Departament: IT și Securitatea Datelor
Legea nr. 235/2013 - aprobarea OUG nr. 82/2012 - modificarea si completarea unor acte normative privind evidenta persoanelor, actele de identitate ale cetatenilor romani
Articolul este crucial pentru departamentul IT și Protecția Datelor deoarece detaliază funcționalitățile cărților electronice de identitate (autentificare, semnătură electronică), colectarea și stocarea datelor biometrice, precum și procedurile de securitate și ștergere a datelor, aspecte esențiale pentru conformitatea GDPR și securitatea informației.
Legea nr. 235/2013 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/2012 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind evidenta persoanelor, actele de identitate ale cetatenilor romani, precum si actele de rezidenta ale cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European rezidenti in Romania a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 442, din 19 iulie 2013. Actul normativ contine prevederi care se aplica din 2014. Citește articolul
Legea nr. 250/2013 - modificarea si completarea Legii nr. 76/2002 - sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca
Articolul subliniază importanța confidențialității datelor personale în contextul interacțiunii cu agențiile de ocupare a forței de muncă. Departamentul IT trebuie să se asigure că sistemele și procedurile de gestionare a datelor respectă normele de siguranță și confidențialitate.
Legea nr. 250/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca si pentru modificarea Legii nr. 116/2002 privind prevenirea si combaterea marginalizarii sociale a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 457, din 24 iulie 2013. Actul normativ contine prevederi care se aplica din 2014. Citește articolul
Cinci locuri de munca pentru introvertiti
Articolul menționează în mod specific 'Programator IT' ca fiind un job ideal pentru introvertiți, explicând că aceștia se simt confortabil lucrând cu tehnologia și preferă un mediu de lucru mai liniștit, ceea ce este relevant pentru departamentele de IT în atragerea și reținerea specialiștilor.
In general, un introvertit trebuie sa faca strict ceea ce il intereseaza cel mai mult, sa aiba locul de munca care i se potriveste pentru ca adaptarea rapida la situatii este, de fapt, problema in cazul sau si nu neaparat socializarea, care se intampla, dar intr-un ritm personal. Citește articolul
Afla din timp ce modificari legislative te afecteaza anul viitor! Urmareste sectiunea 1 ianuarie 2014!
Departamentul IT și Protecția Datelor trebuie să cunoască noile legi privind securitatea cibernetică și protecția datelor personale.
Ca in fiecare an, la fiecare final de luna decembrie, lansam sectiunea "1 ianuarie", unde vom publica toate informatiile relevante despre noutatile legislative care se aplica incepand de anul viitor. Modificarile fiscale, schimbarile de taxe si impozite, regulile noi privind pensiile sau sistemul de sanatate, toate acestea si multe altele isi vor gasi locul in rubrica "1 ianuarie 2014". Citește articolul
UPDATE Legea facturilor electronice a fost abrogata printr-o ordonanta publicata joi
Articolul menționează sisteme informatice, semnături electronice, stocarea datelor și necesitatea de a garanta securitatea informațiilor din facturi. Aceste aspecte sunt direct relevante pentru infrastructura IT și pentru protejarea datelor companiei.
Legea privind facturile in forma electronica, care ar fi trebuit sa se aplice din 1 ianuarie 2014, a fost abrogata printr-o ordonanta de urgenta publicata joi in Monitorul Oficial. Abrogarea prevederilor vine dupa o serie de amanari repetate ale aplicarii acestor noi reguli. Citește articolul
Top cele mai bune domenii de investitii in 2014, in Romania
Acest departament este interesat de faptul că IT-ul este un domeniu de interes major pentru investiții, de cererea de aplicații și de maturitatea pieței românești pentru externalizare, precum și de expertiza forței de muncă în IT.
In 2014, agricultura, IT-ul si externalizarea serviciilor vor fi principalele domenii de interes pentru investitorii straini in Romania, potrivit aprecierilor Accace, una dintre principalele companii de externalizare si consultanta de afaceri din Europa Centrala si de Est. Citește articolul
Factura electronica nu e acelasi lucru cu factura emisa cu mijloace electronice. Care sunt diferentele
Acest departament este responsabil de implementarea, securitatea și buna funcționare a sistemelor informatice folosite pentru emiterea, transmiterea și stocarea facturilor electronice, inclusiv aspectele legate de semnătura electronică și protecția datelor.
Odata cu intrarea in vigoare a facturilor electronice din 1 ianuarie 2014, nu doar firmele vor fi afectate de noua modalitate de facturare, ci implicit si departamentul de contabilitate care va gestiona aceste documente. Astfel, contabilii trebuie sa aiba in vedere distinctia dintre facturile electronice si facturile create in format electronic, emise pe cale electronica si stocate electronic, dupa cum a explicat intr-un interviu acordat AvocatNet.ro expertul contabil Geanni Neacsu. Citește articolul
Trei noi parteneri si alte zece promovari la Tuca Zbarcea & Asociatii
Oferă referințe la expertiza legală în domeniul comunicațiilor și tehnologiei informației, utilă pentru gestionarea contractelor de IT și telecomunicații.
Tuca Zbarcea & Asociatii a anuntat avansarea a trei avocati la statut de partener, in cadrul uneia dintre cele mai ample proceduri de promovare interna din ultimii ani, conform unui comunicat de presa remis redactiei noastre de societatea de avocati. Citește articolul
Facturile electronice intra in vigoare din 1 ianuarie 2014. Ce trebuie sa stie firmele pentru le putea utiliza
Departamentul IT este cel care implementează și menține sistemele informatice necesare pentru a emite, transmite și arhiva facturile electronice în siguranță, respectând toate cerințele tehnice.
Facturile in forma electronica pe care firmele le vor putea emite si transmite de anul viitor partenerilor comerciali vor presupune pentru emitenti indeplinirea anumitor conditii. Astfel, esential pentru utilizarea acestei forme de facturare este ca partenerii comerciali sa accepte sa primeasca documentele in format electronic, au declarat specialistii contactati de AvocatNet.ro. In plus, din cauza complexitatii facturilor in forma electronica, aceste documente vor fi verificate nu doar de inspectorii ANAF, ci si de personalul din cadrul Ministerului Comunicatiilor. Citește articolul
Consumatorii au dreptul sa se retraga din contractele pe care le-au incheiat online?
Acest departament este direct interesat, deoarece platformele online și site-urile de cumpărături trebuie adaptate pentru a cere acordul explicit al clienților pentru plăți suplimentare și pentru a evita opțiuni pre-selectate ilegal.
Pana astazi ar fi trebuit transpusa in legislatia nationala o directiva europeana care le-ar fi permis consumatorilor sa se retraga din contractele incheiate la distanta, a declarat Silvia Axinescu, senior associate Reff & Associatii. Citește articolul










