avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 157 soluții astăzi
Forum Activitate anele2010

Activitate anele2010

Multumesc pentru lamuriri.
As mai dori o informatie:

Daca fondul de rulment ramane in mod constant mai mare (chiar de 4 ori) decat cea mai mare suma a taxelor comunale lunare si proprietarul nu doreste sa-l diminueze, el trebuie
sa fie purtator de dobanzi? Exista vreo baza legala?

In registrul pentru evidenta fondului de rulment se contabilizeaza si o eventuala dobanda?

Pt intrebarea mea am gasit o discutie mai veche:

www.avocatnet.ro/content/for...

Dar, eu as dori sa aflu daca au aparut ceva prevederi noi, legat de cine este potentialul beneficiar al dobanzii respective?

Multumesc
@s.c. serv ad... si @adriantot
va multumesc pentru informatii. Imi sunt foarte utille.
Va multumesc pentru raspunsuri.

@elga50,

Deci, sa inteleg ca in acel registru pentru evidenta fondului de reparatii, din primul mesaj, sunt inregistrate doar sume de bani, nu si lucrarile pentru care s-a cheltuit din sumele adunate de la membrii Asociatiei?

@thran,

Noi nu gasim cartea tehnica, blocul e din 1964, dar nici nu exista interes pentru reconstituirea acesteia, desi exista prevederi clare in acest sens:

1. "Art. 30. - (1) Comitetul executiv, reprezentat de presedintele asociatiei de proprietari, are urmatoarele atributii:
(...)
l) asigura completarea la zi a cartii tehnice a constructiei;
m) asigura urmarirea comportarii in timp a constructiei, pe toata durata de existenta a acesteia;
n) gestioneaza situatiile exceptionale si de criza;
(...)
(3) Deciziile comitetului executiv se consemneaza in registrul de decizii al comitetului executiv. " (Lege nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari)

si

2. "Art. 13. — (...) (4) Unitatile care au administrat cladirile si sunt detinatoare a cartii constnuctiei au obIigatia de a o preda asociatiiIor de proprietari, iar acolo unde aceasta nu mai exista, sa o reconstituie pe cheltuiala proprie. (HG 1588/2007 - Norme de aplicare la Legea 230/2007)
Multumesc

As mai dori sa stiu:

1. - administratorul Asociatiei de Proprietari este obligat, sau nu, sa consemneze in vreun document si sa aiba o evidenta/o inregistrare cronologica a lucrarilor de reparatii/intretinere, executate in condominiu din dispozitia administratorului, in regim de urgenta sau prevazut si programat?
2. - administratorul/presedintele sau altcineva are sau nu obligatia sa verifice si sa consemneze, in vreun document, modul/calitatea in care s-a realizat o anumita lucrare de reparatii sau intretinere initiata de administratorul Asociatiei de Proprietari?

Daca raspunsurile sunt afirmative, va rog sa precizati si baza legala.

Multumesc.
As dori sa stiu ce trebuie sa se consemneze intr-un "registru jurnal", cerut de Art. 22, alin. (7) din HG 1588/2007 - Norme de aplicare la Legea 230/2007:

"(7) Administratorul care indeplineste si functia de contabil in partida simpla are obligatia sa intocmeasca si sa completeze registrul jurnal, registrul inventar, registrul pentru evidenta fondului de reparatii, registrul pentru evidenta fondului de rulment, registrul pentru evidenta sumelor speciale, registrul pentru evidenta fondului de penalizari, precum si alte formulare specifice activitatii de contabilitate, prevazute prin ordin al ministrului economiei si finantelor. "

Multumesc.
Răspuns la discuția Cartea de imobil
Nu inteleg. Ati putea sa detaliati si sa indicati o baza legala?

Multumesc.
Răspuns la discuția Cartea de imobil
Unde/cine pastreaza cartile de imobil ale cladirilor demolate?
Exista vreo prevedere legala in acest sens?
Multumesc.
Răspuns la discuția Comunicarea buletinului de calcul
AlinaGeoM a scris:

Buna seara,

va rog sa-mi spuneti daca exista un articol de lege care obliga Casa de pensii sa puna la dispozitie buletinul de calcul al pensiei. Daca da, care este legea si in ce conditii se poate obtine acesta?

Multumesc!


In luna septembrie 2010, eu m-am prezentat la Casa de pensii, la ghiseul de "Relatii cu publicul'. Salariatul de la ghiseu s-a dus la arhiva, a adus dosarul si am primit buletinul de calcul pentru a-l xeroxa, acolo in holul lor. I-am spus din start ca inteleg ca au buget diminuat si doresc sa-l xerocopiez pe cheltuiala mea.
Daca va convine aceasta varianta puteti sa incercati.
Răspuns la discuția spor pentru invatamantul special
Fiecare dintre cele 2 cadre didactice, X si Y, au fost angajate la scoala in baza cate unei Decizii eliberata de ISJ.
In Decizia fiecareia dintre cele doua, X si respectiv Y, este mentionata functia didactica si postul/catedra pe care o va ocupa in scoala respectiva.
Doar una dintre ele are mentiunea invatator-educator. Aceasta trebuie sa presteze, in mod obligatoriu, serviciul din programul de dupa-masa.
Cealalta este si diriginte.
Deci uitati-va in Decizia pe care ati primit-o de la ISJ si vedeti ce functie si post/catedra sunt mentionate in document?