Schimbare angajatorul
Bună dimineața!
Începând cu 1 sept.2025 , prin aplicarea art.6, alin.2 din OMEC nr.5197/2025, scoala a devenit structura a unui liceu prin aplicarea fuziunii prin absortie, "prin transferul tuturor drepturilor si a obligatiilor si a intreg personalului" către unitatea cu personalitate juridica.In acest caz va rog sa îmi.precizati ce se întâmplă cu CIM -urile angajațilo?
- Se întocmesc acte adiționale ptr schimbare angajator ( având in vedere faptul ca personalul didactic este titular pe catedra ) ?
Va multumesc!
Contracte de munca
Bună seara!
Începând cu 1 sep.2025., scoala PJ a devenit structura la un liceu, prin aplicarea OUG 141/ 2026, vând sub 500 de elevi.
Va rog sa îmi spuneți ce se întâmplă cu CIM- rile angajaților, având in vedere ca s a schimbat angajatorul.
1.Trebuie făcute acte adiționale al CIM?
2.se invoca doar Hot ARACIP si decizia ISJ ului prin care scoala devine structura?
Da, vorbesc de aplicația veche, nu am trecut pe Reges și nici liceul care ne va prelua..
REVISAL
Bună ziua!
Începând cu 01.09.2025 școala își pierde personalitatea juridică, întrebarea mea este:
Cum se face preluarea angajaților din Revisal?
-trebuie făcut proces verbal de predare-primire? (pentru că am primit de la unitatea care preia școala ) un proces verbal pe care trebuie să îl completeze școala care devine structură ; cu numele și prenumele, nr./dată contract, funcția, modul de angajare... .Mie mi se pare aberant pentru că salariații se preiau automat din Revisal cu toate date existente?
Vă rog să mă ajutați cu un răspuns legal.
Mulțumesc frumos!
Revisal/Reges
Unitatea școlară , în acest moment operează CIM-urile angajaților tot cu platforma ReviSal. De la 01.09.2025, va pierde personalitatea juridică și întrebarea este: Liceul care va prelua școala va putea să-i preia tot pe revisal și să treacă în REGES toți salariații (din moment ce preluare se face treptat până cel târziu 30.09.2025), având în vedere că, și liceul în acest moment este tot pe ReviSal.
Mulțumesc!
DREPTUL MUNCII
Bună ziua! având în vedere OUG prin care se se interzice organizarea concursurilor pe posturi /interzicere cumul pensie, detașări, etc. .. până la 31.12.2026, am următoarea situație:
Cu data de 01.09.2025, postul de secretar va deveni vacant prin încetarea CIM a celui care acum cumulează pensia cu salariul. De la această data unitatea școlară își pierde P.J., având sub 500 de elevi.Liceul unde va fi arondată are deja un post de secretar ȘEF, care după normativele din 1999, în vigoare, este normat la nr. de clase.. Unitatea nouă cu P.J.(școală arondată + liceul) va avea 1170 de elevi. După normative ar avea dreptul măcar la un post de secretar ( în medie 650 de elevi pentru un post).. Părerea mea este că postul de secretar șef care este normat la nr. de clase nu poate fi considerat post unic și, atunci cred că Liceul ar putea organiza concurs pentru un post de secretar, după plecarea la pensie a domnului , cu data de 01.09.2025.
Întrebare: Se poate, legal să se organizeze concurs?