Departament: IT și Securitatea Datelor
In Valcea, avocatii nu mai au un spatiu corespunzator la Judecatorie
Acest departament poate fi interesat să înțeleagă cum implementarea unor noi sisteme informatice sau tehnologii poate necesita spațiu fizic și poate genera provocări administrative sau logistice indirecte.
De la sfarsitul lunii decembrie 2013, avocatii din Ramnicu Valcea au ramas fara un spatiu corespunzator in care sa-si desfasoare activitatea in cadrul Judecatoriei din oras. In prezent, ei protesteaza fata de aceasta situatie si incearca sa gaseasca un alt spatiu, desi nu este in atributiile lor. Citește articolul
Monitorul Oficial, Partea I, nr. 831, 832, 833, 834, 835, 836 si 837 - 24 decembrie 2013
Sunt menționate actualizări ale sistemului național de plată online a taxelor și impozitelor, precum și reglementări privind securitatea informațiilor (INFOSEC). Acestea sunt relevante pentru infrastructura IT, tranzacțiile electronice și protecția datelor din cadrul companiei.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 831, 832, 833, 834, 835, 836 si 837 din 24 decembrie 2013 au aparut: Citește articolul
Minimis 2013 - 2014. Noile conditiile pentru acordarea ajutorului de minimis
Acest departament se ocupă de infrastructura și echipamentele tehnologice. Articolul menționează condiții specifice pentru achiziția de software și echipamente IT prin finanțare, inclusiv limitări legate de numărul de angajați, ceea ce îi ajută să planifice corect.
La sfarsitul lunii septembrie a fost publicat spre dezbatere publica proiectul de hotarare pentru modificarea HG nr. 274/2013 privind acordarea ajutoarelor de minimis. Ca urmare, in data de 11 noimebrie 2013 Guvernul a adoptat HG 848 care aduce ultimile modificari la HG 274-2013 privind acordarea ajutorului de minimis, iar in 20 noimebrie a fost publicat pe site-ul AIPPIMM proiectul Ghidului Solicitantului pentru aceasta schema. Citește articolul
test
Articolul poate fi un conținut de test, utilizat pentru a verifica funcționalitatea sau modul în care se afișează informațiile într-un sistem informatic sau pe o platformă online.
test Citește articolul
Cat de eficient este sa lucrezi de acasa?
Articolul menționează instrumentele digitale (email, Dropbox, GoToMeeting) folosite pentru lucrul de acasă, iar acest departament este responsabil cu asigurarea funcționalității și securității acestor tehnologii.
Exista mai multe trenduri atunci cand vine vorba de lucrat de acasa. Yahoo, de exemplu, a decis sa-si lase angajatii sa lucreze de acasa, intre timp, noul CEO s-a razgandit si nu ar mai vrea sa continue aceasta pratica. Pe de alta parte, conform Telework Research Network, din 2005 pana astazi, numarul celor care lucreaza de acasa a crescut cu peste 73%, iar intre 20 si 30 de milioane de americani lucreaza de acasa cel putin o zi pe saptamana. Citește articolul
OUG nr. 103/2013 - salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2014, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice
Articolul menționează proiectele informatice legate de Spitalul General Cai Ferate și accelerează producția și distribuția cardului național de asigurări sociale de sănătate, care necesită infrastructură și sisteme IT.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 103/2013 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2014, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 703 din 15 noiembrie 2013. Actul normativ contine prevederi care se aplica din 2014. Citește articolul
Legea nr. 252/2013 - organizarea si functionarea sistemului de probatiune
Articolul menționează în mod explicit 'respectarea regulilor de protecție a datelor cu caracter personal' (Art. 7), un aspect crucial pentru departamentul IT și de protecția datelor, care se asigură de conformitatea cu GDPR și alte reglementări.
Legea nr. 252/2013 privind organizarea si functionarea sistemului de probatiune a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 512 din 14 august 2013. Actul normativ contine prevederi care se aplica din 2014. Citește articolul
Asta am facut noi in 2013. Anul vostru cum a fost?
Modificările legilor pot aduce cerințe noi legate de cum sunt protejate datele angajaților sau cum trebuie gestionată securitatea cibernetică, mai ales în contextul muncii la distanță sau a noilor tehnologii.
1 Ianuarie 2014 | 13 | 7471 | Timp de citire: 0 min.
Cu bunele si relele sale, 2013 s-a dus. Daca e sa tragem linie si sa facem socotelile, a fost un an greu, dar bun. Au fost 12 luni cu multe premiere si noutati, cu momente de bucurie extrema, dar si de incrancenare maxima, cu zile lungi si istovitoare, cu multe greseli si tot atatea lectii. 2013 ne-a surprins adesea si ne-a fortat in permanenta sa ne depasim limitele. Sigur, n-a fost simplu, dar cine a spus ca e usor sa te transformi si sa evoluezi? Una peste alta, ne-a placut in 2013. Ca sa intelegeti de ce, aveti mai jos cateva momente-cheie pe care le-am trait de-a lungul anului. E un bilant pe care il puteti face si voi – inventariati-va bucuriile, lectiile, momentele de cumpana din anul ce-a plecat astfel incat cel care tocmai a sosit sa va gaseasca pregatiti sa o luati de la capat. Citește articolul
Colectia de oameni frumosi
Irina Scarlat: Cu perseverenta, pasiune si determinare, orice vis, oricat de indraznet, poate deveni realitate
Articolul subliniază orientarea tinerilor antreprenori către industria de tehnologie și oportunitățile extraordinare din acest domeniu, fiind relevant pentru înțelegerea tendințelor în inovație.
Dupa ce a studiat la Oslo si la Paris, Irina Scarlat s-a intors in tara si a pus bazele Akcees, o organizatie care ofera tinerilor educatie antreprenoriala si acces la finantare. Lucreaza sase zile pe saptamana, 12 ore pe zi, insa nu simte ca munceste. Sustine ca orice vis, oricat de indraznet ar fi, poate deveni realitate cu perseverenta, pasiune si determinare. In plus, chiar daca uneori apar bariere in realizarea unui proiect, solutia sta in oameni, deoarece determinarea si devotamentul acestora te ajuta sa treci peste orice fel de problema, spune tanara. Citește articolul
Reguli noi de deducere a TVA au fost introduse in 2013. Modificarile au stat sub semnul razgandirilor repetate
Pentru a ști dacă trebuie să facă modificări la sistemele informatice sau la casele de marcat, pentru a tipări codul de TVA al clienților pe bonuri sau pentru a procesa și înregistra corect aceste bonuri conform noilor reguli.
27 Decembrie 2013 | 4 | 11390 | Timp de citire: 5 min.
Regimul de deducerea a TVA, dar si modul in care aceasta operatiune trebuie raportata la Fisc au suferit modificari repetate de-a lungul anului, autoritatile bulversand contriabuabilii de la o luna la alta si prin razgandiri repetate. Citește articolul










