabililor cu Fiscul, cât și de anumite obligații legale. Citește articolul
Firmele care au primit decizii de impunere de la Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF), în urma unei verificări documentare, ar trebui să facă o contestație și, ulterior, dacă aceasta e respinsă, să se adreseze instanțelor de contencios administrativ-fiscal, conform recomandărilor specialiștilor. Citește articolul
În urma unor modificări succesive la formularul 300 și la regulile sale de completare, începând cu luna iunie 2021 toate deconturile de TVA ale membrilor unui grup de TVA pot fi depuse direct online, atrag atenția specialiștii. Citește articolul
Indemnizația de neconcurență, care se achită salariatului de către angajator în baza unei clauze de neconcurență, reprezintă un venit pentru care, conform legii, se datorează impozit pe veniturile asimilate salariilor şi contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS), plata lor realizându-se prin reținere la sursă. Această indemnizație se declară, potrivit specialiștilor, în cadrul formularului 112, iar clauza de neconcurență își poate produce efectele, conform legii, spun specialiștii, pentru o perioadă de maximum 2 ani. Citește articolul
Deși acum câteva luni se vorbea despre implementarea efectivă în 2021 a administrării contribuabililor în funcție de riscul fiscal asociat, măsura a fost inclusă acum printre obiectivele majore ale Guvernului din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), cu termen de finalizare august 2026. Din explicațiile autorităților reiese că această reformă în relația Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) cu firmele și persoanele fizice este mai complexă decât poate părea la prima vedere. Citește articolul
Unul dintre obiectivele majore ale Guvernului pe zona fiscală, din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), este reducerea interacțiunii în persoană a contribuabililor cu reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Acest lucru se va face prin creșterea interacțiunii la distanță, odată cu digitalizarea ANAF. Practic, Guvernul va primi bani de la autoritățile europene pentru îndeplinirea obiectivelor din PNRR, astfel că măsurile depind în mică măsură de bugetul României și, teoretic, pot fi implementate mai ușor. Citește articolul