Departament: Strategie & Planificare Corporativă
Cadoul de Craciun. Sau povestea lui Grinci care nu numai ca nu a furat Craciunul, dar a jucat un rol principal intr-un scenariu despre deschidere, incredere si autenticitate
Articolul prezintă o inițiativă inovatoare (ideea învățătoarei), care a reușit să mobilizeze și să inspire un grup de oameni pentru a atinge multiple obiective: dezvoltare personală, coeziune de grup și acțiune caritabilă. Aceste exemple de creativitate, planificare și execuție de proiecte cu impact larg pot servi drept inspirație pentru strategiile de inovație și planificarea inițiativelor corporative.
Tocmai s-a incheiat sezonul serbarilor de iarna scolare, si de bine, de rau, mai cu zambete, mai cu lacrimi, copiii nostri s-au intalnit cu Mosi reusiti sau improvizati, au spus poezii, au dansat si au interpretat, uniti de acelasi gand nespus, dar care a facut in cele din urma ca totul sa merite efortul: cadoul primit la final. Animati de scenarii mai mult sau mai putin inspirate, in general copiii au fost cei care au jucat/dansat/interpretat in fata familiilor reunite de parinti si bunici, dar s-au petrecut si exceptii, cel putin una pe care eu o cunosc foarte bine, si anume cea in care parintii au fost cei care au fost pe scena, in fata copiilor. Citește articolul
4 ianuarie: Ce evenimente importante s-au petrecut in aceasta zi de-a lungul timpului?
Planifică viitorul companiei, inclusiv bugetele și strategiile de creștere. Are nevoie de aceste informații despre costurile cu personalul pentru a lua decizii economice corecte pe termen lung.
Astazi se implinesc 205 ani de la nasterea celui care a inventat alfabetul Braille. De asemenea, in urma cu 88 de ani a fost semnat un act care a schimbat viitorul regalitatii din Romania. Cititi in materialul urmator ce evenimenite importante s-au petrecut in zilele de 4 ianuarie de-a lungul istoriei. Citește articolul
Persoanele juridice platesc un nou impozit din 2014
Ei fac planurile mari pentru viitorul firmei și trebuie să țină cont de cât costă acest impozit atunci când iau decizii despre investiții sau cum va crește afacerea.
De la 1 ianuarie 2014, Fiscul a impus un nou impozit, pentru constructiile exceptate de la plata impozitului pe cladiri, conform unei ordonante de urgenta publicata la mijlocul lunii noiembrie. Noul impozit este de 1,5% din valoarea cladirii, plata urmand sa se faca anual, in doua transe. Citește articolul
Certificatul de atestare fiscala: cum arata documentul in 2014 si cum il obtii
Sănătatea financiară a companiei, confirmată de documente oficiale precum certificatul fiscal, este o informație fundamentală pentru planificarea viitorului afacerii, mai ales când vine vorba de atragerea de finanțări sau de extindere.
3 Ianuarie 2014 | 5 | 37627 | Timp de citire: 3 min.
Din luna mai a anului trecut, certificatul de atestare fiscala, acel document care reflecta modul de indeplinire a obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri datorate, are un nou model, el continand informatii noi despre obligatiile fiscale ale unei firme. Si procedura de solicitare a documentului a fost clarificate prin reglementarile introduse in 2013. Citește articolul
Ordinul ANAF nr. 3582/2013 - organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii
Oferă informații cheie pentru planificarea strategică a creșterii și expansiunii companiei, deoarece statutul de 'contribuabil mijlociu' implică reguli fiscale și administrative specifice care pot influența deciziile de afaceri, inclusiv în cazul fuziunilor sau divizărilor.
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3582/2013 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 728 din 26 noiembrie 2013. Actul normativ contine prevederi care se aplica din 2014. Citește articolul
Certificat de sediu social 2014: Cum obtii documentul in acest an?
La înființarea unei noi firme sau la deschiderea unei noi locații, acest departament trebuie să înțeleagă pașii administrativi pentru a stabili legal o adresă, ca parte a planificării generale a afacerii.
2 Ianuarie 2014 | 2 | 6241 | Timp de citire: 3 min.
AvocatNet.ro va reaminteste astazi procedura prin care se elibereaza in 2014 certificatul de sediu social, document necesar la inmatricularea oricarei societati in Romania. Citește articolul
HG nr. 992/2013 - stabilirea numarului autorizatiilor de munca ce pot fi eliberate strainilor in anul 2014
Evaluează și planifică direcțiile pe termen lung ale companiei. Deciziile privind numărul de permise de muncă pentru străini sunt importante pentru planificarea strategică a resurselor umane, mai ales pentru companiile care au nevoie de forță de muncă internațională sau planifică extinderea.
Hotararea Guvernului nr. 992/2013 privind stabilirea numarului autorizatiilor de munca ce pot fi eliberate strainilor in anul 2014 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 791 din 17 decembrie 2013. Actul normativ contine prevederi care se aplica din 2014. Citește articolul
Reminder Strainii care vor sa lucreze in Romania vor primi 5.500 de autorizatii de munca in 2014
Pentru o companie care depinde de angajarea de străini sau care vrea să se extindă, cunoașterea numărului de permise de muncă disponibile este importantă pentru a-și planifica strategia de personal pe termen lung.
Statul roman va acorda, in 2014, 5.500 de autorizatii de munca strainilor care vor sa lucreze in Romania, se precizeaza intr-un act normativ publicat in decembrie in Monitorul Oficial. Prevederile au ramas neschimbate fata de 2013, cand statul a acordat acelasi numar de autorizatii strainilor. Citește articolul
Legea nr. 253/2013 - executarea pedepselor, a masurilor educative si a altor masuri neprivative de libertate
Ajută la planificarea strategică pe termen lung a firmei, ținând cont de posibilele riscuri și sancțiuni legale (ex: dizolvarea, suspendarea activității, interdicția de a participa la achiziții publice) care ar putea afecta operațiunile și direcția afacerii.
Legea nr. 253/2013 privind executarea pedepselor, a masurilor educative si a altor masuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 513 din 14 august 2013. Actul normativ contine prevederi care se aplica din 2014. Citește articolul
OUG nr. 103/2013 - salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2014, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice
Ordonanța stabilește cadrul macroeconomic și bugetar pentru anul 2014, inclusiv regulile de salarizare și de cheltuire a fondurilor publice. Aceste informații sunt fundamentale pentru elaborarea oricărei strategii și planificări pe termen scurt și mediu în cadrul instituțiilor publice și al entităților conexe.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 103/2013 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2014, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 703 din 15 noiembrie 2013. Actul normativ contine prevederi care se aplica din 2014. Citește articolul










