Departament: Achiziții (Procurement)
Se schimba profilul pietei spatiilor de birouri: Companiile se pregatesc pentru revenirea economiei
Acest departament este responsabil cu cumpărarea sau închirierea de bunuri și servicii pentru firmă, inclusiv spații de birouri. Știe din acest articol ce tendințe sunt pe piață când vine vorba de închirierea sau renegocierea contractelor pentru birouri.
Ultimele tendinte pe piata spatiilor de birouri arata o revenire a increderii mediului privat in economia romaneasca. Astfel, companiile din Bucuresti s-au orientat in 2012 catre extinderea spatiului de activitate si renegocierea contractelor, anticipand o revenire a pietei si cresterea preturilor in perioada urmatoare. Citește articolul
Noi obligatii pentru asiguratorii RCA
Reducerea termenului de notificare pentru majorarea tarifelor de asigurare este o informație crucială pentru departamentul care cumpără asigurări auto. Astfel, pot planifica mai bine achizițiile și renegocierile de contracte pentru flota companiei.
Asiguratorii vor putea majora tarifele RCA doar daca anunta acest lucru cu minimum 10 zile lucratoare inainte de a le practica, se arata intr-un act normativ al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor intrat recent in vigoare. In plus, conform documentului, majorarea tarifelor se va face uniform de catre asiguratorul RCA, cu acelasi procent. Citește articolul
De la 1 februarie, impozitul pe veniturile microintreprinderilor devine obligatoriu pentru toate firmele cu venituri mai mici de 65.000 de euro
Modificările de TVA pot afecta costurile de achiziție și modul în care sunt negociate și încheiate contractele cu furnizorii, în special în tranzacțiile intra-grup sau cu parteneri specifici.
22 Ianuarie 2013 | 94 | 48796 | Timp de citire: 12 min.
Microintreprinderile beneficiaza de un regim fiscal avantajos, ele datorand la bugetul de stat un impozit de 3% pe veniturile realizate. Desi pana acum acest sistem de impunere era optional, din 2013 el ar urma sa devina obligatoriu pentru toate firmele ce au realizat venituri de pana in 65.000 de euro in anul precedent, indiferent de numarul salariatilor angajati. Reglementarea este cuprinsa intr-un proiect de modificare substantiala a Codului fiscal, publicat luni de Ministerul Finantelor. Citește articolul
Cornelia Bumbacea conduce din 2013 Echipa de Tranzactii din cadrul PwC
Acest departament se ocupă de achizițiile strategice de companii sau active și de integrarea lor ulterioară. Experiența expertei în tranzacții și integrare post-achiziție este valoroasă pentru planificarea și execuția unor astfel de proiecte complexe.
Incepand cu 1 ianuarie 2013, Cornelia Bumbacea este un nou Partener PwC in cadrul Departamentului de Consultanta pentru Management ºi Tranzactii si va conduce Echipa de Tranzactii din cadrul PwC Romania, anunta compania intr-un comunicat de presa. Citește articolul
Promovari la Tuca Zbarcea & Asociatii
Include avocați cu experiență în litigii comerciale și achiziții publice, esențiali pentru a gestiona contractele și a evita problemele legale legate de cumpărături sau colaborări.
Cinci avocati au fost dobandit statut de Avocat Senior si Managing Associate in cadrul firmei de avocatura Tuca Zbarcea & Asociatii, cele mai multe promovari fiind in cadrul departamentului de litigii si arbitraje. Citește articolul
Cand nu trebuie sa emiti facturi? Reguli noi au intrat in vigoare de la 1 ianuarie
Pentru că ajută la verificarea conformității facturilor primite de la furnizori cu noile cerințe legale, asigurând că documentele sunt valide pentru înregistrările contabile și plăți.
21 Ianuarie 2013 | 2 | 28560 | Timp de citire: 5 min.
Chiar daca emiterea facturilor nu era obligatorie pentru toate operatiunile comerciale nici pana acum, modificarile de anul trecut de la Codul fiscal au introdus cateva clarificari si completari in privinta scutirilor de la obligatia de a emite facturi. Noile reglementari au intrat in vigoare de la inceputul acestui an. Citește articolul
TVA diferentiat si servicii de consultanta pentru intreprinderile sociale
Departamentul de achiziții ar fi interesat de ideea introducerii unor criterii sociale în procesul de acordare a contractelor în cadrul achizițiilor publice. Acest lucru ar putea schimba modul în care companiile își aleg furnizorii și partenerii.
Acestea au fost doua dintre masurile propuse de participantii la masa rotunda "Antreprenoriatul social in Romania – oportunitati si provocari" din 15 ianuarie 2013. Evenimentul a reunit peste 20 de participanti - reprezentanti ai autoritatilor publice, ai companiilor, ai organizatiilor non-guvernamentale, precum si ai unor institute de cercetare si organe consultative ale Uniunii Europene la nivel national. Citește articolul
Despre noua parafiscalitate din domeniul drepturilor de autor
Dacă firma achiziționează sau importă produse (aparate, suporturi) care intră sub incidența acestor taxe pentru drepturi de autor, acest departament trebuie să înțeleagă implicațiile în contracte și costurile finale.
In spatiul european se discuta nu numai de o noua fiscalitate, ci si de o noua parafiscalitate, acele taxe pe care le achita o categorie mai restransa de agenti economici si a caror colectare este, in unele situatii, externalizata. O astfel de ramura este cea a sumelor datorate titularilor drepturilor de autor, ramura pe cale de disparitie odata cu dezvoltarea tehnologiei comunicatiilor electronice, cu mutarea accentului de la material la imaterial. Citește articolul
UPDATE Reguli noi in sistemul TVA la incasare. Normele Codului fiscal, modificate de Guvern
Acest departament este interesat de noile condiții pentru deducerea TVA-ului aferent achizițiilor de bunuri și servicii, pentru a gestiona eficient costurile și plățile către furnizori.
18 Ianuarie 2013 | 58 | 44075 | Timp de citire: 6 min.
Normele Codului fiscal au fost modificate printr-o hotarare adoptata de Guvern in sedinta saptamanala de la Palatul Victoriei. Noile reguli fiscale vizeaza chiar aplicarea sistemului TVA la incasare, care a intrat in vigoare la inceputul acestui an. Citește articolul
Codul rutier, modificat din 19 ianuarie. Aflati toate noile reglementari care au intrat in vigoare
Responsabilii cu cumpărarea sau închirierea mașinilor pentru firmă (parcul auto) ar putea găsi în acest ghid informații utile pentru a face cele mai bune alegeri și pentru a gestiona contractele.
18 Ianuarie 2013 | 66 | 72766 | Timp de citire: 1 min.
Codul rutier va suferi modificari importante din 19 ianuarie 2013, cand noile reglementari din legislatia rutiera vor intra in vigoare. Aflati din articolul de astazi ce reguli noi se aplica de sambata in ceea ce priveste circulatia pe drumurile publice. Citește articolul










