Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 283 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Noile reguli de TVA aplicabile în comerțul online - Probleme și soluții. Lectori: Viboal FindEx. Joi, 21 Octombrie, ora 11:00Rezervă loc și participă → 

Forum Activitate eagle_free

Activitate eagle_free

dispozitiile din OUG 57/2019 prevad ca functiile cu atributii/prerogative de putere publica se transforma in functii publice din posturile contractuale. Am indicat mai sus mai multe prevederi din acest act normativ.
Cunosc definitiile din codul civil. Totusi nu mi-ati raspuns la intrebare: este legala cedarea folosintei cu titlu gratuit a unui bun de catre o societate comerciala (vorbim aici de o situatie speciala, reglementata de legislatia dreptului comercial)? Este reglementata o astfel de posibilitate legala in legislatia societatilor comerciale? nu se creaza un prejudiciu in patrimoniul firmei prin cedarea folosintei bunului cu titlu gratuit? nu este unul dintre factori care duce la insolventa unei societati comerciale? (pentru ca, nu vorbim de persoane fizice, asociatii sau ONG-uri, iar codul civil reprezinta doar o norma de drept comun care se aplica celorlalte subiecte de drept civil).

Cu alte cuvinte, o societatea comerciala poate avea legal calitatea de comodant pentru cedarea bunurilor din patrimoniul sau (a caror proprietara este)?

Astept un raspuns, multumesc!
Buna ziua!

Este legala incheierea unui contract de comodat de catre un SRL - prin care ofera cu titlu gratuit exploatarea de terenuri agricole catre o persoana fizica (tinand cont de faptul ca scopul constituirii unei societati comerciale este de a desfasura activitati comerciale/care produc profit, iar aceasta raspunde cu patrimoniul sau in fata tertilor cu care intra in raporturi juridice, de natura comerciala, fiscala sau de alta natura)?

Multumesc!
Domnule cyan, ati invocat in 2017 normele de aplicare ale codul fiscal vechi, care era abrogat din 2015. ce lege/ce norme de aplicare aplicam corect vis-a-vis de rolul nominal unic ulterior intrarii in vigoare a legii 207/2015 din moment ce normele pe care le-ati citat sunt abrogate in prezent?
Stiu asta, dar e mai complicat. Omul a avut un accident la picior si a fost internat o perioada scurta, dar a facut demersuri sa obtina concediu medical si vroiam o solutie simpla de reducere a perioadei de activitate la nivel intern.

Cornel Vasile a scris:

Un PFA poate sa-si suspende activitatea o anumita perioada de timp ....

Un Pfa poate sa dispuna intrarea in concediu fara plata (pentru 1 - 3 luni)? Multumesc!
Buna seara,
Stiu ca in codul civil vechi nu exista prevederi exprese cu privire la dreptul de retentie.

Care prevederi legale permit totusi invocarea unui drept de retentie asupra unei sume de bani care este in stransa legatura cu o datorie pecuniara (sub incidenta vechiului cod civil), izvorata dintr-un contract de asociere/sinalagmatic cu titlu oneros?

Multumesc anticipat pentru ajutor!
Buna ziua!
Exista undeva in codul civil VECHI o prevedere legala care sa reglementeze ordinea de stingere a obligatiilor/creantelor (in functie de vechime) in cazul unui contract civil cu executare succesiva (data fiind situatia in care debitorul nu se achita integral de obligatiile sale de plata pe parcursul derularii contractului)?
Multumesc!
Buna ziua!

As dori o lamurire in legatura cu transformarea unui post de contractual intr-o functie publica. Concret, eu detin postul de natura contractuala de consilier juridic in aparatul permanent al consiliului local (conf OG 35/2002) de 12 ani si jumate.
Cum, odata cu aparitia OUG 57/2019 privind codul administrativ, OG 35/2002 a fost abrogata prin acest act normativ, iar pe de alta parte eu, avand atributii de reprezentare in justitie, nu mai pot sa ocup un post de natura contractuala intrucat dispozitiile art. 370 alin. (2) lit. e) si art. 541 alin. (1) din codul administrativ prohibesc ocuparea unei functii de natura contractuala de catre o persoana care exercita prerogative de putere publica, se doreste transformarea postului meu de natura contractuala in functie publica, in conformitate cu art. 406 din codul administrativ incepand cu 01.01.2020. Pana aici, sunt de acord ca masura este perfect legala.

Pe langa aceasta masura, insa, din discutiile avute cu reprezentantii institutiei unde sunt incadrat (primarie) si unele sustineri verbale facute de reprezentantii prefecturii s-a emis ipoteza ca salariul meu de baza va fi diminuat pe noua functie pe care urmeaza sa o ocup, fata de salariul avut in prezent pe postul de natura contractuala.
Aceasta noua incadrare a salarizarii ar urma sa se faca in raport de incadrarea pe coeficientul de ierarhizare din grila de salarizare din legea nr. 153/2017 a salarizarii bugetarilor, in functie de gradul de salarizare pe care ma incadrez si gradatia aferenta transei de vechime.

Lecturand dispozitiile art. 406 si urmatoarele (407 - 409) din OUG 57/2009 care au legatura cu transformarea postului de contractual in functie publica, nu am identificat norme care sa reglementeze ce se va intampla cu salarizarea persoanei a carui post contractual se va transforma in functie publica. Nicaieri nu se prevede la aceasta sectiune acest aspect.

Legat de coeficientii de salarizare, fac precizarea ca acestia au fost stabiliti in perioada 2017 - 2018 nu dupa o grila fixa de salarizare din legea 153/2017, ci in urma alinierii salariilor la nivelul de tara, prin alinierea cu salariilor altor functionari din tara, care lucreaza in aceleasi conditii si din aceeasi familie ocupationala (administrativa).
Asta, deoarece coeficientii de salarizare din legea nr. 153/2017 nu s-au aplicat si personalului din administratia publica locala, la momentul publicarii legii in monitorul oficial.

De aceea apelez la colegi juristi si la specialisti in resurse umane, pentru o opinie care sa imi fie de ajutor. Nu ar trebui ca drepturile salariatilor sa fie protejate, iar salariatii sa nu fie prejudiciati in urma suferirii acestor modificari legislative, in conditiile in care salariatul urmeaza sa indeplineasa aceleasi atributii ca pana la momentul transformarii postului?

Mentionez ca, ANEXA Nr. VIII, FAMILIA OCUPAŢIONALĂ DE FUNCŢII BUGETARE "ADMINISTRAŢIE" , sectiunea I III. Nomenclatorul şi ierarhia funcţiilor publice din administraţia publică locală ***) din legea nr. 153/2017, nu cuprinde coeficienti de ierarhizare.
Pot, d-nule Popa Gheorghe. Dar nu este cazul in speta. Altele sunt motivele care au facut obiectul deciziei de nevalorificare (nu neprezentarea unui anume document), respectiv cele pe care le-am prezentat eu mai sus, intre ghilimele, si la care am cerut niste sfaturi, la obiect.

Va multumesc!