avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 292 soluții astăzi
Forum Activitate cristidum

Activitate cristidum

Buna ziua

As dori sa stiu in ce conditii trebuie sa depun declaratie de impunere sau declaratie impozite sau ceva similar gen pentru impozitului si a CAS.

De 10 ani sunt administrator unic al unei firme si stiu ca, in aceasta calitate, nu trebuia sa depun astfel de declaratii

In prezent sunt asociat unic al unei firme, unde mi-am facut si cartea de munca in urma cu vreo 2 ani. De asemenea, tot de vreo 2 ani mai sunt asociat si intr-o alta firma. Ar fi trebuit sa depun declaratia de impunere?
Contabila noastra spune ca in contul 4426 apare 24000EUR (calculati in RON) si ca in 4427 vom trece tot 24000EUR. Deci 24000=24000. Total de plata zero.
Asa este corect?

in cazul achizitiei intracomunitare se plateste tva in romania prin formula contabila 4426 = 4427, denumita si taxare inversa sau autolichidarea taxei.


Contabilele de la firma de contabilitate care ne face actele spun acelasi lucru dar cu alt inteles: "se plateste dar doar pe hartie", adica 4426=4427 si autolichidam. Adica, din punct de vedere contabil facem hartiile necesare, dar din punct de vedere financiar, nu bagam mana in buzunar deloc - nu am dat TVA si nu avem de dat.
Ce inseamna exact in limbaj de ne-contabil "se plateste tva in romania prin (.... ) taxare inversa sau autolichidarea taxei" ?

Sunt firme care pretind ca au cumparat utilaje de peste 100.000EUR din UE, la care nu au platit (in) nici un fel (de) TVA - nici furnizorului si nici ulterior in Romania - vorbim de cazul in care atat furnizorul intracomunitar cat si cumparatorul roman sunt platitori TVA evidentiati in ROI. Eu nefiind contabil, ma gandesc ca TVA-ul aferent respectivei achizitii de 100.000EUR apare in actele contabile ca fiind "de plata", si ca probabil ca se deduce in vreun fel din alt TVA de recuperat?

Ei considera ca pot face achizitii comunitare si pot "sari" cumva TVA, intai fiindca nu se plateste TVA furnizorului intracomunitar si apoi ....(aici nu-mi dau seama ce se intampla)


o firma care achizitioneaza bunuri de 100.000 euro din romania, plateste intr-adevar 124.000 euro catre furnizor, dar pe de alta parte are drept de deducere pentru 24.000 euro care-i poate cere ulterior la rambursare statului roman.


Asta este exact interpretarea mea. Atata timp insa cat insa exista (sau pare ca exista) portita de a sari plata TVA cu o formula contabila, nimeni nu o sa scoata 24% in plus din buzunar doar ca sa si-i recupereze mai tarziu.
Se datoreaza statului TVA pentru achizitii intracomunitare de bunuri achizitionate in beneficiul propriu (bunuri pentru utilizare in interiorul societatii, nu pentru revanzare)?

Vorbim de cazul in care societatea comerciala romana este platitoare de TVA si inregistrata in registrul operatorilor intracomunitari iar furnizorul intracomunitar (si el platitor de TVA si inregistrat in registrul operatorilor intracomunitari) ii factureaza bunurile fara TVA

Contabila firmei spune ca TVA se evidentiaza in situatiile contabile dar ca nu se plateste nimic, niciodata, cf art. 157, paragraf 2 din legea TVA:

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), persoana impozabilă (....) va evidenţia în decontul prevăzut la art. 156^2, atât ca taxă colectată, cât şi ca taxă deductibilă, în limitele şi în condiţiile stabilite la art. 145 - 147^1, taxa aferentă achiziţiilor intracomunitare, bunurilor şi serviciilor achiziţionate în beneficiul său, pentru care respectiva persoană este obligată la plata taxei, în condiţiile art. 150 alin. (2) - (6).

Adica la 100.000EUR valoare bunuri intracomunitare achizitionate fara TVA, se fac doar niste evidentieri in actele contabile, si atat? Cei 24000EUR cat ar fi TVA datorat, dispar (sau nici macar nu apar) :O ?
Este cumva o scapare in lege prin care nimeni nu plateste TVA (nici furnizorul intracomunitar nici beneficiarul roman care ramane cu bunurile) si cele 2 state intracomunitare raman cu buza umflata?


Ca exemplu pentru a intelege diferentele: Este posibil pentru o societate (platitoare de TVA si inregistrata in ROI) sa isi cumpere direct din UE (fara TVA) mobilier sau utilaje de 100.000EUR pentru uz propriu la care sa nu plateasca niciodata TVA, decat sa cumpere acelasi bunuri de la reprezentantul din Romania (obligat sa factureze cu TVA, deci mai scump)?
Buna ziua,

Firma noastra a dat in 2009 marfa unei alte firme care de atunci nu ne-a platit (o parte) si ne poarta cu vorba. Le-am trimis emailuri, instiintari si somatii - ultimele destul de recent, avand chiar semnatura de primire-, am dat telefoane... Colega de la contabilitate chiar a fost la ei pentru a discuta de primirea sumei restante. Insa nimic !!

Recent, un agent de vanzari de-al firmei noastre a dat marfa unei alte firme cu plata la termen, in baza unui contract. Nici acestia nu ne-au platit iar ulterior, facand verificarea firmei, am aflat ca este vorba in mare despre aceeasi asociati, care fac din asta un model de business.

As dori sa gasesc un avocat cu experienta in astfel de cazuri pentru a ii actiona in judecata pentru recuperarea sumei datorate (chiar si penalitati de intarziere) si cheltuieli de judecata. Firma functioneaza bine mersi, au deschis inca puncte de lucru, doar ca nu le pasa de datoriile restante.

Am lucrat cu firme de recuperare si avocat in trecut insa rezultatele au fost slabe datorita neatentiei acestora (cereri netimbrate, valori neconcordante ale sumelor restante). As vrea sa gasesc pe cineva care sa faca treaba buna si atenta, la un pret corect.
Am livrat marfa de 25000RON catre o firma care s-a dovedit "tepara", Asociatii firmei respective sunt acum arestati insa noi am ramas cu gaura in firma. Pot storna factura facuta catre firma respectiva pentru ca macar TVA-ul sa mi-l recuperez? E legal?