Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Modificările legislative pot influența cum își planifică o companie activitățile pe termen lung, mai ales dacă activitatea ei depinde de autorizații sau de reguli specifice pentru vehiculele de transport.
Reglementările legate de condițiile de instalare, reparare sau inspecție a tahografelor utilizate de transportatorii rutieri, dar și cele privind limitatoarele de viteză ce sunt montate pe autovehicule - RNTR 8, apărute în noiembrie 2024, au fost modificate, potrivit unui ordin recent al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI). Astfel, se stabilește armonizarea prevederilor legale apărute cu nici un an înainte cu modificările apărute între timp în legătură cu omologarea de tip a tahografelor, a senzorilor de mișcare, a modelelor de foaie de înregistrare sau de card de tahograf, precum și autorizarea operatorilor economici care desfășoară activități de instalare, reparare sau inspecție a tahografelor utilizate în transporturile rutiere ori a limitatoarelor de viteză, dar și îmbunătățirea, simplificarea și clarificarea prevederilor RNTR 8, ca urmare a discuțiilor purtate de autoritățile din domeniu cu partenerii sociali. Citește articolul
Ajută la înțelegerea direcțiilor generale în care se mișcă piața muncii și legislația, informații cruciale pentru planurile pe termen lung ale companiei.
Guvernul are astăzi pe ordinea de zi un proiect de hotărâre pentru aprobarea Planului de acțiune 2025-2030, destinat promovării negocierilor colective, care va implementa un plan care include cinci direcții principale: promovarea negocierii colective, consolidarea asistenței administrative, suport pentru negocierile sectoriale, încurajarea negocierilor la nivel de unitate și întărirea capacității instituționale. Citește articolul
Pentru companiile care activează în turism pe litoral, felul în care pot accesa și gestiona plajele este vital. Aceste schimbări legislative influențează planurile pe termen lung și direcția strategică a afacerii.
Un proiect de lege ce avea ca obiect modificarea reglementării modului de utilizare a plajelor Mării Negre, precum și a activităților desfășurate pe acestea, a fost respins de Camera Deputaților, care a dat, în acest caz, votul decisiv din Parlament. Propunerea ar fi instituit posibilitatea atribuirii directe, fără organizarea unei proceduri de licitație, a contractelor de închiriere aferente suprafețelor de plajă rezultate în urma lucrărilor de înnisipare, adică de extindere a acestora. Atribuirea directă a noilor segmente de plajă ar fi urmat să fie permisă exclusiv operatorilor economici care, anterior efectuării lucrărilor, dețineau contracte de închiriere pentru suprafețe limitrofe mării. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă direcțiile strategice ale țării (angajamentele din PNRR, incluziune socială) pentru a-și alinia planurile de afaceri, a identifica noi oportunități sau a gestiona riscurile pe termen lung legate de aceste schimbări sociale.
Ministerul Muncii a pus în transparență decizională un proiect de ordonanță care își propune să faciliteze procesul de dezinstituționalizare a persoanelor adulte cu dizabilități, prin stabilirea clară a beneficiilor financiare la care acestea au dreptul și prin introducerea unor servicii sociale menite să sprijine viața independentă și integrarea în comunitate. Citește articolul
Acest departament ia decizii importante pentru viitorul firmei, inclusiv despre cum să gestioneze profitul și cum să se pregătească pentru schimbările de taxe legate de dividende.
Terminarea celui de-al treilea trimestru din anul 2025 este semnalul că firmele pot începe demersurile pentru împărțirea profitului aferent (acolo unde este cazul) sub formă de dividende interimare. Pentru dividendele distribuite și plătite în 2025 se aplică o cotă de impozit de 10%, însă aceasta urmează să crească în 2026. Citește articolul
Acest departament urmărește tendințele și modificările legislative care pot influența piața sau direcția viitoare a afacerii. O măsură fiscală legată de criptomonede poate deschide noi oportunități sau necesita adaptarea planurilor strategice ale companiei în raport cu piața financiară.
Parlamentarii deciseseră anul trecut ca persoanele fizice care obțin câștiguri din tranzacțiile cu criptomonede să scape temporar de obligația de a achita impozitul pe venit, până la 31 iulie 2025, însă proiectul de lege cu această măsură a fost trimis la Curtea Constituțională a României (CCR), de către fostul șef al statului, criticile de neconstituționalitate nevizând însă aceasă măsură fiscală. Actualul președinte al statului a trimis înapoi în Parlament proiectul, solicitând eliminarea scutirii, dat fiind contextul și măsurile pe care Guvernul și-a asumat răspunderea recent. Citește articolul
Ajută la evaluarea modului în care un astfel de beneficiu se aliniază cu obiectivele companiei de atragere și menținere a angajaților valoroși pe termen lung și contribuie la strategia generală.
Recent, a fost înregistrat la Senat un proiect legislativ care propune posibilitatea ca angajatorul să contribuie suplimentar în contul Pilonului II de pensii al salariaților, cu deducerea acestor sume din impozit. Citește articolul
Acest departament analizează tendințele pe termen lung și planifică viitorul companiei. Înțelegerea programelor guvernamentale de sprijin pentru anumite grupuri sociale poate influența strategia firmei, în special dacă aceasta activează în domenii conexe tehnologiei sau serviciilor sociale, sau dacă urmărește obiective de sustenabilitate (ESG).
Începând de astăzi, persoanele cu dizabilități interesate de obținerea unuia dintre cele 1.500 de vouchere disponibile în momentul de față pentru achiziționarea de tehnologii asistive pot demara procedurile de înscriere pe lista de acordare a acestor dispozitive. Cererile pentru vouchere pot fi depuse online, începând cu data de 1 octombrie 2025, iar fiecare voucher poate ajunge la 39.900 lei. Citește articolul
Articolul discută despre modul în care societatea își valorizează profesiile cheie și riscurile de a devaloriza anumite domenii. Acest departament este interesat de aceste tendințe sociale pe termen lung, care pot afecta disponibilitatea forței de muncă și dezvoltarea viitoare a afacerii și a societății.
Deși orice activitate onestă merită o remunerație echitabilă, valoarea reală a unei profesii transcende salariul, incluzând impactul social pe termen lung, vocația și natura efortului depus. Citește articolul
Raportarea de durabilitate devine o condiție esențială pentru desfășurarea afacerilor și oferă un avantaj strategic, fiind crucială pentru planificarea viitoare și direcția pe termen lung a companiei.
Necesitatea de a întocmi raportarea privind durabilitatea se va extinde treptat și către companiile care nu sunt vizate în mod expres de legislație, atenționează specialiștii. Pentru cazurile de acest gen, se va folosi un standard pentru raportarea voluntară. Citește articolul