Departament: Achiziții (Procurement)
Ce scriu ziarele astazi?
Ce castiga si ce pierde Romania in Zona euro, iar scandalul facturilor restante ameninta sa blocheze activitatea primariilor
Departamentul Achiziții & Contract Management este interesat de modul în care 'căpușarea' Oltchimului a afectat procesele de achiziție și vânzare, pentru a învăța cum să prevină astfel de fraude în propriile contracte și proceduri. De asemenea, scandalul facturilor restante ale primăriilor afectează relațiile cu furnizorii și clienții.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
Legea care te obliga sa-ti platesti facturile in maxim 30 de zile, foarte aproape de a se aplica
Acest departament are nevoie de informații pentru a negocia și a stabili termene de plată corecte și conforme cu legea în contractele cu furnizorii și cu entitățile publice, asigurându-se că respectă obligațiile legale și evită penalizările pentru întârzieri.
14 Martie 2013 | 24 | 29066 | Timp de citire: 4 min.
Firmele vor fi obligate sa isi achite facturile intr-un termen de maxim 30 de zile, daca nu stabilesc altfel cu partenerii lor de afaceri, potrivit unei legi adoptate marti de Camera Deputatilor, care va fi aplicata imediat dupa ce va fi promulgata de presedintele Romaniei si publicata in Monitorul Oficial. Acelasi act normativ instituie un termen de plata maximal si pentru autoritatile publice care contracteaza bunuri sau servicii din mediul privat. In plus, noua reglementare introduce si o despagubire minima de 40 de euro, la care creditorul are dreptul automat, din prima zi de intarziere la plata. Citește articolul
Salarizarea dupa anul de criza 2009: Raportare simplificata, taxe aproape constante, dar o baza de impozitare marita
Acest departament este interesat de tendința de externalizare a serviciilor de salarizare, pentru a identifica potențiali furnizori și a negocia contracte avantajoase pentru companie.
"Costurile medii pe care o firma le are cu salariul de baza al unui angajat au suferit cresteri destul de mici in ultimii 4 ani; modificarile privind taxele si impozitele din aceasta perioada au vizat insa largirea considerabila a bazei de impozitare cu alte venituri asociate salariilor: astfel, putem aprecia o crestere medie cu cca 30% a cheltuielilor unei firme cu taxele si impozitele globale pentru angajati si colaboratori", a aratat Mirela Serban Managing Partner R&M Audit Contabilitate, unul dintre liderii pietei de profil. Citește articolul
Ce scriu ziarele astazi?
Misterioasele cai ale rambursarii anticipate si ce-i asteapta pe bugetari: concedieri sau taieri salariale
Creșterea prețurilor la combustibili și alimente afectează direct costurile de achiziție ale companiei, bugetele și negocierile cu furnizorii.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
UPDATE Monitorul Oficial nr. 128 si 129 - 11 martie 2013
Reglementările privind activitățile economice (PFA, întreprinderi individuale) sau cele specifice anumitor sectoare (cum ar fi agricultura, în cazul cotelor de lapte) pot afecta alegerea furnizorilor, negocierea contractelor și modul în care se fac achizițiile.
In Monitorul Oficial nr. 128 si 129, Partea I, din 11 martie 2013, au fost publicate: Citește articolul
OUG nr. 12/2013 - reglementarea unor masuri financiar-fiscale si prorogarea unor termene
Dacă firma lucrează cu instituții publice, noile reguli despre plata datoriilor restante sau compensarea reciprocă a datoriilor pot influența plățile și contractele.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 12/2013 pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale si prorogarea unor termene a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 127, din 8 martie 2013. Citește articolul
Curtea de Justitie a UE cauta traducatori in limba romana
Acest departament este responsabil cu găsirea și contractarea furnizorilor de servicii pentru companie. Articolul este util pentru a înțelege cerințele specifice și modul de organizare a contractelor pentru servicii de traducere juridică, în cazul în care compania ar avea nevoie să angajeze astfel de specialiști externi.
Curtea De Justitie A Uniunii Europene anunta organizarea unei proceduri de achizitii pentru incheierea de contracte-cadru in vederea traducerii unor texte juridice din anumite limbi oficiale ale Uniunii Europene in limba romana. Conditiile de participare, data limita pentru primirea ofertelor si procedura de atribuire a contractelor sunt cuprinse in anuntul de participare publicat in JO S 47 din 07.03.2013, disponibil pe situl CURIA. Citește articolul
UPDATE Societatile comerciale de consultanta fiscala NU vor mai plati taxa pentru autorizatia de functionare
Dacă firma angajează sau lucrează cu consultanți fiscali, acest departament trebuie să fie la curent cu noile reguli de autorizare și calificare ale acestora. Astfel se asigură că serviciile de consultanță achiziționate sunt oferite de profesioniști recunoscuți legal, iar eventualele economii legate de taxe eliminate pot influența contractele.
Societatile comerciale de consultanta fiscala vor fi scutite de la plata taxei de autorizare, conform unei ordonante de urgenta publicata recent in Monitorul Oficial. In plus, documentul aduce modificari si la nivelul regulilor de exercitare, in Romania, a profesiei de consultant fiscal a celor care au obtinut calificarea profesionala in alte state. Citește articolul
Monitorul Oficial nr. 125 si 126 - 7 martie 2013
Urmărește modificările legislative care privesc contractele de achiziții, mai ales cele cu statul sau din domenii speciale (precum apărarea și siguranța națională), pentru a se asigura că procesul de cumpărare și administrare a contractelor este conform legii.
In Monitorul Oficial nr. 125 si 126 din 7 martie 2013 au fost publicate: Citește articolul
Apartamentele cu datorii la intretinere pot fi vandute numai in anumite conditii
Când compania cumpără o proprietate, acest departament trebuie să se asigure că nu există datorii ascunse și că toate condițiile contractuale, inclusiv preluarea datoriilor, sunt clare și corecte.
11 Martie 2013 | 9 | 18230 | Timp de citire: 1 min.
Apartamentele sau spatiile cu alta destinatie decat cea de locuinta pot fi vandute numai daca toate cotele de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari sunt achitate la zi, altfel notarii publici nu vor autentifica actele de instrainare a proprietatii, informeaza Directia Finantelor Publice Sibiu intr-un comunicat de presa publicat pe site-ul propriu. Totusi, exista o solutie ca aceste apartemente sa poata fi vandute, chiar daca proprietarii au datorii la intretinere. Citește articolul










