Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Facilitățile disponibile în Spațiul Privat Virtual (SPV) urmează să fie extinse în perioada următoare, anunță Ministerul Finanțelor (MF) printr-un comunicat remis aseară redacției noastre. Iar principala schimbare în acest sens va fi apariția declarațiilor fiscale precompletate, despre care autoritățile vorbeau acum câteva luni. Citește articolul
În contextul în care Guvernul vrea să oblige companiile și PFA-urile să se înregistreze obligatoriu în Spațiul Privat Virtual (SPV), e bine de știut că deschiderea unui cont în aplicație se poate face fără deplasări la instituțiile statului. Mai precis, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pune la dispoziție trei modalități online de validare a conturilor noi. Citește articolul
După ce la începutul anului au trecut termenele pentru raportările retroactive, raportarea aranjamentelor fiscale curente a intrat de puțină vreme pe „făgașul” unui termen-standard de 30 de zile. Pe scurt, firmele și fiscaliștii trebuie să fie foarte atenți la identificarea corectă a momentului exact de la care încep să curgă cele 30 de zile în care un aranjament trebuie raportat la Fisc, altfel riscă să depășească termenul și să fie amendați. Fiscaliștii și companiile trebuie să raporteze autorităților aranjamentele fiscale transfrontaliere care le permit să evite taxele și impozitele sau să obțină o reducere a acestora, conform Ordonanței Guvernului 5/2020, care transpune la noi Directiva europeană DAC6. Însă regula se aplică inclusiv atunci când vine vorba de proiectarea unui asemenea aranjament fiscal, chiar dacă acesta mai are până să fie implementat în practică. Citește articolul
La 31 ianuarie, termenul de raportare a aranjamentelor transfrontaliere derulate în perioada 1 iulie-31 decembrie 2020 realizate cu scopul de a obține un avantaj fiscal a expirat. De asemenea, 28 februarie a fost termenul final pentru raportarea aranjamentelor ”istorice”, din perioada 25 iunie 2018-30 iunie 2020. Potrivit unei comunicări a Camerei Consultanților Fiscali, Fiscul a primit doar 400 de raportări ale tranzacțiilor transfrontaliere până la finele lui martie. Aparent este un număr mic, însă, momentan, nu sunt disponibile informații suficiente astfel încât să putem compara cu ce s-a raportat în alte state europene. De asemenea, acest număr nu foarte mare ar putea ajuta autoritățile fiscale la stabilirea unei strategii de control orientate către companiile care au avut tranzacții raportabile. Citește articolul
În cazul în care angajatul desfășoară activitate din alt stat decât cel în care lucra în mod obișnuit, din cauza restricțiilor impuse în contextul COVID-19, tratamentul fiscal aplicabil se poate modifica? Unde se datorează impozit pentru ajutoarele date de guverne în ultima vreme angajaților? Și în ce măsură s-ar putea confrunta firmele cu impuneri fiscale suplimentare dacă angajații sau cei din conducerea firmelor sunt nevoiți să lucreze din alte state? Acestea au fost principalele probleme, în contextul taxării internaționale, care au decurs din restricțiile impuse mobilității lucrătorilor. Iată ce lămuriri oficiale au primit: Citește articolul
Formularul fiscal 300, adică decontul de TVA, a fost modificat azi punctual printr-un ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), care a fost publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul
Formularele electronice pentru situațiile financiare anuale la 31 decembrie 2020 pentru ONG-uri, publicate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) la începutul acestui an, trebuie transmise autorităților fiscale până pe 4 mai 2021. Citește articolul
Fiscul va publica, până la sfârșitul acestei luni, lista firmelor care au datorii restante la stat în primul trimestru al anului 2021, respectiv pentru perioada ianuarie-martie. Lista se va afișa pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
În urmă cu o lună, reprezentanții transportatorilor rutieri internaționali atrăgeau atenția asupra practicii organelor fiscale de a recalifica diurna plătită șoferilor care fac transport internațional ca venit de natură salarială, cu consecința impozitării ca atare - practică ce aduce firmele de transport în faliment, după cum subliniau reprezentanții. Până când cei de la Finanțe decid să pună capăt neînțelegerilor din practica organelor fiscale, aflăm de soluția favorabilă obținută recent de un transportator în fața Fiscului, într-o situație de acest fel, unde în discuție a fost o impunere de peste 5 milioane de euro rezultată din recalificarea diurnelor în venituri cu caracter salarial - soluție care ar trebui să fie un semnal bun pentru entitățile aflate în situații similare. Citește articolul
În contextul reintroducerii obligației de a depune anual declarația privind beneficiarii reali, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) sfătuiește firmele să evite aglomerarea ghișeelor sale. Concret, ideal este ca declarațiile să fie transmise fie online, fie prin poștă sau curier. Citește articolul