Companiile pot urma trei pași mari pentru a se pregăti de raportarea aranjamentelor fiscale transfrontaliere, potrivit specialiștilor de la EY România. Adică a acelor tranzacții sau scheme ce le permit, folosind diferențele între sistemele fiscale ale mai multor țări, să-și reducă obligațiile fiscale sau chiar să scape complet de ele. Raportările vor trebui făcute către Fisc începând din vară, astfel că firmele deja ar trebui să ia măsuri de pregătire, chiar dacă obligația de declarare va fi, în mare, la intermediarii care au ajutat la implementarea schemelor. Citește articolul
O serie de modificări fiscale adoptate săptămâna aceasta de Executiv au fost cuprinse într-o ordonanță apărută azi în Monitorul Oficial. Aplicabile de luni, modificările ce privesc poprirea în contul datoriilor fiscale le vor impune noi obligații nu doar băncilor, ci și altor terți popriți. Prin asta, Guvernul face un pas înainte înspre dezideratul ridicării cât mai rapide a popririlor, odată ce datoria a fost achitată, fără a fi nevoie ca un contribuabil să alerge cu dovada plății pe la toate băncile unde i-au fost blocate conturile. Citește articolul
Regulile europene referitoare la raportarea optimizărilor fiscale transfrontaliere, de către contabili, consultanți fiscali, notari și companii, sunt incluse în legislația autohtonă printr-o ordonanță a Guvernului, ce a fost publicată azi în Monitorul Oficial. Cei care nu le vor respecta vor risca amenzi de până la 100.000 de lei. Citește articolul
Obligativitatea depunerii declarațiilor informative 392A, 392B și 393 a fost suspendată temporar între 2017 și 2019, însă Guvernul a prelungit măsura cu încă trei ani. Prima declarație vizează contribuabilii care au cod de TVA, iar a doua vizează contribuabilii care n-au cod de TVA, ambele fiind pentru raportarea livrărilor de bunuri și a prestărilor de servicii. A treia declarație se referă la transportatorii internaționali. Citește articolul
Executivul a făcut pasul decisiv pentru eliminarea de tot a mecanismului plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată (TVA), cunoscut și ca split TVA. Actul care abrogă, de mâine, Ordonanța split TVA a apărut în decembrie 2019 în Monitorul Oficial, alături de măsuri tranzitorii aferente. Citește articolul
În vară, fiscaliștii și companiile vor începe să raporteze către Fisc trazancțiile sau aranjamentele transfrontaliere făcute cu scopul optimizării fiscale, inclusiv pentru o perioadă retroactivă de aproximativ doi ani, conform unei ordonanțe a Guvernului. Adică vor trebui raportate toate schemele ce implică alte țări și cu ajutorul cărora firmele pot evita taxele și impozitele sau pot obține o reducere a acestora. Citește articolul
Din acest an, fiscaliștii și companiile vor avea o nouă obligație majoră de raportare către Fisc, dacă fac trazancții transfrontaliere cu scopul optimizării fiscale. În esență, vor trebui raportate toate aranjamentele ce implică alte țări și cu ajutorul cărora firmele pot evita taxele și impozitele sau pot obține o reducere a acestora. Citește articolul
Noul an aduce obligații suplimentare de raportare pentru companiile din România. Concret, redacția noastră a identificat trei noi tipuri de asemenea raportări care vor trebui rezolvate în 2020. Una este declararea beneficiarilor reali ai companiilor, alta este raportarea optimizărilor fiscale agresive și a treia este depunerea unei declarații nefinanciare odată cu bilanțurile pentru anul trecut. Citește articolul
Agenții economici care achiziționează active corporale și necorporale supuse deprecierii vor putea calcula și vor putea recupera uzura fizică și morală a acestora survenită în timp sau ca urmare a utilizării, în scopul refacerii capitalului investit. În timp ce amortizarea liniară reprezintă metoda cea mai des folosită de către contabili (în unele situații fiind obligatorie), amortizarea degresivă, dar mai ales amortizarea accelerată permit reconstituirea capitalului investit mult mai rapid. Citește articolul
Anul trecut, inspectorii fiscali au luat în vizor companiile care au achiziționat tichete cadou, pentru a vedea ce tratament fiscal au aplicat acestora. Verificările au venit (și vor continua) în contextul în care autoritățile știu că există reguli neclare în Codul fiscal și în normele sale de aplicare, țintite fiind firmele care au dat tichete cadou salariaților partenerilor de afaceri. Citește articolul