Fiscul a ținut recent, pe pagina sa de Facebook, o sesiune de întrebări și răspunsuri referitoare la declarația 600, din care redacția noastră a extras cele mai interesante întrebări și răspunsurile oficiale date de instituție. Persoanele fizice care au obținut, în principal, venituri din activități independente sau din dividende în anul 2017 trebuie să depună la Fisc, până pe 31 ianuarie 2018, formularul 600. Acesta este folosit pentru stabilirea contribuțiilor la pensii (CAS) și sănătate (CASS) pentru anul 2018. Citește articolul
În materie de controale fiscale efectuate de autorități în 2018, specialiștii de la EY România se așteaptă la o extindere a sferei de investigare în afara fiscalului, tendință deja vizibilă în ultima perioadă, precum și la o interpretare agresivă a legii și o atitudine puțin flexibilă a inspectorilor. Concluziile au fost semnalate în cadrul Conferinței anuale de fiscalitate, organizate zilele trecute în București. Citește articolul
Cei obligați la depunerea formularului 600, printre care se numără persoanele fizice autorizate (PFA) care au obținut venituri independente sau asociații care au obținut dividende de la firmă, vor achita ulterior contribuțiile la pensii (CAS) și sănătate (CASS). Mai exact plata se va face trimestrial, în patru tranșe. Citește articolul
Persoanele fizice (asociați ai unei firme) care au primit dividende în 2017 peste un anumit plafon legal sunt obligate să depună la Fisc formularul 600 până la finele lunii ianuarie 2018, pentru stabilirea contribuției la sănătate (CASS) de achitat în 2018. Practic, autoritățile cer plata CASS în 2018 pentru posibilele venituri din dividende ce vor fi obținute în 2018, iar banii nu vor fi returnați în situația în care asociații nu scot deloc bani din firmă în 2018 până la urmă. Formularul 600 poate fi depus direct la registratura unităților fiscale, prin poștă sau chiar online. Citește articolul
Obligația depunerii declarației 600, până în ultima zi a lunii ianuarie, revine persoanelor care au obținut în 2017, în principal, venituri din activități independente peste un anumit plafon. Cu puțin timp în urmă, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) le-a transmis contribuabililor că documentul poate fi depus acum și prin Spațiul Privat Virtual (SPV), chiar dacă reprezentanții instituției spuneau recent că o astfel de opțiune urma să fie disponibilă abia de săptămâna viitoare. Citește articolul
Cazierul fiscal reprezintă un mijloc de evidență și urmărire a respectării disciplinei fiscale, contabile și financiare de către contribuabili, în care se ține evidența persoanelor fizice, juridice și a entităților fără personalitate juridică care au săvârșit fapte sancționate de legile în vigoare. Acest document este organizat la nivel central de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și cuprinde peste 300 de fapte ce pot fi înscrise în cazierul fiscal. Citește articolul
Declarația 600, ce trebuie depusă la Fisc până la finele lunii ianuarie 2018 de către persoanele care obțin, în principal, venituri independente, poate fi transmisă în trei modalități diferite. Mai exact, în afară de depunerea la registratura unităților Fiscului, mai există varianta transmiterii prin poștă și cea a depunerii online. Formularul 600 este folosit pentru stabilirea contribuțiilor de achitat pentru pensii (CAS) și sănătate (CASS). Citește articolul
Procedura rambursării de TVA a fost modificată semnificativ în cursul anului 2017, fiind aduse cu această ocazie noi precizări referitoare la modul în care un contribuabil este înregistrat și radiat dintr-o bază de date specială a contribuabililor cu risc fiscal în privința rambursărilor de TVA. În funcție de gradul de risc stabilit, rambursarea TVA se poate face în urma unei decizii de rambursare, cu analiză documentară sau în urma unei inspecții fiscale anticipată, termenul de rambursare efectiv putând ajunge până la nouă luni, contribuabilul neavând posibitatea de a solicita dobânzi pentru rambursarea cu întârziere a TVA. Citește articolul
Implementarea obligatorie a sistemului de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (split TVA) presupune existența cel puțin a unui cont de TVA. Însă companiile pot să deschidă și să folosească mai multe conturi de TVA, fără să existe vreo limitare. Cu toate astea, specialiștii recomandă evitarea unui număr mare de conturi de TVA, motivele fiind lesne de identificat. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a actualizat zilele trecute formularul electronic al declarației 600, pe care trebuie să îl depună până la finalul acestei luni persoanele fizice care au realizat în 2017 venituri din activități independente și alte surse în cuantum de cel puțin 22.800 de lei, echivalentul a 12 salarii minime brute pe țară. Citește articolul