avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 559 soluții astăzi
Forum Activitate lemontee

Activitate lemontee

Recuperare salarii firma aflată în insolventa.

Buna seara, firma la care am lucrat e în insolventa din 2018. Am văzut că s-a modificat ceva la legislația privind plata salariilor din fondul de garantare. Oare as putea depune dosarul pt recuperarea banilor? Limita celor 3 salarii medii se aplica la data deschiderii procedurii insolventei sau data depunerii cererii?
Mulțumesc
Mulțumesc pt răspunsuri. Nu s-a dispus intrarea în faliment, nu s-a ridicat dreptul de administrare, asa ca... O sa aștept. De la Anaf aveau poprire, iar când au intrat banii... Au fost luați... Administratorul judiciar nici nu știa exact suma cu care e inscris Anaf-îl la masa credala... Și nici Anaf-ul nu știa sa spună exact... Asa ca.. E o harababura totala
Bună seara!

Firma la care am lucrat a întrat în insolventa, iar, la ora actuala, am 3 salarii dinainte de insolventa și 4 de după, neachitate, deoarece societatea nu a mai avut încasări, iar când a avut, i-a luat Anaf - ul.
Pot solicita achitarea salariului din fondul privind asigurarea creanțelor salariale? Dacă da, care este procedura?

Multumesc anticipat!
Mulțumesc! Sper sa reușim sa convingem și autoritatea contractanta...

GRINSOLV IPURL a scris:

Intrebarea este mai degraba legata de contractele atribuite prin achizitie publica.

Textul din Legea 98/2016 este:
Art. 167
(1)Autoritatea contractantă exclude din procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică/acordului-cadru orice operator economic care se află în oricare dintre următoarele situaţii:
b)se află în procedura insolvenţei sau în lichidare, în supraveghere judiciară sau în încetarea activităţii;
(2)Prin excepţie de la dispoziţiile alin. (1) lit. b), autoritatea contractantă nu exclude din procedura de atribuire un operator economic împotriva căruia s-a deschis procedura generală de insolvenţă atunci când, pe baza informaţiilor şi/sau documentelor prezentate de operatorul economic în cauză, stabileşte că acesta are capacitatea de a executa contractul de achiziţie publică/acordul-cadru. Aceasta presupună că respectivul operator economic se află fie în faza de observaţie şi a adoptat măsurile necesare pentru a întocmi un plan de reorganizare fezabil, ce permite continuarea, de o manieră sustenabilă, a activităţii curente, fie este în cadrul fazei de reorganizare judiciară şi respectă integral graficul de implementare a planului de reorganizare aprobat de instanţă.


Art. 165
(1)Autoritatea contractantă exclude din procedura de atribuire orice operator economic despre care are cunoştinţă că şi-a încălcat obligaţiile privind plata impozitelor, taxelor sau a contribuţiilor la bugetul general consolidat, iar acest lucru a fost stabilit printr-o hotărâre judecătorească sau decizie administrativă având caracter definitiv şi obligatoriu în conformitate cu legea statului în care respectivul operator economic este înfiinţat.
(2)Autoritatea contractantă exclude din procedura de atribuire un operator economic în cazul în care poate demonstra prin orice mijloace adecvate că respectivul operator economic şi-a încălcat obligaţiile privind plata impozitelor, taxelor sau a contribuţiilor la bugetul general consolidat.
(3)Operatorul economic nu este exclus din procedura de atribuire dacă, anterior deciziei de excludere, îşi îndeplineşte obligaţiile prin plata impozitelor, taxelor sau contribuţiilor la bugetul general consolidat datorate ori prin alte modalităţi de stingere a acestora sau beneficiază, în condiţiile legii, de eşalonarea acestora ori de alte facilităţi în vederea plăţii acestora, inclusiv, după caz, a eventualelor dobânzi ori penalităţi de întârziere acumulate sau a amenzilor.

Prin urmare, certificatul de atestare fiscala il depuneti cu inscrieri privind sume datorate catre bugetul de stat si, dupa caz, catre bugetul local.

Dar va trebui sa depuneti documente din care sa reiasa ca aveti capacitatea de a executa contractul.

In opinia mea societatea in insolventa aflata in perioada de observatie sau perioada de proba se incadreaza la alte facilitati in vederea platii.

Sper sa va fie de folos informatiile.

Bună seara,
Știți cumva dacă firmele în insolvență trebuie sa prezinte certificatul d de atestare fiscala cu sold 0,dacă participa la o licitație publică? Unii spun ca nu, ca ar fi un articol în codul fiscal, dar nu găsesc...
Problema e ca Anaf nu imi poate spune cu ce suma s-a înscris la masa credala, nici administratorul judiciar nu spune.. De la Anaf am un certificat cu 0 datorii, urmând ca ziua următoare emiterii acestuia, sa primesc somație cu o suma fabuloasa...și nu găsesc un răspuns...
buna ziua,

ma puteti ajuta, va rog, unde gasesc informatii despre garantiile ce trebuie depuse pentru utilizarea fondului forestier? Este vorba despre un parc de aventuri amenajat in padure...si se cere o garantie...dar nu gasesc prevederile legale.

Multumesc anticipat.
Buna ziua, Pentruun contract a fost facuta o cesiune de creanta catre un creditor, pentru o anumita suma. Dupa 2 luni, a fost instituita o poprire pe aceeasi suma. Cesiunea a fost notificata debitorului, acesta a luat cunostinta de ea, a achitat i oarte din debit...., dar acesta nu mai vrea sa plateasca cesionarului, ca urmare a popririi. Care are intaietate, conform legii?
Imi raspund singura...poate vor fi si altii interesati...le-am facut o adresa "acida" in care le-am atasat toate e-mailurile trimise, le-am dat articole din legislatia privind protectia consumatorului, iar la final i-am informat ca, daca in termen de 3 zile nu-mi raspund, pe langa cheltuielile de restituire a bunului, suma aferenta bunului livrat eronat, vor achita si cheltuieli de judecata si onorariu avocatial, care vor depasi cu mult cuantumul pe care ar avea sa mi-l restituie, asa ca, in maxim 1 saptamana, am avut inapoi banii si si-au trimis singuri curierul dupa produs.
Buna seara...am următoarea speță: Licitație contestată, CNSC dă câștig de cauză contestatoarei și obliga entitatea contractanta la modificarea documentației,dar aceasta o face tot eronat, in sensul că modificarile nu clarifică toate aspectele contestate și impuse a fi modificate. Ce fac mai departe: plângere la curtea de apel și specific că entitatea contractanta nu a respectat toate prevederile deciziei? Sau o noua contestație!?
E prima situație cu care mă confrunt de acest gen...și nu știu ce să fac..

Mulțumesc anticipat
Da, am ca masura dovada achitatii CIM pentru cei carora le-a incetat CIM-ul, darau avut somaj tehnic 3 luni si imediat dupa reluarea activitatii si-au solicitat incetarea CIM ....de aceea intreb care ar putea fi cuantumul amenzii, deoarece noi nu le-am luat in calcul acea perioada pentru concediul legal...
Pe codul muncii se bazeaza ei...de aceea am o mare dilema...