Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 269 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Opțiuni juridice și fiscale privind recuperarea creanțelor. Lectori: Schoenherr și Asociații. Joi, 28 Octombrie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: factura fiscala
Subiect: factura fiscala
ACCES PREMIUM

La comerțul online în UE, facturarea este opțională și se folosesc regulile din statul în care firma s-a înregistrat pentru TVA

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Octombrie 2021 | 0 | 270 | Timp de citire: 2 min.

De la 1 iulie 2021, odată cu introducerea celor trei regimuri speciale de TVA pentru comerțul online în Uniunea Europeană (regimul UE, regimul nonUE și regimul de import), facturarea a devenit opțională pentru firmele care vând produse consumatorilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM
e-Factura

UPDATE Facturarea electronică este opțională atât în relația cu statul, cât și în relația cu partenerii de afaceri

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Octombrie 2021 | 0 | 2002 | Timp de citire: 2 min.

Sistemul de facturare electronică pregătit de autorități este opțional pentru contribuabili, adică atât în relația firmelor cu statul, cât și în relația dintre firme. Așa reiese din ordonanța de urgență care reglementează sistemul e-Factura în România, informația fiind confirmată de specialiști. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE e-Factura are cadru legal oficial: Sistemul va deveni funcțional până pe 6 noiembrie

Anca Cernat în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
8 Octombrie 2021 | 1 | 2905 | Timp de citire: 3 min.

Sistemul național de facturare electronică, denumit e-Factura, urmează să fie operaționalizat curând, potrivit unui OUG publicat joi în Monitorul Oficial. Deși se anunțase inițial că sistemul ar trebui să funcționeze de la 1 octombrie, acesta va deveni operațional în cel mult 30 de zile de la momentul publicării, adică până pe data de 6 noiembrie 2021. Sistemul va viza inițial relația firmelor cu statul, în domeniul achizițiilor publice, iar ulterior va viza relația între firme, fiind opțional în ambele cazuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ajustarea TVA-ului pentru facturile neîncasate de 12 luni de la persoanele fizice, aplicabilă abia din 2022

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Octombrie 2021 | 0 | 1020 | Timp de citire: 2 min.

De la 1 ianuarie 2021, comercianții și prestatorii de servicii pot reduce baza de impozitare a TVA-ului atunci când au facturi neîncasate, de la persoanele fizice, de cel puțin 12 luni. Însă, având în vedere acel termen minim de 12 luni, specialiștii atrag atenția că facilitatea devine efectiv disponibilă abia la începutul anului 2022. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE e-Facturare: Documentația tehnică a fost publicată de MF și au început testele în relația firmelor cu statul

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Septembrie 2021 | 0 | 3434 | Timp de citire: 3 min.

De astăzi au început testele pentru programul-pilot privind facturarea electronică, după ce Ministerul Finanțelor (MF) a publicat aseară documentația tehnică necesară, urmând ca acesta să devină funcțional de la 1 octombrie 2021. În această primă fază, facturarea electronică este folosită numai în relația companiilor cu autoritățile și instituțiile publice (pentru achiziții publice), urmând ca sistemul să fie extins ulterior și la relația dintre operatorii economici. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Tratamentul fiscal al facturilor neîncasate se modifică din 2022. Ștergerea datoriei se va deduce în proporție de 50%

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Septembrie 2021 | 0 | 12749 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu ianuarie 2022, condițiile în care se pot deduce pierderile din creanțele neîncasate de la clienți se vor îmbunătăți, însă nu așa cum promiseseră autoritățile, reiese dintr-o ordonanță publicată aseară în Monitorul Oficial. Astfel, la impozitul pe profit, ajustările pentru deprecierea creanțelor o să fie deductibile în proporție de 50% (deși se promisese deducerea integrală), nu doar în proporție de 30%, ca acum. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cât timp se păstrează în arhivă cele mai folosite documente financiar-contabile

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
29 Iulie 2021 | 0 | 6795 | Timp de citire: 3 min.

Cele mai folosite documente financiar-contabile sunt, potrivit unui ghid al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), factura, fișa mijlocului fix, avizul de însoțire a mărfii, chitanța, lista de inventariere și dispoziția de plată sau de încasare către casierie. Dintre acestea, doar chitanțele, listele de inventar și dispozițiile de plată sau încasare fac parte din categoria documentelor care se păstrează în arhivă timp de 5 ani. Celelalte, potrivit legii contabilității, se păstrează timp de 10 ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM

PFA: Facturile emise și neîncasate anul trecut se trec anul acesta în declarația unică?

Anca Cernat în Specialistul răspunde
Redactor, avocatnet.ro
7 Mai 2021 | 1 | 5718 | Timp de citire: 2 min.

Finalul lunii mai vine cu un termen fiscal important pentru cei care obţin venituri din activităţi independente, chirii sau dividende. În acest context, trebuie PFA-urile să cuprindă, în declarația unică pentru anul 2020, o factură emisă și neîncasată anul trecut? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Chiar dacă facturile la comerțul online în UE vor fi opționale, asta nu înseamnă că se dă liber la evaziune, spun specialiștii

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Aprilie 2021 | 0 | 1231 | Timp de citire: 3 min.

Ministerul Finanțelor vrea ca obligativitatea de a emite facturi beneficiarilor, pentru vânzările online efectuate de firme, să dispară începând din iulie 2021, conform unui proiect recent de OUG. Totuși, asta nu înseamnă că respectivele companii vor avea cale liberă spre practici evazioniste. Specialiștii Deloitte România spun că autoritățile fiscale au destule pârghii la îndemână pentru a-și da seama dacă cineva o să încerce să ocolească legea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Facturile vor putea fi eliminate în cazul vânzărilor online de bunuri în UE, conform unui proiect de OUG

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Aprilie 2021 | 1 | 1404 | Timp de citire: 3 min.

Obligativitatea de a emite facturi beneficiarilor pentru vânzările online efectuate de firme o să dispară începând din iulie 2021, conform unui proiect de OUG inițiat recent la nivelul Ministerului Finanțelor. Practic, va apărea o excepție de la facturare pentru companiile care vor aplica un viitor regim special de TVA. Citește articolul